Hallo, Mijn dochter van 12 weken krijgt friso comfort. Voorheen kreeg ze borstvoeding ingedikt met Johannes broodpitmeel Nu dus friso comfort op advies van cb. Maar ze heeft veel last van krampjes, nu weet ik dat comfort daar ook voor is maar ik lees ook dat jhbpm voor krampjes zorgt. Ik geef eigenlijk al weken de ingedikte voeding en nu sinds twee weken krijgt ze medicatie voor de reflux. Zou ze nu ook andere voeding kunnen krijgen. Eerder spoog ze veel maar sinds het ingedikt is niet meer
Ik hoop niet dat het CB je wijsgemaakt heeft dat Comfort beter is dan ingedikte moedermelk! Kramp is een bekend bijverschijnsel van kunstvoeding, maar ook iets dat sommige kinderen nou eenmaal hebben, of je nou hoog of laag springt. Het verdikkingsmiddel in Comfort is johannesbroodpitmeel, en ook dat kan voor kramp zorgen. Als je van de Comfort afwt kun je natuurlijk gewoon relacteren, evt. in combinatie met een HA dieet voor je zelf. Pas je de leefregels oor reflux toe? Is de medicatie al goed afgesteld?
Voor krampjes kan je cinababy of infacol halen. Hier hielp infacol niet en cinababy wel. Mensen hebben ongetwijfeld wisselende ervaringen.
Onze jongen heeft ook reflux maar ik moet zeggen dat sinds we een speciale AR melk geven hij veel beter eet, slaapt en minder spuugt (bijna niet eigenlijk). Wij geven Blemil AR, maar in Nederland zou dat Enfamil AR zijn. Werkt prima en hij heeft er geen krampjes van.