Dreumes drinkt heel weinig - met moeite 300 ml per dag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle1984, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje is nu 19 maanden en melk is altijd moeilijk geweest, van kleins af aan heeft ze nooit veel gedronken. Nu ging de laatste tijd alles super, eten en drinken zonder problemen. Behalve dat ze al bijna een half jaar forlax kreeg omdat ze anders geconstipeerd zat. Ik vond dit niet normaal en niemand kon een verklaring geven dus ben ik met haar bij een osteopaat geweest. Ze stelde vast dat ons meisje overgevoelig voor calcium was en dat de caseine van de melk haar darmen dichtplakt. Dus geen melk meer. dat was 20 januari. 1,5 week later (vrijdag) kreeg ze na al een week op en af verhoging tot 38.5 toch griep en twee hoektanden die opspelen. Maar drinken is echt een ramp nu... ze weigert zo goed als alles en met veel moeite krijg ik er op een hele dag 300 ml in. Maar dit is echt niet simpel. Ze blijft plassen maar veel minder uiteraard. Ze is nog steeds flauw, wil voortdurend haar speentje maar dat kan ook de griep nog zijn of de tanden die haar last bezorgen. Ze moet gewoon meer drinken, maar ze weigert resoluut :(

Dit hebben we al geprobeerd:
    - tientallen verschillende bekers
    - soep
    - sap (allerlei soorten)
    - pakjes drinken
    - ik geef nu weer gepureerd fruit omdat ze zo meer binnen krijgt dat met stukken fruit en dat weigert ze nu ook (ik vermoed owv de tandjes)
    - rijstmelk; amandelmelk, havermelk
    - pudding van rijstmelk
    - spelenderwijs drinken
    - in bad drinken
    - overal in huis staan bekers zodat ze zelf kan pakken wanneer ze wil (doet ze nooit)
    - drinken voor tv

Ze krijgt nu ook een pak minder kcal binnen omdat ze dus 500 ml melk minder krijgt dan voorheen. Die compenseert ze echt niet met meer eten. Dit kan door het ziek zijn komen, maar ze weegt amper 10 kg en is zo dun. Ik maak me echt zorgen, maar niemand kan me een oplossing bieden. Wie o wie kan me helpen?

sorry voor de lap tekst :)

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Jeetje, lastig hoor! Heb je al (zelfgemaakte) water/fruitijsjes geprobeerd? Verse sinaasappelsap? Uit een gewone beker met een rietje, desnoods zo'n gebogen grappig rietje? Fruithapje/appelmoes aanlengen met water en oplepelen?

3. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Karnemelk met ranja?

4. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jep allemaal geprobeerd.. Behalve de ijsjes, dat ga ik morgen proberen! Bedankt voor de tip. Ik ben zelf zwanger, dus kan de stress best missen :)

5. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze mag geen melk, dus jammer genoeg geen optie. Ook yoghurt en kwark kunnen niet en soya ook niet.

Ze kan nu wel makkelijk stoelgang maken sinds ze geen melk meer krijgt, dus ik denk wel dat de osteopaat gelijk heeft.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zakje knijpfruit?!

Vervelend hoor, maar mijn ervaring is dat maar pushen en 'dwingen' vaak averechts werkt. Hier drinkt zoontje als hij ziek is ook erg weinig en eet bijna niks. Maar meestal als hij is opgeknapt haalt hij dit wel weer in.
    Merk je nog verschil tussen warm en koud drinken? Anders zou je limonade met lauw water kunnen geven bv. Zoontje is hier ook dol op thee, gaat ook altijd prima naar binnen.
    Misschien kan je nog smoothies proberen?

Sterkte met je meisje, hopelijk knapt ze snel weer op!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Warme roosvicee al geprobeerd? Dat dronk onze jongste als enige naast lauwe melk. ;)

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Fruit pureren met scheut melk.(amandelmelk of andere soort wat wel kan)

Wat ook lekker is maar nu wel koud.bevroren fruit banaan,aardbei of ander fruit met een scheut melk of sap.

9. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanochtend geprobeerd, zonder succes. één slokje.

Ze wilde vanochtend ook haar boterham niet. Dus heb ik haar (met tranen in mijn ogen) in de kinderopvang achtergelaten met een leeg maagje. Ik ben echt radeloos... Het gaat nu al 1.5 week zo en het wordt erger ipv beter. Als ze ziek is, is eten en drinken het eerste wat eraan moet geloven, maar zo erg als nu is het nog nooit geweest. Hoewel ze gisteren wel relatief goed gegeten heeft ('s avonds heeft ze wel haar favoriete broccoli puree gekregen en dus twee keer warm) omdat ik geen strijd met brood wilde aangaan en haar dan weer zonder eten en drinken in bed moest steken.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen? Er ALLES aandoen opdat ze toch maar wat vocht binnen krijgt of gewoon loslaten? 1 ding aanbieden en als ze niet wil, pech dan? Is de griep wel weg maar heeft ze nog geen eetlust? Ze is al sinds zondag koortsvrij. Of zijn het de tanden? Een koekje wil ze wel. Dat is jammer, maar dat krijgt ze nu echt niet, anders is er helemaal geen drang naar 'gezond eten of drinken'. Of moet ik dat dan maar geven onder het motto 'als ze maar iets binnen krijgt'?

We hebben al zo'n enorm verleden van moeilijk eten en drinken en we waren zo goed bezig. Ik zit er echt onderdoor en maak me zo'n zorgen. Vanochtend was ze dan aan het huilen wanneer ik haar uit de stoel haalde. Dus ze had volgens mij echt wel honger en dorst, maar ze wilde niks. In de kinderopvang ook dikke tranen wanneer ik haar achterliet (normaal niet), zowel bij haar als bij mij

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Als ze ook niet meer wil eten zou ik even haar amandelen laten checken bij de huisarts!

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    En voor nu geldt inderdaad, alles wat ze binnenkrijgt is mooi!

12. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vrijdag heeft de ka nog gekeken. Haar keeltje zag wat rood. Maar geen keelontsteking ofzo. Zou dat op een paar dagen kunnen keren? Ze heeft geen koorts namelijk.

13. wachtend

wachtend Niet meer actief

Dat kan inderdaad. Donderdag was mijn zoon nog gecheckt en zaterdag had hij een fikse keelontsteking. Geen koorts erbij weet ik niet of dat ook kan mijn zoon had er ook behoorlijke koorts bij.

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Helpt het misschien om het drinken iets zoeter te maken? Bv diksap maar dan wat meer siroop erin doen.

15. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat heb ik jammer genoeg ook al geprobeerd. Van mierzoet tot gewoon water.

ik weet niet of ik nu terug naar de dokter met haar moet. Ik heb het kdv even gebeld en daar heeft ze om half tien haar koekje weliswaar traag opgegeten en een half bekertje water gedronken (ook traag maar het was wel op).

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze dochter drinkt normaal ook niet mega goed maar toen ze ziek was afgelopen week was het echt nog minder. Heb haar veel knijpfryut gegeven want dat wilde ze wel en yoghurt, maar dat is dus voor jullie geen optie. Evt extra groenten geven als ze die wel wil? Zit ook vocht in.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geen strijd voor brood en dus 2x groente lijkt me voor nu juist een mooie oplossing.

Met drinken, ergens zou ik ook nu denken "als ze maar drinkt". Stel ze zou wel die mierzoete ranja willen, nou dan doe je dat een paar dagen en ga je erna in kleine stapjes naar minder zoet ;)
    Ik zou een combinatie proberen te maken. Dus en denken "als ze maar drinkt", maar ook 'loslaten'. Dus niet constant erop zitten, niet constant aanbieden.

Ergens denk ik dat ze gewoon nog niet fit is en dat kan ook nog wel even duren. Een extra check bij ha kan nuttig zijn.

18. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Houdt ze van komkommer en appelmoes? Dat bestaat beide uit meer dan 90% vocht. Of mandarijn, sinaasappel enz..Heb onze dochter soms een halve komkommer per dag gegeven als ze weinig dronk. Hier zijn t vaak periodes. Komkommer kun je ook geraspt geven bijvoorbeeld.
    Oja, en alst heel erg is: een beetje zoute chips geven en kijken of ze daarna wel veel wil drinken, niet te vaak doen natuurlijk maar t kan helpen. Of laten drinken uit n rietjesbeker terwijl ze n filmpje kijkt, wilde hier nogal eens helpen, dan drinken ze zonder dat ze t door hebben...

19. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar krijgt ze iets voor haar tandjes?
    Dentinox of dat van vsm waar ik de naam even van kwijt ben...

Dat deed ik en ren poosje erna dronk hij wel.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat vervelend dat ze zich zo akelig voelt en slecht drinkt!

Ik denk aan de volgende tips, paracetamol en evt dentinox. Dan knijp fruit, water ijs, espresso kopjes of poppen servies om uit te drinken. 2x warm os zeker handig ivm geen eetlust! En inderdaad toch nog een keer naar de keel en oren laten kijken. Veel succes!

Deel Deze Pagina