Hallo, Mijn zoon is 7 weken en 2 dagen oud. Vanaf zijn geboorte ligt hij al op zijn zij, hij heeft vast gezeten in mijn bekken en daardoor een blauweplek gehad op zijn achterhoofd. Van het ziekenhuis moesten we hem daarom op zijn zij leggen. Na dat de blauweplek weg was wilde we hem op zijn rug leggen, dit hebben we geprobeerd maar dat werkt dus totaal niet, dus zijn we hem op zijn zij gaan leggen wat erg goed werkte en hij heerlijk sliep. Maar nu wilt hij niet meer op zijn zij of rug maar op zijn buik, al we hem op zijn buik legde om zijn nekje te trainen deed hij dat ook heel fanatiek en is ook heel erg sterk in zijn nek (al vanaf de geboorte) en ging daarna heerlijk liggen en valt zelf in slaap. Nu als hij onrustig is en echt niks meer helpt, behalve in mijn armen slapen...... wat ik alleen nu met dit warme weer gewoon echt niet wil... heb ik hem op zijn buik in de box gelegd zodat ik hem kan zien en hij slaapt als een roosje! denk dat hij het gevoel heeft dat hij op mijn buik slaapt, dan slaapt hij met zijn buik op de mijne. ik heb eigenlijk gewoon het idee om hem op zijn buik te leggen zo slaapt hij gewoon lekker en goed. Dit is ook iets wat hij van zijn vader heeft dat is ook een buikslaper geweest en nog Alleen wordt overal gezegd dit niet mag en gevaarlijk is, is er een manier om het veiliger te maken?
Hoi hoi, Op de buik slapen is inderdaad niet veilig. Gevaar voor wiegendood. Er zijn matjes die waarschuwen als de baby stopt met ademen. De nannycare. Aerosleep op het matrasje maakt het ook veiliger. Dat is een matrasdek met hoeslaken. Maar veiliger is het om op de rug te slapen. Groetjes Adrienne