Bij onze dochter boog de curve ook af rn overstappen op flesvoeding heeft niet geholpen. Na een aantal maanden is curve gestabiliseerd en is ze daarop verder gegroeid. Maar vraag anders eens een lactatiekundige om mee te kijken of er effectief word gedronken
Hoi Mamaa6, Ik kan uit je bericht niet heel veel informatie halen, maar ik denk dat je borstvoeding geeft? Ik geef zelf ook borstvoeding en mijn dochtertje groeide de eerste 2 maanden heel erg hard. Daarna ging het ineens een stuk minder hard. Er bleef wel een stijgende lijn in zitten en ze was verder ook erg tevreden dus ben ik borstvoeding blijven geven. Inmiddels is ze 8,5 maand en gaat dat nog steeds erg goed. Is je kleintje verder wel tevreden en voldaan? Als je je zorgen maken of hij/zij wel genoeg binnen krijgt kun je altijd eens om advies vragen bij een lactatiekundige bij jou in de buurt.
Ik heb geen bv gegeven, maar het lijkt mij dat je niet moet gaan stoppen. Wellicht zijn er logische verklaringen voor. War shakes zegt, een lactatiedeskundige misschien?
Nee hoor, dat hoeft niet. Inderdaad voeden op verzoek en je niet teveel zorgen maken. Ieder kindje is anders, komt helemaal goed. Ik neem aan dat het verder in de gaten wordt gehouden. Plast ze verder wel normaal, regelmatig poepluiers?
Met 6 maanden 4,8 kilo??? Nou heb ik een echte mini (dysmatuur geboren)die onder de -2,5 groeit uit de curve maar hij woog zeker wel meer dan 4,8 kilo! Waar groeit jou kindje dan als ik vragen mag?? Krijgt ze buiten de bv ook vaste voeding?
Heb je wat meer info voor ons. Startgewicht, hoe vaak voedt je? Op verzoek of volgens schema? 1 of 2 borsten? Hoe ging de voeding in de eerste weken? Je kan vaker voeden op jouw verzoek dus, evt extra kolven. Droomvoeding inzetten. Als je al begonnen bent met bijvoeding, calorierijke tussendoortjes, avocado en banaan. En ik zou een lactatiekundige mee laten kijken of vragen of zij tips hebben.
Wat zijn de verhoudingen? Is alleen het gewicht laag, of ook de lengte? Als je kindje goede poep en plasluiers heeft, krijgt je kindje echt wel voldoende binnen lijkt mij. Meer energie nodig = vaker aanleggen, maar je voedt op verzoek, dus lijkt mij geen probleem. Wat eerder werd voorgesteld, even een lactatiekundige mee laten kijken bij twijfel. Ik denk niet dat kv veel verschil zal maken trouwens.
Ben je al begonnen met bijvoeding? En op hoeveel voedingen zit je per dag? Ik voedde bijvoorbeeld op tijd overdag omdat onze kleine meid er anders veel te veel tijd tussen liet. Max 4 uur tussen een voeding overdag en in de nacht op haar verzoek. Wat vind het consultatiebureau ervan?
We willen graag met je meedenken,maar bij borstvoeding is elk moeder-kind koppel uniek. Dus even wat vragen.. Je kindje is nu bijna 6 maanden. Wat is haar gewicht en haar groeicurve? Was haar groei voorheen in orde? Hoeveel voedingen geef je op een dag? Hoe ziet je schema er uit? Geef je al bijvoeding? Welke begeleiding heb je (gehad)? Stoppen met borstvoeding, nee. Dat je kindje niet goed aankomt,heeft een reden. Moedermelk is zeer voedzaam,en bevat alles wat een kindje nodig heeft om een goede groei te garanderen. De kans is dus groot dat andere oorzaken een rol spelen. Laat even van je horen 👍
Staat gewicht 2 kg , ongeveer elke 2 uur voeden geen bijvoeding nog ga ik mee beginnen , het is lastig te bepalen of ze eerder goed groeide omdat ze erg ziek is geweest
Lk in het begin gehad ik kolf ook voldoende als ik kolf zo'n 70, als ze dat elke 1,5 u a 2uur drinkt zou dat voldoende moeten zijn
Als ze ziek is geweest kan ze natuurlijk afvallen! Jou dochter is ook dysmatuur geboren dus! ik heb net even terug gekeken mijn zoontje was met 6 mnd 5,5 kilo (dus behoorlijk weing) nu met 20 mnd 8,7 kilo hij is begonnen met 2,5 kilo dus iets meer als jou dochtertje! Ik zou als ik jou was met fruit/groente gaan beginnen!
Ik heb ook bv gegeven en de curve boog af. Ben naar een lactatiekundige gegaan. Ik ben wisselvoeding gaan geven, ik heb ook meer handmatigers gegeven bij de voeding zodat hij het vettere achterelkaar kreeg
Voor zover ik weet is bijvoeding altijd inferieur aan bv. In bv zitten meer kcal en dat is ook voedzamer voor ze. Je kan bijvoeden maar ik zou niet minder bv geven.
Als je zwart wit kijkt valt het denk ik wel mee. Je kindje is ruim verdubbeld sinds de geboorte. Van 2 kilo naar 4.8kg Mijn zoontje was 3.5 en is nu 5 maanden en 8 kilo. Ook ruim verdubbeld.
Als je de app Growth downloadt, kan je daarin alle lengtes en gewichten van je kindje op een curve van de who zetten. Dan zie je of je kindje het echt slecht doet. En echt een lactatiekundige inschakelen hoor!