Borstvoeding is ook handig voor...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mykelti, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Gebruiken jullie BV ook voor kleine ongemakjes, bv

- kleine wondjes genezen er supersnel mee
    - verstopte neuzen zijn zo weer open
    - geïrriteerde oogjes zijn zo genezen
    - droge huid is zo weer soepel

Ik gebruik het ook bij mezelf. Werkt super!

Iemand anders nog een toepassing?

2. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Och jeetje, dat van het verstopte neusje wist ik helemaal niet!
    Hoeveel moet je dan gebruiken? Zoonlief is namelijk héél erg verkouden en zit helemaal verstopt haha!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Vlinder87: gewoon een beetje erin spuiten en anders met een pipetje een paar druppels.

4. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh echt?? Wist ik niet eens joh!

Kun je het ook als haarmasker gebruiken?? Hahaha! Heb ontzettend pluizig haar.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hihihi dat erin spuiten lukt me soms, maar meestal zit er meer op alle plaatsen, behalve in zijn neus! :D
    Verzamel wat op mijn vinger en druppel het zo, maar een pipetje is wel handiger denk ik.

Zou wel proberen eerst iets uit te zuigen en dan pas te druppelen, net als met gewone neusdruppels.

@Bilou: ik zou zeggen, probeer het eens en laat het ons weten! :D

Hier had onze knul van het weekend een mega droge huid en schilfers in zijn gezichtje. Lekker even een laagje en weg is het...nu weer een babyzacht huidje!

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier werkte het super goed bij een licht ontstoken oogje idd, gewoon erin druppelen en voila.
    Verder schijnt het ook goed te zijn om een beetje melk door het badwater te doen, helpt tegen droge huidjes :) Zelf nooit geprobeerd overigens.

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik heb hier nog een hele voorraad in de vriezer liggen wat ouder dan zes maanden begint te worden.
    Ik zal het eens in bad gebruiken.
    Ben benieuwd!

8. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

N.a.v dit topic heb ik het eens uitgeprobeerd op de oortjes van mijn dochter :D. Ze had namelijk snel last van vieze oortjes (vrij veel oorsmeer). Dus ik heb enkele dagen geleden in beide oortjes wat moedermelk gedruppeld en het is gewoon weg! Bizar! Normaal had ze aan het einde van de dag weer vieze oortjes, maar nu heeft ze al dagen nergens last van. Super toch!

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat een wondermiddel! ;) Onthouden voor de baby straks... Bij dochterlief enkel gebruikt bij ontstoken oogje, was zo weg inderdaad!

10. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Na jaaaaren van alles geprobeerd heeft mn moeder haar trouwring (begon zowat in te groeien) af gekregen met mijn melk:D

11. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Wat handig...ik ben op een of andere manier zo terughoudend ermee, laatst was ze verkouden en toen zat ik van zal ik...nehh toch maar niet...stom he

Ook omdat ik het vermoeden heb dat het overal zit behalve in haar neusje

Als het weer nodig is ga ik het toch eens proberen

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat een goede tips;) De enige die ik geleerd heb is het insmeren van tepels tegen kloven enzo.

Voor in de koffie:p

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik had laatst enorm zin in pannenkoeken maar geen melk in huis. Ik dacht zal ik... haha toch niet gedaan. Vond het te kostbaar.

Mijn jochie heeft eczeem achtige wangetjes. Ik zal ze eens insmeren met bv, goede tip.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hihi ik heb er wel eens pannenkoeken mee gemaakt! Mijn dochter lustte geen vriezermelk dus op die manier kon ik er nog wat mee. ;)

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Oh dit vind ik wel echt een supertopic!
    Ik ga t mooi proberen :D

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn man heeft 't idd wel eens door de koffie gedaan :D ik had toen een vriezer vol bv-met-koemelk en dochter heeft kma, weggooien vond manlief ook weer zonde ;)

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dat van de ontstoken oogjes is mij in de kraamweek al geleerd en dat werkt inderdaad super. En op mijn eigen tepels.. voor de rest eigenlijk geen andere toepassingen hier.. al is het wel logisch dat het goed is bij een schraal huidje, moet ik ook eens proberen!

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Toch grappig dat er zo een aantal mensen weer op ideeën gebracht zijn! ;):D

Vind mijn melk eigenlijk smaken naar gepasteuriseerde km, dus waarom niet in de koffie...hahahaha

19. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Heb het ook wel eens in de koffie gedaan maar er moest zoveel in om een beetje het effect van koffiemelk te krijgen, dat het 'm niet werd :D

Ook wel eens in mijn eigen neus gedaan toen ik verkouden was maar jagh... :$ vond het zo vies.. mijn neus was toen wel weer spontaan vrij maar dat kwam meer van mijn reactie :D

Verder de 'standaard' dingen bij ons meisje als baby wel zo'n beetje denk ik:
    - in het oogje bij ontstoken oogjes
    - in het oortje bij vieze oortjes
    - in het badje toen ze wat droog was en ik melk over had
    - in het neusje bij verkoudheid (deed het op een klein lepeltje, druppelde het zo in haar neusje)
    - op droge plekjes op haar huidje
    - bij tepelkloven

20. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    In 't badje doe ik nu ook nav dit topic, krijgt er echt een zacht huidje van.
    Heb geprobeerd om melk voor mn cappucino op te kloppen maar daar is t niet geschikt voor ;P

Deel Deze Pagina