Hoi meiden, ons zoontje gaat bijna richting de 7 maanden en naast de borstvoeding is het een lekkere eter. Hij heeft vanmiddag voor het eerst een broodje gehad met een beetje diksap en hij vond het heerlijk. Heb de boterham besmeerd met een klein beetje fruit. En een paar kleine slokjes diksap heeft hij gehad. Nu heb ik hem net weer gevoed maar hij wil haast niks van de borst weten. Om 10.30 had hij de laatste voeding gehad. Nu wil ik wel over gaan op 3 voedingen. Mag dit al? En zou dit wel kunnen qua produktie? Loopt het daardoor niet helemaal stuk? Dit zou dan ongeveer mijn schema zijn 7.30 bv 11.00 bv 12.00 broodje + beetje diksap 15.30 fruithapje 17.30 warm eten + toetje 19.00 bv Ik ben er best trots op dat ik ons zoontje al zolang borstvoeding geef. Ik wil het ook graag blijven doen maar ben ook wel blij als ik terug kan gaan naar 3 voedingen. Dat geeft me toch iets meer vrijheid en zo kan ik misschien ook maar 1 x kolven op mijn werk. Dat zou ik ook ideaal vinden. Maar zou dit kunnen? En is het ook mogelijk om bijv. op andere dagen dan mijn zoontje vaker te voeden? Bijvoorbeeld als hij zich niet lekker voelt of om een andere reden? Is er dan nog wel genoeg voeding? Binnenkort ga ik samen met mijn vriend een dagje weg. Mijn zoontje gaat dan samen met mijn dochtertje een dagje naar de creche. Zou ik dan percee moeten kolven? Ik voed dan 's ochtends en 's avonds zelf. Zou ik overdag voor 1 x het kolven over kunnen slaan? Of krijg je daar ook produktie problemen mee?
De productie stabiliseert zich vaak rond de 9 maanden. Dan heb je geen last meer van stuwing en kan je of 2x of 6x per dag voeden. Ik vind van 11 tot 19 uur geen voeding erg lang, ook voor je productie. Ik zou de fruithap en de bv van 11 en 15.30 uur omdraaien, dan zit er minder lang tussen. 2x per dag voeden zonder kolven zou ik echt nog niet doen; minder vraag is minder aanbod, je kan een terugloop verwachten. Ik vind bij 7 maanden 3x per dag bv wel minimaal eigenlijk. Normaal gesproken voed ik 3x per dag en mijn zoontje is 19.5 maand.
Hier krijgt Danique op werkdagen 3x overdag (+ 's avonds laat en 's nachts 1x). Ze krijgt dan rond 7/8 uur bv, 13u en 19u. Soms dan net voor het eten rond 17u nog even. Als ik thuis ben gaat het ook ongeveer zo. Ik kolf dus ook 1x tijdens werktijd en dit gaat prima. Hele dag zonder kolven zou ik persoonlijk nog niet doen. Ik hield meestal 6u als max. aan tussen de voedingen/kolven als ik weg was en eigenlijk nog steeds. (ik krijg dan ook wel stuwing aangezien ze 's nachts ook al lange tijd niet meer zolang achter elkaar slaapt)