Wat is het beste moment voor pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkie97, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    Ons dochtertje is nu 7 maand en krijgt sinds een maand 's middags pap. Het is ontbijtpap (zonnige ontbijtpap van bambix) maar ze krijgt het tussen 11 en 12 uur (2e voeding) omdat als ik moet werken het handiger is om 's morgens te beginnen met de fles omdat dat toch nog ff wat sneller gaat en dus doen we het bij de 2e voeding (tussendoor krijgt ze vaak nog fruit)
    Maar is dat wel een handig moment? Als ze straks tussen de middag brood moet eten is dat weer niet zo handig in combinatie met pap toch? Dan krijgt ze dubbel granen...
    Wanneer geven jullie pap?

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik gaf pap bij mn oudste alleen omdat hij nog niet echt brood kon eten, zodra hij dat kon heb ik de pap weggelaten..
    (begon met de ochtendfles, en toen bordje, of half bordje en rest uit de fles)

Mn jongste geef ik geen pap, wnat hij eet 2 boterhammen per dag

3. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Tijdens de papa oefenen met en boterham.
    In ze zoon is een glesweigeraar geweest, maar een goede eter van de leoel. Wij hebben bes laten om een bordje papa te laten geven op het KDV. Yorn het tijd was vijf brood, hebben we wat minder granen aan de nutrilon toegevoegd en een halve biterham met korstjes laten pro een. Dit ging heel snel goed! We hebben echt een boyerhammen-fan!

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Pap is geen must natuurlijk. Wij zijn pas begonnen met pap toen het ontbijt uit meer dan melk (toen nog borstvoeding) ging bestaan. Pap met een lepel ging sneller dan melk en brood.. En hij vindt het ook hartstikke lekker.

EDIT: Dit was met een maand of negen..

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik geef geen pap, alleen soms wat Bambix ontbijtgranen door de groente of fruit (als ik daar een pap van maakte).

Nu eet ze heel goed brood, dus ik geef helemaal geen granen meer.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gaven pap als ontbijt en verder niet. Een goeie oefening voor brood en lekker makkelijk

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als ontbijt, in een fles. Want van een lepel eten kon ze toch al wel en die fles vinden we gewoon genieten!

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook tot 1 jaar ongeveer pap uit de fles gegeven (bambix) als ontbijt... Lekker snel en ze vond het heerlijk!
    Het eten van de lepel lukte toch al...
    Tussen de middag kreeg ze 1 of 2 boterhammen.
    En pap is inderdaad geen must, maar wij vonden het fijn als ontbijt en bevat ook geen zout net als brood.

Deel Deze Pagina