Dames help!!! Mijn jongste zoon heeft het eerste jaar heel veel gehuild.. hij kon niet zelf in slaap vallen ik heb uren en uren gewiegd bij hem. Hij slaapt nu nog niet elke nacht door.. Nu bij mijn dochter ging het de eerste paar dagen goed maar ook zij kan niet zelf in slaap vallen en wil alleen maar gewiegd worden zodra ik haar wakker in bed of box leg begint ze te huilen wat over gaat in krijsen.. Bij mijn oudste nooit geen problemen gehad.. ik wil nu niet weer een heel jaar zo zitten want dat trek ik niet.. Iemand tips?
Allereerst gefeliciteerd met je meisje! Wat hier erg goed hielp was een draagdoek. Lekker tegen mama aan en ik kon ook onze eerste aandacht geven. Ze is natuurlijk nog piepklein dus tuurlijk wil ze lekker bij mama zijn. Overigens kon onze jongste na een paar weken goed ezelf in slaap vallen, ondanks dat hij vaak in de doek zat. Ook liet ik hem de eerste weken overdag, als ik zelf ook beneden was, in de box slapen. Zodat hij zich niet zo alleen voelde
Lekker in slaap wiegen, ze is nu nog zo klein. Toen onze dochter 4 maanden was wilde ze opeens niet meer gewiegd worden. Als we ons maar aan het bedroutine hielden dan was het goed. Ze leerde zelf in slaap vallen. Het komt goed!
Ons mannetje viel de eerste weken ook alleen maar tijdens de fles of bij mij op schoot in slaap. Hij slaapt nu inmiddels heerlijk in zn bedje wel met hulp van een speentje meestal.
Ik snap je angst, maar je moet wel uitkijken dat je geen spoken gaat zien door je eerdere ervaringen. Je kindje is nog zóó ontzettend jong dat er echt geen gevaar schuilt in het in slaap wiegen. Echte slaapgewoontes ontwikkelen zich pas na ongeveer 4 maanden (lees maar eens over sleepregression) en de meeste problemen stemmen dan ook van na deze tijd. Bij heel jonge baby's is het volgens mij alleen belangrijk om te zorgen dat zij zich prettig en geborgen voelen. Al het andere is op deze leeftijd bijzaak. Een baby die zich veilig en fijn voelt zal later veel makkelijker zelf in slaap vallen dan een baby die dit niet voelt. Ik heb mijn jongste tot zeker 4 maanden best vaak in slaap gewiegt en nooit ook maar een seconde in bed laten huilen (bij wijze van spreken ), maar inmiddels (bijna 9 mnd) slaapt ze heel goed zelf in en kun je haar gewoon wakker en lachend in bedje leggen. Bij mn oudste dochter heb ik dezelfde ervaring.
Onze dochter krijst ook zeker een halfuur voluit en is dan ineens in slaap. Op advies van het cb laten we haar nu dus huilen.. Moet volgende maand weer werken en kan niet verwachten dat ze de hele dag wordt vastgehouden op de opvang. Dus volgens het cb kunne we het haar "leren", zelf in slaap vallen. Laten huilen geen optie?
Oei, je trekt nu wel een blik wormen open . Er zijn hier al 1001 topics over..., maar ik ben een fel tegenstander van laten huilen bij kleine baby's (6mnd>). Het cb adviseert dit, omdat dit het makkelijkste is voor de ouders en in extreme gevallen de kans op zwaar gefrustreerde ouders en dus babymishandeling minimaliseert. Als je het echter wel in je hebt om meer te doen, zou ik het zeker doen. Het is in de eerste maanden van hun leven juist zó belangrijk dat baby's zich geborgen en veilig voelen en erop kunnen rekenen dat als ze iets willen papa of mama er voor hen zijn. Het kan echt geen kwaad als je ze de eerste maanden altijd draagt of wiegt. Ik heb dit bij beide dochters gedaan en die gingen ook gewoon met 3,5 mnd naar het kdv. Op het kdv laten ze hele kleine baby's ook niet zomaar huilen. Goed, ze zullen er niet in dezelfde mate zijn als papa en mama natuurlijk, maar dat is geen reden om je kindje maar te laten huilen. Baby's leren heel gauw het verschil tussen hun vaste verzorger (papa/mama) en secundaire verzorgers op de opvang.
Half uur krijsen?? Waarom zou je dat willen? Maar voor ts Ik zou zoveel mogelijk bij eerste vermoeidheid signalen lekker in wieg leggen. Al zou ik daar de eerste 3 maanden niet te zwaar aan tillen
Een half uur laten huilen bij een baby van 3 weken? Dat lijkt mij nou niet echt een goed advies. Overigens raadde mijn cb en de kinderarts het beide af. Mijn zoontje huilde heel veel (medische redenen) en wilde ook alleen maar in slaap worden gewiegd, op mij slapen of in de draagdoek. En vanaf 4 maanden ging hij zo in zijn eigen bedje slapen! En nu leg ik hem wakker weg. Mijn advies: lekker in slaap wiegen dat in slaap vallen komt vanzelf zo rond de 4 maanden. Ik moest toen ook weer werken en dacht dat het niet goed zou komen maar hoppa op het kdv sliep hij zo 3 uur in een bedje zonder huilen. Komt best goed. Genieten van het kleine want dat is zo voorbij.
Op deze leeftijd zou ik de geborgenheid geven waar je kindje om vraagt: je leegt daarmee alleen maar basis voor een gevoel van veiligheid en geborgenheid en daar kun je op lange termijn alleen maar profijt van hebben. Een draagdoek is ideaal, zeker met meer kinderen in huis. Laten huilen is op deze leeftijd ronduit schadelijk, onderzoek heeft laten zien dat beneden de 6 maanden laten huilen, betekent dat een baby blijvend een significant hoger stress-niveau aan adrenaline in z'n bloed heeft. En die adrenaline blijft ook op het moment dat de baby stil is en rustig lijkt te zijn. En verhoogd adrenaline-level geeft weer verhoogde kans op allerlei andere problemen op latere leeftijd. Wij hebben het nooit gedaan dus
Als je je baby een half uur laat huilen leert t helemaal niet zelf in slaap te vallen. Hij valt in slaap omdat ie vermoeid raakt en er niemand hem troost. Ik krijg het sowieso niet over mn hart. Als mn dochtertje huilt ervaar ik zelf net zo goed stress en binnen de 5 minuten ben ik bij haar.
On topic: kun je niet bij haar blijven en haar zachtjes over het hoofdje/buikje aaien zodat ze rustig blijft en dan in slaap valt? Dit kun je dan steeds verder afbouwen totdat ze alleen in slaap kan vallen. Laten huilen zou ik niet doen, dat vind ik slecht, zielig en onnodig voor een baby.
Laten huilen doe ik nu niet.. dat heb ik met mijn zoon gedaan en dan ben ik nog elke 5 minuten bij hem geweest. Maar toen was hij al ruim een jaar. Ik ga morgen het boek van baby in een droomritme halen bij de bieb daar heb ik bij de oudste wel wat aan gehad. Ik heb er inderdaad een soort van traima aan over gehouden. Misschien zie ik nu ook wel spoken hoor. Het nadeel van dat wiegen is dat ze vaak binnen een paar minuten weer wakker is. Als ik naast haar wieg zit en haar rustig probeer te krijgen dat lukt niet.
Cb zei me ook van te laten huilen maar dit zal ik ook nooit doen! Arm babytje Dochter 18w kan ook nog niet zelfstandig in slaap vallen. Enkel met de borst of door te wiegen. Ik hoop dat dit nog verandert.
Ik zou echt een draagdoek kopen dan. Dat droomritme is ook prima, maar met een babytje van 3 weken zou ik eerst lekker even inzetten op het jezelf zo gemakkelijk mogelijk maken
De eerste maanden hebben we haar hier overdag ook echt heel vaak in slaap gewiegd in de kinderwagen... Ik was eerst bang dat we daarmee een 'slaapprobleem' gingen creeren (kwam bij mij vooral door mijn onzekerheid als nieuwe moeder), maar niets is minder waar gebleken... We hebben echt een hele goede slaper, die heel goed zelf in slaap kan vallen, zowel overdag als 's nachts....
Beide oudste kinderen veel in draagdoek gehad. Zijn nu echt perfecte slapers hoor! Vanaf 3 à 4 maanden sliepen ze makkelijk zelf in bed. Mijn jongste precies hetzelfde weer. Dus hoe zwaar soms ook, accepteer dat baby's liever bij je slapen en het komt dus vanzelf goed!
een draagdoek heb ik ook aan gedacht maar ik ga over 2.5 week voor 5 weken naar Turkije. Ik had een tijdje geleden een topic geopend en toen zei bijna iedereen dat het bij 30 graden of meer te warm is om te dragen..
Snap je angst. Heb hier de laatste mnd ook veel te stellen gehad. Heb wel Meteen reflux laten uitsluiten en bekeken of er mogelijk een allergie was en ben bij de osteopaat geweest. Tips, Draagdoek, kinderwagenbak, tussen jullie in op een Aankleedkussen zodat je een speen of de pink kunt aanreiken. En heb momenten dat ik het echt niet meer trok waardoor ik hem met pijn in mijn hart heb laten krijsen, maar ook dat hielp niet. Net voor zijn 6 mnd toch nog een co-sleper aangeschaft