kerstdagen: uiteten met volwassenen en 1 baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ambonmanise, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hoi,

Wij zijn van plan om 2e kerstdag uit eten te gaan met 5 volwassenen en ons meisje die dan 9 maanden oud zal zijn.

Is een warm/koudbuffet wel handig?
    Ga je dan 's middags naar het buffet of 's avonds?
    Neem je de kinderwagen mee voor als de kleine moe wordt?

Ik ben op zoek naar jullie ervaringen. Hoe hebben jullie dit gedaan in het verleden?

Alvast bedankt.

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Warm/koud buffet is handig vind ik omdat je evt. ook wat kan lopen als je kindje onrustig is.
    Wandelwagen zou ik meenemen als je kindje moe wordt ( wel even melden bij restaurant dan houden ze rekening met extra ruimte rond de tafel)
    Verder zou ik rond 17.00 gaan eten en niet om 19.00

3. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zou niet voor een buffet kiezen.
    Lijkt me erg rommelig voor het kindje.
    Verder optijd er heen gaan. ben je mooi optijd weer thuis om lekker naar bed te gaan.

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik vind een buffet altijd wel handig, nu nog. Je hebt van alles wat en meestal ruime keuze. Maar inderdaad wel op tijd gaan, dan heb je kans dat het niet al te druk is. Ik zou net als WesDaan ook rond 5 uur gaan. Veel plezier alvast!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou aan het begin van de middag gaan. 17.00 uur 's middags is hier echt dé tijd dat mijn jongste niet meer te genieten is, echt een jengeluurtje. Ik zou het persoonlijk niet echt ontspannend vinden om in een vol restaurant (het is tenslotte kerst) met zo'n kleintje te gaan eten, maar goed, dat zal ook aan je kindje liggen. Onze jongste kan gewoon niet stilzitten.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Het ligt ook wel aan je kindje. Onze zoon zal niet zolang kunnen stil zitten. Die wil alleen maar spelen, kruipen/lopen. Mijn schoonpa wilde ook met de kerstdagen uit eten. Ik heb aangegeven, dat we beter thuis wat kunnen doen. Maar ik zou dan inderdaad rond 17.00 gaan.

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar "Baby en Dreumes"

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij zijn wezen uiteten toen hij 10 maanden was. Zijn toen van 6 tot half 9 geweest. We zijn slaapjes overdag zo proberen te regelen dat hij rond half 6 wakker werd. De hele tijd heeft hij in de kinderstoel aan tafel bij ons gezeten. Hij heeft eerst een potje gekregen en daarna lekker meegesnoept met alles. Ging eigenlijk hartstikke goed.

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb mijn dochtertje altijd meegenomen naar restaurants en heb nooit problemen ervaren mits ik er voor zorgde dat het niet onder slaapuurtjes viel.

Neem aan dat je kindje nog niet loopt op 9 maanden, dan is het makkelijker want dan zet je haar gewoon in de kinderstoel of buggy.
    Neem wat speelgoedjes mee voor afleiding.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    Wij hebben heel goede ervaringen met het meenemen van kleintjes naar de Bazaar in Rotterdam. Het is daar altijd druk en rumoerig, dus een huilende baby valt niet op. Het constante geroezemoes is voor kleintjes ook niet hinderlijk. Ze houden rekening met kinderwagens aan tafel. En de grootste troef: plafonds met spiegeltjes en grote gekleurde lampen in t midden: wat voor eye candy wil je nog meer als baby?

11. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    zorg dat je baby ook vol zit met eten, want je wilt niet hoeven wachten op eten met een hongerige baby, dat is vragen om problemen.
    verder kan het prima hoor. Zou een kinderstoel vragen en lekker daarin zetten. beetje hapjes van je bord tussendoor, kind vermaakt zich prima.

ik denk niet dat een 9 maand oud kind kan slapen in een druk restaurant, dus zou ik gewoon zorgen dat je niet te lang blijft. als je kind het zat is weggaan.

overigens zou ik kiezen om rond een uur of 4 a 5 te gaan. zo kort mogelijk na het middagslaapje.

wij gaan vaak uit eten met de kleine. gaat altijd goed, MITS we zorgen dat hij uitgeslapen is en wat heeft gegeten voor de tijd.

Deel Deze Pagina