Voedingschema bijna 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door 19831, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Even vraagje over jullie schema,s.

Zoon is bijna 7 maanden.

Langzaam aan met brood beginnen?

Nu schema

06:00 fles 200 cc slaapt daarna tot 08:00

09:00 50 tot 100 gram fruit
    10:00 fles 150/180 cc
    Slapen 2 uurjes
    14:00 fles 150/180 cc
    Slapen 2 uurtjes
    16:30 groente 100 gram
    18:39 fles 200 cc

Ik kolf dus is borstvoeding + flesvoeding.

Nu is hij sinds paar dagen aan het rommelen met ritme dus wordt weer wat anders maar kan ik met brood gaan starten. Of eerst beter met aardappels en vlees? Ik ben pas begonnen met 6 maanden met bijvoeding dus vandaar. Hij krijgt wel af en toe beetje aardappels maar nog geen rijst/ pasta?

2. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier zijn we al een tijdje bezig met een broodkorst tussen de middag. Gaat nog erg onbeholpen, maar ze vindt het zo leuk om te doen! Af en toe krijgt ze een paar hapjes van het zachte brood. Ook heerlijk. Dat wil ik nu gaan uitbreiden dus tussen de middag wat meer brood.
    Ook denk ik eraan om 's ochtends na de bv ook wat brood te gaan geven. Gisterochtend had ze al om 8.15 zin in fruit, dus ik denk zomaar dat ze wel wat meer ontbijt kan hebben haha.
    Overigens hier geen schema op de klok, bv op verzoek en slapen wanneer ze moe is. En dat is elke dag anders dus dat zijn de eettijden ook.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Vanaf 7 maanden mogen ze brood(korst), mijn dochter was zo happig dat ze binnen enkele dagen 1 hele boterham op at, de fv werd toen veel minder! (van 200cc naar 140)

Je mag ook aardappelkruim geven (ik prak een aardappel met een opscheplepel groente) en soms een stukje vlees, bijv. kip.

Een soepstengel vinden de meeste ook wel lekker, kunnen ze ook aan sabbelen.

Hieronder een erg handige site wbt bijvoeding e.d. Heb ik veel aan!

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden

4. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    Ik Lees ff mee.. we zijn Ook Al Begonne Met Broodkorst, Alleen Vind Ik nog Het Supereng. Ik Lees Vanaf 7 Maanden Ook Stukje Brood? Hoe Gaat Dat bij Jullie?
    Mijn Dochter Heeft Nie Eens Het Geduld Om Te Sabbelen Op Een Korst Kbn Bang Dat Een Stukje Brood Ook Meteen Ingeslikt Word..

Sorry Voor De Hoofdletters Mn Tablet Doet Zo Vreemd

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen met een broodkorst met 6 maanden. Toen die helemaal schoon opgingen zonder te kokken gaven we ook stukjes brood. Ik smeer er wat boter op en snijd het in mini stukjes. Hij stopt ze zelf in zijn mond. Hij eet nu in een mum van tijd 2 boterhammen op en vindt het heerlijk.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij begonnen metmbrood met 6 maanden. Dit ging gelijk goed. Voor ik t wist at hij een boterham weg.

Wat betreft het wennen: mijn kidnje heeft nooit ergens een reactie op gehad dus dan ben je wat makelijker en bouw je wat sneller op. Is dit niet het geval zou ik het wat langzamer aanpakken en niet bijv. De tweede dag al een halve boterham laten eten. Beetje je eigen gevoel volgen dus.

Als je ziet dat er geen reactie is op t brood kan je ook aardappellen/rijst/pasta/vlees toevoegen aan de maaktijd.

7. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

wij begonnen net als Justy met 6 maanden met brood, na een week at ze al een hele boterham weg.

en verder ben ik het eens met Justy, mijn dochter heeft nog nooit ergens heftig op gereageerd dus ben ik niet erg huiverig met nieuwe dingen starten.

Deel Deze Pagina