Ik zou graag in oktober of november met mijn gezinnetje naar Suriname willen voor 2.5 week, mijn dochtertje is dan 7 a 8 maanden oud. Alleen nu weet ik niet of mijn dochtertje de hitte zal trekken en ben daarom op zoek naar dames die ook met hun 8 oude maanden baby op reis zijn gegaan naar de warmte. Hoe hebben jullie dit ervaren? Vooralsnog slaapt mijn dochtertje erg goed met de warmte hier nu in Nederland. (zowel overdag als snachts). Maar goed, is het niet zo dat hoe ouder de baby;s worden hoe meer last ze van de warmte krijgen? Suriname heeft trouwensen een tropisch regenwoudklimaat.
Hoi Duo Penotti, Mijn zoontje was toen iets jonger, maar we zijn met 6 maanden met hem naar Bonaire geweest. Hij is 1 dagje niet zo lekker geweest (waarschijnlijk warmte) maar verder ging het heel goed. Gewoon zo veel mogelijk in de schaduw, veel laten drinken, lekker zwemmen en een petje op. Al met al ging het zo goed, dat we over een paar weekjes weer de warmte gaan op zoeken. Dus alle vertrouwen in! Als je er zelf makkelijk in staat, dat als het een dagje niet zo lekker gaat, je dan de hele dag bij je kamer / zwembad zit, moet het volgens mij helemaal goed komen! Zeker omdat je nu ook aangeeft dat je dochtertje nu ook goed slaapt etc. in de warmte. Gewoon lekker gaan! En alvast heel veel plezier!!!
Wij wilden destijds naar Kenia met onze oudste (zij was toen ook 8 mnd), maar hebben besloten het niet te doen ivm malaria. Ik geloof dat erin Suriname ook malaria voorkomt, afhankelijk van de plek waar je naar toe wilt. Misschien heb je je al laten informeren maar anders zou ik zeker ook dit niet vergeten mee te nemen in je overweging om de reis al dan niet te gaan maken.
Gewoon de eerste dagen rustig aan doen, evt. hotel met airco boeken. Goed navragen bij GGD wat je nodig hebt aan vaccinaties. Volgens mij is de kust malariavrij.
Dankje voor jullie reacties. Ik moet inderdaad GGD reizigersadvies nog even bellen voor de vaccinaties. We hebben een huisje en de slaapkamer heeft gelukkig airco. Misschien me opblaaspierenbadje maar meenemen.
Naar Egypte geweest in de zomer met een kindje van 10 maanden en ging prima! Uv bestendig badpak mee, opblaasbadje, pet met bescherming voor nekje en ze heeft heerlijk genoten (niet anders als in NL op het vele zwemmen na ).
wij zijn ook met 8 maanden naar Egypte geweest. ging super! tijdens het warmste deel van de dag binnen en veel schaduw en zwemmen