Heftig toeschietreflex

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ago, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze kleine man van 12 dagen verslikt zich regelmatig tijdens het voeden, ook krijgt hij standaard na elke voeding de hik, moet veel boeren en scheetjes laten.
    De eerste week heb ik veel overproductie gehad, dat lijkt zich nu iets meer te stabiliseren. Maar het toeschietreflex blijft echt een probleem. Tijdens elke voeding heb ik meerdere malen een toeschietreflex dus even vooraf kolven is niet voldoende. Probeer nu tussendoor als hij loslaat de melk weg te laten lopen, maar ook dat lijkt dus niet genoeg.

Na elke voeding heeft ons zoontje last van maagpijn, hij huilt dan hard en knijpt zijn vuistjes in elkaar, ook heeft hij dan de neiging zich te overstrekken.

Wat zijn nog andere dingen die ik kan doen om hem te helpen, want zo is het voeden echt niet leuk meer...

Heb de lactatiekundige al in huis gehad, maar ze is momenteel met vakantie en kan haar niet bereiken.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hi.

Heb je als eens geprobeerd om rechtop te voeden of jij op je rug en je kindje bovenop jou op zijn buik?

Dan drinkt je kleintje tegen de zwaartekracht in en mogelijk dat het toeschietreflex dan minder heftig is voor je kleintje om te behappen.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina