pasta met zalm

Discussie in 'Voeding' gestart door Ikdus, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hallo mama's.

Ik ben een echte pasta eter en ik wil 1 deze dagen weer pasta met zalm, broccoli, creme fraise en dille maken.
    Maar mag mijn dochter van 6 maanden dit ook ?
    En hoe kan ik zo iets zo fijn mogelijk maken wij hebben namelijk niks om te pureren.
    Als ze het al mag.

De zalm die ik gebruik is trouwens gerookte zalm en die bak ik gaar.
    En als pasta gebruik ik tagiatella of hoe je dat ook schrijft.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Volgens mij mag ze dit gewoon hebben. Ik zou de tagliatelle voor haar iets langer koken dan voor jullie, zodat hij een beetje zompiger wordt, dan kun je hem gewoon prakken. En de zalm heel fijn snipperen, bijvoorbeeld met een schaar super fijn knippen.

Hmm klinkt lekker trouwens!

3. adi

adi Niet meer actief

En qua kruiden zou ik het voor haar houden met een beetje dille en evt een scheutje olijfolie (vet heeft een baby nodig). Dus geen zout oid toevoegen.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hartstikke bedankt voor de antwoorden. Was sowieso vanplan haar broccoli en pasta appart te koken. Maar nu kan ze eindelijk een keer met ons mee eten ipv potjes. Wij eten altijd kruidig en pittig dus voorlopig nog niet goed voor haar vandaar de potjes. Maar als ze af en toe mee kan eten is dat leuk.

Hopelijk vindt zij het ook lekker.

Juul het is inderdaad erg lekker, ook pasta met gerookte kip en pesto is heerlijk.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 6 maanden mag je kindje ook kruiden hoor. Knoflook vinden heel veel kinderen heel lekker net zoals Kerrie. Even goed kijken hoe het valt maar vanaf 6 maanden kan dat prima (mijn kinderen zijn daar een mooi bewijs van)

Oja, en er is natuurlijk iets zoals 'te' maar dat is een zalmpasta waarschijnlijk niet.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Zoo jammer dat die man van mij geen zalm lust, ik krijg zo'n trek nu in deze pasta!

Mijn dochter eet meestal wel mee trouwens, ik doe veel dingen als kruiden gewoon pas aan tafel. Een vooral ook groene kruiden gaan prima, basilicum, munt, peterselie. Knoflook is hier ook favoriet inderdaad.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hey meiden.
    Het is erg goed gegaan ik denk dat ze 100 gram heeft gegeten of meer. Maakt niey uit hoeveel maar ze heeft lekker op mn prakkie lopen kauwen en ze vond hetvook erg lekker. Nu weet ik ook direct dat ik haar wat grof eten kan geven, zolang het maar zacht is.

Ons eten is trouwens meestal gekruid en pittig en ik ben niet zo een chefkok dus tus ook vaak potjes werk (chili, chicken tonight, maggi braadstomen etc).
    Zou ze ook al nasi kunnen eten (met de kruidenmix van conimex) of is dat nog te en kan ik beter wat kip en rijst voor dr prakken?
    Vind het echt super leuk dat ze aan het smullen was van mama's eten.

Ik heb trouwens ook tijdens de zwangerschap en bv periode pittig/gekruid gegetwn. En tijdens de bv nooit krampen gehad.

Rijtjes je zou t gewoon een keer kunnen maken toch. Lekker pizza in de oven voor je man :p. Af en toe apart koken moet kunnen toch.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat een goed idee!! Wat stom dat ik dit nooit heb bedacht!

Zakjes en potjes kan je beter niet geven, zit veel zout in. Ik heb mezelf inmiddels van alles aangeleerd zonder en dat kan prima. En soms schep ik het vast in haar bordje en maak het verder af voor ons. Maar kant en klare kruidenmixen zou ik dus niet doen nee.

En wat heerlijk dat ze zo heeft gesmuld!!

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat leuk! Ik ben hier pas met kruiden begonnen toen mijn zoontje 9 maanden was maar ben ook pas met bijvoeding begonnen met 6 maanden dus dat is wel anders.
    Verder altijd met ons meegegeten, eventueel in een apart pannetje ofzo en nooit geprakt of gepureerd.
    Ik heb trouwens wel trek in deze pasta nu ;)

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik maak meestal een apart prakje als we nasi eten, vooral vanwege het zout in de zakjes. En uien en knoflook daar wachten we nog even mee! Gelukkig eten we vaak vers en zonder pakjes of zakjes, dus mag hij veel mee-eten! Vanavond couscous met groenten...

Deel Deze Pagina