baby 10 maanden 10 kilo 240 pcm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door edelweiss, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Heb ik weer ik wilde dus mijn baby. Pcm geven aangezien hij al de hele dag rond de 40,5 zit ik denk lekker voor de nacht. Kom ik er dus achter dat ik alleen 240. In huis heb.

Met 8 maanden mocht hij bij een. Infectie toen 5x 120 hebben. Zou hij dan nu eenmalig 240 mogen hebben voor de nacht?

2. Username

Username Niet meer actief

Ik heb altijd begrepen dat ze vanaf 12 maanden 240mg mogen hebben. Ik zou je aanraden om even te bellen met de huisartsenpost om te overleggen.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    De hap hier overlegd niet die laten je gelijk komen. Te vaak meegemaakt dat ik belde voor overleg en ik moest komen.

En aangezien ik geen auto heb en dit gewoon een virusje is ga. Ik ze daar niet mee lastig vallen hihi

Anders kan ik ook nog ibuprofen geven. Die mag vanaf 3 maanden maar ik geef liever pcm

4. Username

Oh echt? Bij ons kun je gewoon bellen om te overleggen. Fijn vind ik dat. Wacht ik app m'n schoonzusje zo wel even, die is huisarts.

5. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ja hoor, dat kan. Je mag 90mg per kg per 24 uur. Dus 900 mg per 24 uur. Dus 3 keer 240 mg per dag is geen probleem.
    Beterschap!

6. Username

Geen probleem hoor. 240mg mag. 3x dd is wel de max.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Oo super bedankt!

Om even op dat hap verhaal te komen. Ze overleggen geen kinderen tot 6 jaar die moeten dus gelijk komen. Laatst viel dochter. En ik wilde overleggen omdat ze een blauwe plek op haar voorhoofd had maar ze moest gelijk komen. En ik ging naar huis met een advies. Voor haar zonneallergie.

8. Username

Jammer dat het zo gaat bij jullie HAP. Ik vind het een fijne wetenschap dat ik hier gewoon kan bellen voor advies.

Hoe was de nacht?

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik heb hem een pcm gegeven en daarna op bed tegen. 2 uur werd hij wakker en heb ik hem bij mij in bed gelegd (jaa slecht natuurlijk) en hij werd tegen 7 uur wakker. Met verhoging maar opzich wel goede zin. Wel snel moe en willen hangen. Maar. Het is beter als gisteren

10. Username

Niks mis mee hoor, je kleintje bij je in bed nemen. Fijn dat het beter gaat.

11. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Laatst was mijn oudste ziek met ruim 40 graden koorts. Die heeft ook twee nachten in mijn armen liggen broeien. Kind is ruim 3. Zou niet weten wat daar slecht aan is;)

Deel Deze Pagina