Ons meisje wordt binnenkort 9 maanden en heeft soms nachten dat ze heel onrustig slaapt. Voorheen sliep ze weleens in haar kinderwagen, toen de wagenbak er nog op stond. Nu hebben we de kinderwagen omgebouwd tot een buggy. Ik merk dat ze nog steeds veel beter slaapt in haar kinderwagen, ook nu deze een buggy is. Ben alleen bang dat het schadelijk is voor haar rug als ze daar een hele nacht in zou slapen. De buggy kan wel helemaal plat, we hebben een Bugaboo Cameleon. Kan het kwaad als ze dus een nacht in de buggy slaapt die helemaal plat kan?
Ik zou het niet doen, want helemaal plat als op een matras kan ze nooit liggen + dat ze geen kant op kan. En good voor de rug zal het zeker niet zijn, probeer zelf de nacht door te brengen in een zachte tuinstoel. Heb je een campingbedje geprobeerd?
'Probleem' is dat als ze in haar ledikant slaapt, ze vaak naar haar buik rolt, dan niet meer terugkan en begint te huilen. Dit een paar keer, waardoor ze oververmoeid raakt op een gegeven moment. Campingbedje zal niet veel uitmaken, denk ik. Je hebt gelijk mbt de buggy. Had er al geen goed gevoel bij. Bedankt voor het meedenken.
Wij hebben het ook gedaan, het was kiezen tussen niet slapen of goed slapen in de kinderwagen. Wel vaak weer in bed geprobeerd en met 10 mnd ging dat ineens goed.
wil je haar snachts in de kinderwagen laten slapen?? of overdag?? Overdag lijkt me niet zo een punt, maar snachts zou ik het liever niet doen. Heb je al geprobeerd om haar gewoon even naast je in bed te leggen? Ik weet dat veel mensen hier tegen zijn, maar hier, als mijn zoontje echt niet lekker in zijn vel zit, dan werkt het wel heel goed.... Een gewoonte moet dat natuurlijk ook niet worden.. maargoed. Een slaapzakje helpt inderdaad misschien tegen het rollen?
onze kinderen liggen vast in bed geeft hun een gevoel van veiligheid. n ligt alleen nog vast ze kan er in draaien maar dit hoeft niet dan gebruik je het kruis stuk. safetsleep geloof dat ze nu snoozzz heten
Juist door het omrollen te oefenen zal ze snel terug kunnen draaien toch? Dan lijkt het me handig om even door deze lastige nachten heen te gaan en hopen dat ze snel doorheeft hoe ze haar draai kan vinden in bed. Ik lijkt mij geen goed idee om een baby van 9 maanden in een buggy te laten slapen. Voor de houding niet maar ook de gewenning. Een bedje ligt veel lekkerder.
Het hoort ook een beetje bij de leeftijd volgens mij. Meen het mij in ieder geval te herrineren van mijn beide kinderen. In de kinderwagen/wandelwagen zou ik in ieder geval niet doen.
Wij hebben tot 10 maanden de kleine met een voedingskussen als "verkleiner" van het ledikantje gebruikt. Op die manier voelt hij zich geborgen. Een kinderwagen is niet gemaakt om er uren achter elkaar in te slapen, lijkt mij niet goed voor het ruggetje en de vorming van de ruggengraat?
Oh ik nam aan dat het sowieso over overdag ging, niet 's nachts. En 'een bedje ligt veel lekkerder', tja, kennelijk vond mijn dochter dat absoluut niet. Hier sliep ze er 2x 45 minuten in per dag, dat vond ik wel te over zien, 's nachts zou ik ook niet doen (hier sliep ze 's avonds dus wel oké in bed en 's nachts kwam ze naast mij liggen als ze wakker werd). Vanaf 11 mnd heeft ze een omslag gemaakt, toen ging ze meer slapen en altijd in bed (niet meer in de kinderwagen en ook niet meer bij mij in bed).
Mijn oudste sliep in een safety sleeper. Ik had er een speciale slaapzak bij (grobag) en daarmee lag ze vast en kon ze niet draaien. Ideaal moet ik zeggen..
Heeft mijn middelste ook heel lang ingelegen. Wat een uitkomst! Zonder ging hij niet slapen. Dan ging hij alle kanten op en kwam gewoon niet in slaap. Met de snoozzz sliep hij gelijk. Sommige kindjes hebben dit nodig. Ze kunnen er tot 3 jaar in alleen zie ik dat niet voor me. Met een jaar was hij eruit
Had je het voedingskussen dan vastgemaakt? Zit nl. ook aan zoiets te denken nu we straks het inbakeren moeten gaan afbouwen.
Oh wacht ik las 'aankleedkussen' voor voedingskussen'. Wij leggen het aankleedkussen in een smal Ikeabedje zodat ze moeilijker kan rollen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje een eng idee vind om een voedinskussen als verkleiner te gebruiken. Of is dit van ademend materiaal? Nu is een aankleedkussen ook niet ademend maar we liggen ernaast en ze is een rugslaper.