Even advies nodig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pantoffelheldin, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Wat zouden jullie doen ?

Mijn zoontje van 8 maanden is de afgelopen dagen niet helemaal fit.
    Drinkt niet alles flessen leeg.
    Eten draait hij na een paar happen zijn hoofd voor weg.
    Heeft nu zo'n 4 dagen diaree ( lijkt minder te worden want vandaag maar 2 poepluiers )
    Plasluiers zijn ook niet altijd top

Hij is verder wel vrolijk en doet alles wat hij normaal ook doet.
    Hij heeft geen koorts.
    Hij kreeg 4 tandjes in 1 keer en die zijn er nu door.
    Het lijkt alsof er nog meer tandjes aan zitten te komen.

Morgen toch maar even advies in winnen bij een arts ?? Of nog een dag aankijken ?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik zou het nog wel even aan durven kijken maar als jij het niet vertrouwd moet je de huisarts gewoon bellen. Maar gezien hij nog plast en poept en drinkt lijkt hij het me even uitzitten hoe vervelend ook

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Ik zou ook nog even afwachten denk ik, maar het is jouw kind dus als jij het gevoel hebt dat je de huisarts moet bellen dan moet je dat doen!

4. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Het poepen wat hij doet is waterdun en plasluiers niet zo vol als anders.
    Maar hij is verder vrolijk dus ik zit echt even in tweestrijd over wat ik ga doen

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Zolang je nog een goede plasluier er tussen hebt zitten is t prima qua vocht. Maar kijk gewoon naar de algehele conditie, is hij alert als hij wakker is, speelt nog (allicht iets minder fanatiek en sneller moe). Vertrouw je t om wat voor reden niet, dan gewoon ff bellen en evt langsgaan. Met die ukkies nemen ze geen risico.

Met diarree is t altijd vervelend. Qua eten betreft heb je al eens koele/koude dingen geprobeerd? In tandjes/keeltjes tijden werkte dat hier beter. Vooral bakje appelmoes oid ging er altijd wel in en dan deed ik de eerste keer alleen appelmoesje en de keer erna met een schep brinta (de versie die jullie mogen bij voorkeur naturel die moffel je qua smaak makkelijk weg in allerlei soorten fruit). Dingen op melkbasis waren hier wat minder populair als ze pijn in mond of keel had dus volle kwark was geen succes, yoghurt soms net aan. Fruithappen (ja ook banaan is grotendeels water!) en bijv vla of yoghurt tellen ook mee in je vochtwaardes. En soms wil een beetje drinken via een lepeltje nog wel eens werken. Heel veel kleine beetjes op een dag gaat makkelijker dan een plons.

Als ze ziek was mocht ze hier eten en drinken wat ze wilde. Kon wel op mn kop gaan staan en dr groente forceren maar rondom eten weiger ik een strijd te hebben. Is t geen groente dan krijgt ze (gekoeld) fruit al of niet met extra vezels, loopt ze achter met drinken of fikse diarree dan staat er appelsap (beetje dezelfde werking als ORS), is melk geen doen pak ik yoghurtdrink. Dat er dan suiker in zit en afwijkt van dr programma, tja het zei zo als ze maar drinkt (prio 1) en zo nu en dan iets eet.

Programma komt wel weer terug als ze beter is en dan zit ze vrolijk aan dr spruiten (brrrrr).

Pantoffelheldin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina