Maak me zorgen...om dochter 21 maanden...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by toet, Dec 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hoi,

Zaterdag begon het al met niet willen eten,en zondag was ze ziek en had koorts zo rond de 39.Ze had toen wel redelijk gedronken,maar omdat ze kortademig was ( in het verleden heeft ze een lichte longontsteking gehad ) zijn we s'avond naar de HA post geweest,daar na gekeken te zijn dacht die arts aan een flinke griep,zetpil en uitzieken was het advies.
    Maar ondertussen dronk ze heel weinig zo 200 cc op een dag.
    Maandagochtend ging het wel,had een paar hapjes pap en een mandarijn op en 80 cc melk,maar s'middags was het echt een doodvogeltje en wilde niks meer,s'avonds weer naar de Ha post geweest en daar zag die arts een keelontsteking zitten.( overigens toen we daar aankwamen was ze weer spring levend...) we hebben een antibiotica kuur gekregen,s'avonds gelijk gegeven,en ze ging ervan spugen....vannacht heeft ze tussen ons in gelegen omdat ze niet alleen wilde zijn,en zo heb ik haar vannacht nog 100 cc diksap gegeven...vanmorgen wilde ze pap,dus ik helemaal blij dat ze daar 90 cc van op had,toen weer het kuurtje en moest er weer van spugen,dus alle pap eruit....de rest van de dag moest ze niks meer,geen sap,melk,fruit vla noem maar op zelfs een ijsje niet....ondertussen natuurlijk ook erg slechte plasluiers...
    Ik vergeet er bij tezeggen dat ik na het spugen van haar kuurtje mijn HA heb gebeld of ze misschien een ander kuurtje mag krijgen,nou dat vond hij niet nodig en verteld dat ik mijn ongerust maakt omdat ze bijna niks drinkt...krijg ik als antwoord,ze is een hollands welvaren en het lijkt me niet nodig om haar aan het infuus te leggen.....terwijl mijn vraag of ze een ander kuurtje kon krijgen.....en ik moet morgen om 10,00 maar terug bellen.....nou dat snap je toch niet......
    Maar ze is totaal niet suf,en staat je soms uit tedagen om achter haar aan tekomen en ze heeft gekleurd en lekker een dvd'tje gekeken....maar toch maak ik mijn ongerust...
    Als ze huilt heeft ze ook nog traantjes...gelukkig heeft ze daarner wel 150 cc pyamapapje op...maar ze ligt nu nog erg tehoesten dus hopelijk blijft het binnen....

Sorry voor mijn lange verhaal,maar moet ik me nu ongerust maken of zouden jullie het nog even aankijken? Die arts van zondagavond zei dat ze 500 cc vocht per dag binnen moet krijgen...daar komt ze echt niet aan....

Groetjes,

2. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik zou even kijken hoe ze morgen is en anders gewoon weer bellen naar de ha.
    zeggen dat je wil dat er iets anders geregeld wordt, omdat deze kuur geen nut heeft als ze ervan gaat spugen.
    ons dochtertje van bijna 2 is ook al een week ziek.
    vorige week begon het ook met hoge koorts (39,7) en ze heeft 3 dagen koorts gehad.
    de tweede nacht ook spugen, zo zielig.
    na die 3 dagen koorts stond har rompje onder de rode vlekken en bultjes.
    ben zelf internet af gaan struinen en kwam tot de conclusie dat het de zesde ziekte was.
    de ha zei gisteren dat ik dat goed had.
    ze is ook erg verkouden en vandaag meer kortademig.
    ze heeft een hoestdrankje gehad, maar ze vindt het vies dus het is steeds weer zoeken naar een manier om het binnen te krijgen.
    ook is ze aan de diarre, echt waterdun.
    dus ook hier lekker aan het sukkelen.

er zal idd wel het een en ander heersen want ik hoor zo om me heen dat er veel ziek zijn.

mejon

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Volg je gevoel. Als jij vindt dat ze echt niet genoeg krijgt zou ik inderdaad naar de HA.

Ze is nog zo klein en misschien heeft ze gewoon even hulp nodig.

Bel anders gewoon even en overleg even met de huisartsenpost.

Ik zou niet zo de nacht in gaan als je twijfelt.

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Ik begrijp dat je je zorgen maakt en ik heb het gevoel dat de huisarts je niet serieus neemt. Laat je niet van de wijs brengen en volg je gevoel, jij bent haar moeder. En hollands welvaren is even snel uitgedroogd als een ander kindje hoor!

Als ik jou was zou ik de Huisartsenpost bellen, en niet wachten tot morgen.

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    laat je nog even weten wat je doet :)

6. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hey mejon...

Nou er heerst idd veel...Sophie gaat nu sinds een maand naar het kdv en ze is ziek of onderweg....2 weken gelden had ze de buikgriep en nu dit weer....ook heeft ze een tijdje terug de zesde ziekte gehad,daar was ze flink ziek van.
    Succes met de de kleine!

7. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Ze ligt nu rustig te slapen ( niet te vroeg juichen...) ik kijk het vanavond aan...als ze lekker blijft slapen laat ik het zo en probeer straks nog een slokje drinken tegeven....mijn man vind dat we het nog even aan moeten kijken.....die maakt zich niet zo ongerust....lastig....

8. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Succes in ieder geval! Zo vervelend als die kleintjes ziek zijn :(

9. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    ik weet wel dat er weer een fijn virusje heerst
    hier zijn wij allemaal aan de beurt geweest,
    keano heeft ook een ab gehad en spuugde ook.
    eten wil hij al een paar dgn niet en drinkt matig.
    verder is hij goed te pas.
    denk toch echt een virus hoor meid.
    beterschap ermee

10. Ivana

Ivana Actief lid

May 21, 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    He wijffie,

Wat kl... zeg dat Sophie nog steeds zo ziek is. Maar volg je gevoel anders bel je gewoon weer naar de ha. Snap wel wat Sebas zegt want zo is Frank ook maar wij vrouwen zijn altijd anders ik had dat vorige week ook met Thijs. Ik bel je morgen wel even.

Hoop dat ze vannacht een beetje slaapt.

Dikke kusss

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Heb je ORS in huis? Ik zou dat in jou geval zèker geven! Dit kun je eventueel toedienen met een theelepeltje..

Ik heb ten allertijde ORS in huis, omdat kinderen erg snel uit kunnen drogen. Liever met-verlegen als on-verlegen...

12. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hey meiden,

Het gaat iets beter,gisteravond werd ze wakker met een mega poepbroek en wilde een LU cracker en daarna had ze dorst,had ze 150 cc op,alleen door het hoesten kwam het er weer uit....er zat nog 150 cc in de fles die had ik in haar bedje laten staan en die was op vanmorgen!
    Eten wil ze nog niet maar heeft 2 x een klein beetje vla op en ongeveer 250 cc op en een LU cracker....nu heeft ze wel 3 een diaree luier van haar kuurtje gehad,maar staat nu weer te dansen op haar dvd'tje.
    Vanmorgen is de HA nog geweest en ze was nog niet uitgedroogt!

Share This Page