Baby 8 a 9 pond geschat,op een natuurlijke manier bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamalyn, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hoi!

Als het je eerste is, zullen ze toch eerst kijken of het gaat passen.....een keizersnee is nl. ook niet niks, hoor! Bij mij paste mijn dochtertje niet, 4700 gram en 56 cm terwijl dit bij Wonders2 (zie een paar berichten terug) dus wel paste......
    Bij deze tweede (ja, 5 weken zwanger!) gaan ze dus kijken of het weer zo groot wordt (want dat wisten we dus NIET bij de eerste) en dan beslissen we verder...
    Heel veel succes!

2. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    kennisje van ons is met 35 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat ze dachten dat het heel klein zou zijn.. 2 kilo.. na de geboorte woog ze netjes 3200 gram .. collega van mij,heeft heftige BI en afgelopen zondag bevallen op natuurlijk wijze van een jongentje, 55 cm. 4500 gram. dus kan best hoor :)

3. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Hier een dochter die 4050 gram woog en 53 cm lang was. Ging makkelijk, wel met knip maar goed dat vond ik niet zo heel dramatisch eigenlijk. Deze keer krijgen we weer ongeveer 4100 gram. Zal vast wel loslopen bij je.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mijn schoonzus is bevallen van 9 ponder en 55cm op natuurlijke manier wel wat hechtingen

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij zeiden ze ook dat het een 8 ponder zou worden, ze zei het te voelen en de echo zei het ook. Sterre was 3240 gram ;)

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Lotte werd op 9 pond geschat en ik heb toen gelijk de volgende dag een ks gehad. Ze hebben van binnen gevoeld met 3 gyn's en waren van mening dat het niet ging passen. Door dat gefrunnik begon gelijk de bevalling maar dat is weer een ander verhaal haha

7. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Hier ook een 8 ponder en gewoon bevallen.
    En inscheuren heeft met de snelheid van de geboorte te maken, als alles heel snel gaat dan heeft het weefstel geen kans om op te rekken.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha werd geschat op 6 pond.

Uiteindelijk was ze 8 pond (3900 gram) Ik heb wat haarscheurtjes binnenin opgelopen, maar niet echt uitgescheurd. En ze was er binnen 1 perswee uit :D Dus ik vind het te doen.

9. sinada

sinada Niet meer actief

Hoorde gisteren een ruime 10 ponder 56 cm zonder problemen

10. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Mijn tweede was 9 pond en 53 cm, een meisje nog wel hahaha, heb een hele zware bevalling gehad, nou ja de bevalling viel mee kwa snelheid dan, rond 13.00 weeen gekregen van de veter, en om 20.00 persweeen, 8 minuten en toen was ze er, daarna begon de ellende, doordat ze zo groot was wilde mijn baarmoeder niet meer krimpen, kreeg vreselijke bloedingen, 1,1 liter verloren, had wel flink wat hechtingen en onwijs!!!!! aambeien, van al deze klachten na de eerste geen last gehad ( 6,5 pond) bij mij lag het echt wel aan dat ze zo mega was! mn lichaam kon dat niet aan, maar goed denk dat dat bij iedereen ook weer anders is, de 1 heeft vreselijke pijn, de ander 'poept' de baby er zo uit hahaha...

Succes!

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    hmmm, zit nu t denken.. ik had ook echt megamegamega aambeien, (wel pas een paar uur na de bevalling) zou dat aan mn bijna 9ponder hebben gelegen??...dan maar hopen dat een evt volgende iets milder qua formaat is..:):)

12. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hoi hoi,

Ons eerste kindje woog 4400 gram. Ze hadden hem geschat op ongeveer 7 tot 7,5 pond. Na 3 kwartier persen en een knip verder was Mats er.
    Ik ben nu zwanger van onze 2e, ik krijg nu vanaf 32/34 weken groeiecho's. De bedoeling is nog wel steeds om thuis te bevallen. Ben benieuwd... Tot nu toe ligt alles mooi op schema

13. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Hoi,

Onze eerste woog 7,5 pond...keurig dus. De tweede werd geschat op 8 pond, moest 2,5 week na de uitgerekende datum gehaald worden en bleek 10 pond te zijn. Dit ging helaas niet vanzelf en wat ik net ergens las, dat als het hoofdje geboren is de rest vanzelf komt, ging ook niet op want hij bleef met zijn schouders hangen. Hierdoor heeft hij een linkerarm die hij niet optimaal kan gebruiken, want hij heeft geen schouderfunctie (Erbse Parese). Dit hoor je tegenwoordig steeds vaker omdat de kinderen wat groter zijn bij de geboorte. Gelukkig is de schade bij de meeste kindjes beperkter dan bij onze zoon, maar wees alsjeblieft voorzichtig en laat je goed voorlichten.
    Onze derde hebben ze uit voorzorg 11 dagen te vroeg gehaald en zij was slechts 6,5 pond. Nu zwanger van de vierde wordt ik weer heel goed in de gaten gehouden, maar ik blijf het griezelig vinden dat gewicht zo slecht te schatten is.

Groetjes, Pippa

14. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Volgens mij is 8 pond tegenwoordig inderdaad normaal. En volgens mij moet dat ook prima te doen zijn op de "normale" manier.
    Het belangrijkste is het hoofd. Als deze groot is, is de bevalling zwaarder dan wanneer je een lange baby hebt.
    Mijn eerste kindje was 3500g bij de geboorte van 37 weken, dus dat zou bij 40 weken zeker een 8 ponder geworden zijn.
    En deze uk werd op de 30 echo ook geschat op zeker een 8 pond. Natuurlijk is dat niet wat je wil horen, maar zolang het hoofd niet te groot wordt, weet ik zeker dat het helemaal goed gaat komen bij de bevalling.
    En iemand anders vroeg het ook al, maar heb je een keus in de manier waarop je wilt bevallen wanneer je een groot kind krijgt? Een keizersnee lijkt mij ook niet allles.

groetjes, Aurelie

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben ook zwanger van de 2de en die van mij is nu ook al 8 pond ongeveer, natuurlijk kun je dan gewoon bevallen! ook als je er 1 van 5 of 6 pond hebt kan een bevalling heel zwaar zijn, gewicht zegt niet altijd wat.

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle woog 3960 gram en na 15 min persen was ze daar
    wel een scheurtje

Romy woog 4410 gram en met 8 min en een knip was ook
    zij er

Deel Deze Pagina