Baby 8.5 maand drinkt amper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Divarg, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hoe vroeg ben je met vaste voeding begonnen? Want het kan daar nu ook aanliggen dat ze bijna niet wil drinken en eten. Dat ze last heeft van de darmen. Als je te vroeg begint krijgen de darmen hele optater omdat ze nog niet ''rijp'' niet genoeg zijn.

2. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Op dit moment vind ik het eng om het uit te proberen maar misschien geeft haar lichaam het inderdaad zelf wel aan en zou ze overdag weer meer gaan drinken.. Ik weet niet waar ik goed aan doe. Fijn dat het bij jullie wel goed is gekomen in elk geval! Komt het hier ook wel maar met horten en stoten :)

Gisteren weigerde ze overdag pertinent elke fles. Toen ze sliep heeft ze om 19.30 160 ml gedronken en om 22.30 weer 140 ml gelukkig. Resultaat is wel dat ze 's nachts als een bezetene plast en overdag amper maarja. Voorlopig blijven we het zo even doen, ze krijgt haar volumes nog echt niet uit tuit of gewone beker :(

3. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik zou s ochtends bij de pap het water weglaten. (Dat is immers al vocht) In de ochtend tussendoor een stuk fruit met water. Tussen de middag brood met melk. In de middag fruit met water. S avonds groente, aardappel, vlees evt yoghurt, voor de nacht melk.

Ik zou brood niet weglaten omdat dat moeizaam gaat, want nu oefent ze er ook niet mee. Heb je verschillend beleg geprobeerd? Roomboter? (Alhoewel dat koeienmelk is) Appelstroop?
    Waarom pureer je het fruit? Door de prakken went ze aan stukjes en teksturen.

Hier drinkt babylief op t moment ook niet echt veel melk uit de fles. Aan de borst wel, maar op momenten dat ik er niet ben kan hij gerust een tijd zonder. Water drinkt hij kleine beetjes uit een beker.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit was niet een reactie op mij, maar ik reageer ff :) Hier was het rond 9 maanden ook heel erg! Ik heb het uiteindelijk maar geaccepteerd, want kon er toch niks aan doen. Na een paar weken dronk ze weer zoals normaal. En ze blijft fases houden dat ze beter drinkt dan andere dagen.

5. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Uiteindelijk is het zaak dat ze grotere hoeveelheden uit een gewone beker of tuit gaat drinken dus ik ga dat zeker niet achterwege laten. Ze drinkt best wel een aantal slokjes na de pap dus dat wil ik alleen maar aanmoedigen. Sorry maar ik snap niet dat je dat voorstelt!

Ik ga verder niet elke keuze die wij maken verdedigen. Er is meer op de wereld dan de hollandse middagboterham die zeker niet de gezondste is.

6. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Fijn om te horen dat het herkenbaar is :)

7. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik probeerde mee te denken maar blijkbaar kwam het aanvallend over, zo was het zeker niet bedoelt.

Ik zou geen water direct na pap aanbieden, omdat ik vind pap al erg vult. Na een bord pap kan ik ook geen glas water meer op. Ik zou dan eerder tussen ontbijt en middageten water aanbieden.

Natuurlijk is brood niet de enige keus wat betreft middageten, maar aangezien je het wel noemde expliciet ging ik er vanuit dat het iets was wat je wel graag wilt.

Nogmaals, het was niet vervelend of aanvallend bedoelt. Ik laat het topic verder met rust, succes ermee!

8. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Sorry, ik weet dat je het niet vervelend bedoelde! Ik kreeg alleen het idee dat je zo ongeveer alles wat ik doe in twijfel trekt en dan heb ik een kort lontje :)
    Ik noemde de middagboterham omdat dat de hollandse manier is (wij wonen niet in Nederland), meer om het even te verklaren waarom ze geen brood krijgt :) Mij lijkt pap ook vullend maar als zij graag een slokje water lust (uit eigen initiatief, ze reikt uit naar de tuitbeker) dan ga ik haar dat niet ontzeggen.

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Idd vanaf 8/8,5 maand geloof ik, in eerste instantie gewoon melk aangeboden maar dat weigerde ze. Toen overgestapt naar pap van de lepel zodat ze 2x per dag ongeveer 180/6 binnen kreeg. Dit was echt het enigste wat ze wou. Dit heeft al met al een dikke maand geduurd en nu drinkt ze met veel liefde haar bekertje melk leeg 😁

O, het CB adviseerde om Evenuteel yoghurt te geven, onze dochter vond dat 3x niks maar misschien dat het bij jullie wel helpt 😉 Meestal is het een fase en komt het na een tijdje allemaal wel weer goed

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit heb ik vanaf 6 maanden ook gedaan ja. Werd toen al gek van dat flessengedoe. Dus eentje minder was mooi meegenomen :D

Deel Deze Pagina