Baby 8 maanden achterover gevallen vanuit zit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spikkeltje, 30 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ons arme kleintje ventje is zojuist op z'n achterhoofd gekukeld :( Hij kan al heel goed zitten dus hij zat samen met mij en z'n grote broer met de Zoef Zoef dierentuin te spelen. Peuter miste een van zijn speelgoedjes, vroeg waar het was en toen ik zei dat het kapot was dus dat we het hadden weggegooid kreeg ie een peuter meltdown. Dikke tranen, helemaal over de flos dus ik pakte hem vast om te troosten. Op dat moment begint de jongste mee te brullen en wel met zoveel verve dat ie pal achterover kukelt.

Wij hebben een laminaatvloer, gelukkig geen tegels. Ik weet niet zeker of ie een stukje van de Zoef Zoef dierentuin heeft geraakt, maar in ieder geval lag er niets scherps/puntige daar waar hij terechtkwam. Hij heeft alles bij elkaar gebruld uiteraard en het is een (kleine maar toch) bult geworden. We hebben het wel even gekoeld met een zak erwten in een theedoek maar dat vond hij vreselijk en maakte hem alleen maar meer overstuur.

Hij heeft nu een deel van zijn flesje op en ligt bovenop me te slapen. Hij valt wel vaker in slaap tijdens het avondflesje dus dat hij m niet helemaal leeg heeft is op zich niet vreemd. Maar moet ik m straks nog wekken om te kijken of het goed gaat met hem? Zo ja waar allemaal op letten? De huisartsenpost bellen leek me ook niet zo'n plan aangezien daar ook de coronaverdachten binnenkomen en zo maar misschien moet ik dat alsnog doen? Gelukkig is het absoluut geen hoge val maar ik vind het toch erg zielig en ook wel een beetje eng.

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Sneu en zielig maar met vallen en opstaan worden ze groot. Zal vaker gebeuren nu ze actiever worden.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Het zal idd vaker gebeuren.
    Wij hebben wel tegels, en dochter is een driftkikker, dus die liet zich regelmatig achterover vallen, en tja, ik was er niet altijd direct bij om haar op te vangen helaas. Nu heeft ze door dat achterover vallen niet handig is, dus laat ze zich op haar buik vallen, en dan heel zacht haar gezicht op de vloer, waarbij ze vooral mij even aankijkt van: zie je wel hoe vreselijk hard ik val? :roflmao:

roever vindt dit leuk.
  4. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Babyschedels zijn nog relatief flexibel, omdat ze wel vaker zullen vallen. Blijft altijd vervelend en zielig om te zien, maar waarschijnlijk houdt ie er niet veel aan over

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Eens met de rest, heel zielig natuurlijk maar het hoort er wel een beetje bij.
    Mijn dochter was vandaag ook achterover gevallen vanuit staan dus heeft een flinke bult op haar hoofd.

6. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Hier zijn ze ook heel vaak op hun hoofd gevallen. Toen ze net konden zitten, legde ik vaak een groot kussen van de bank achter ze. Op een gegeven moment zijn ze veel stabieler en vallen ze niet meer snel uit zitstand.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Ze kunnen tegen een stootje, vanuit zit is niet echt een gelukkig niet echt een hoogte.

Zal nog wel veeeel vaker gebeuren, helemaal met een kind erbij: ook hij zal er eens per ongeluk tegen aan lopen en dan is t ook weer een tuimelaar baby

Deel Deze Pagina