baby op de mond laten kussen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jupjeh, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jupjeh

Jupjeh Lid

5 dec 2012
    56
    0
    6
    Mijn dochtertje is nu 11 maanden. En het viel mij de laatste tijd meer op dat de familie mijn dochtertje bij het knuffelen, spelen, begroeten altijd op de mond zoent. Nou vind ik dit eigenlijk helemaal niet leuk omdat ik het onhygienisch vind en ik zoen mijn hele familie ook niet elke keer op de mond. Dus ik vind dat zij dat ook niet hoeft.
    Tevens zit mijn dochtertje graag bij mensen in hun mond. Vaak doet de visite dan graag zijn mond open om haar alle gelegenheid te geven om haar handjes in diegenes mond te stoppen. Ik vind dit ook ronduit smerig. Heb hier al een paar keer wat van gezegd en kreeg gister zelfs een heel verbaasd gezicht en later een zielige opmerking tegen mijn dochter: Nee, doe maar niet. Mama vind dat niet goed.:(.
    Hoe denken jullie hierover? Laten jullie iedereen jouw kindje op de mond zoenen? (het gaat hier dus echt alleen over op de mond) Waarom wel of waarom niet. En hoe zouden jullie dit aangeven aan de familie zonder dat ze zich vervelend voelen?

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ligt eraan wie het is... Over welke familie heb jij het dan? Opa oma?

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het sowieso goor als andere mensen (ja ook familie) mijn kind kussen, ook op de wang. Ik zeg er niks van maar zodra visite weg is of wij weg zijn doe ik meteen een doekje over z'n gezicht en handjes anders ga ik hem echt niet kussen.

Ik was helemaal niet van de smetvrees, maar sinds mijn zwschap let ik veel meer op hygiene en ben ik heel snel vies van dingen. Ook qua eten ben ik een stuk moeilijk dan ik was.

4. Jupjeh

Jupjeh Lid

5 dec 2012
    56
    0
    6
    @jolina ik bedoel dan alle familie. Dus opa, oma, ooms tantes neven nichten, alles wat je maar kan bedenken bij familie.

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hmmmm ja nu ik erover nadenk hoeft het van mij ook niet zo, maar hier doet ook niemand mijn kinderen op de mond kussen eigenlijk.

Vindt wel dat opa en oma moet kunnen...de rest niet :D op de wang heb ik geen problemen mee

6. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat ook helemaal niks. Mijn neefje van 2,5 kust ook iedereen op de mond, maar als hij bij mij komt, keer ik gewoon mijn wang toe en krijg ik daar een dikke kus op. Zo kan het toch ook, denk ik dan.

Ik vind op de mond kussen een intieme vorm van kussen en wil niet dat ze dat bij iedereen doet. Ze is nu inderdaad ook van de handjes in ieders mond steken, ook dat vind ik niet fijn. Maar ik vind het heel moeilijk om er iets van te zeggen, omdat mijn familieleden zich snel beledigd voelen. Ook sabbelt ze op vingers van iedereen die ze in de buurt houdt. Ook dat vind ik erg onfris. Laatst zei iemand: zo, heb je mijn nagels ook helemaal schoon gezogen. Ieuw!

Ik moet daar wat harder in durven zijn denk ik. Ik snap wel dat ze wat weerstand moeten opbouwen en dat kindjes vies worden. Ik wil ook niet overkomen alsof ik smetvrees heb, maar ik vind het gewoon niet zo fris.

7. Jupjeh

Jupjeh Lid

5 dec 2012
    56
    0
    6
    @jolina. Gelukkig maar voor jou. ;) Hier doet eigenlijk iedereen het! En ik vind het fijn dat ze gek met haar zijn maar ik vind het op de mond kussen gewoon niet fijn. Maar vind het wel reuze moeilijk om het weer aan te geven. :(

8. Jupjeh

Jupjeh Lid

5 dec 2012
    56
    0
    6
    @lichtroze: Hahaha, sorry dat ik lach maar dat van die nagel schoongezogen! Idd IEUW!!! Gelukkig heeft mijn dochter nu een rij tandjes en die bijt nu goed hard als er iets in haar mond word gestopt. Maar ik snap inderdaad wat je bedoeld. Jij ook succes! ;)

Mijn familie is inderdaad ook snel beledigd. Dus dat is voor mij ook het "probleem". Ik ben bang dat er maar weinig begrip voor zal zijn en dat er dan toch "stiekem" gezoend word op het mondje.

9. gusto

gusto Niet meer actief

Nee. Ik wil dat echt niet, van niemand. Ook opa en oma niet, maar die doen het uit zichzelf al niet. Ik vind het gewoon niet nodig. Alleen papa en mama en verder niemand.

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

He bah! Nee ik zou dat ook niet willen op de mond zoenen van mijn kindje. Al lijkt het mij ook heel lastig aan te geven als dat wel gedaan wordt. Maar toch zou ik het zelf wel gewoon zeggen zoals het is... dat je het niet hygiënisch vindt. En dat iemand daardoor dan beledigd is, tja... als het stiekem alsnog gedaan wordt dan kun je er weinig tegen doen of je moet het net zien gebeuren.

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nou gewoon aangeven hoor...is toch jullie kindje en als jij dat niet wilt gewoon aangeven. Wat is belangrijker...dat hun even beledigd zijn of dat je kindje niet door iedereen gekust wordt.

Lichtroze gadver...ieeeeuw

12. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Niemand kust mijn dochter op de mond, ik ook niet! Ik vind dat zoiets raars. Op de mond zoenen is iets intiems. Dat doe ik ook alleen met mijn man. Als ze later groot is mag ze door haar vriendje op de mond gezoend worden.

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nathalie dat vindt ik toch een vreemde gedachte dat jij dat niet wilt omdat het te intiem zou zijn

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, daar kan ik me nou echt niet druk om maken. Zolang mijn kinderen het prima vinden, heb ik er ook geen problemen mee.

15. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Prima door goede familie, verder nee, geen fijn idee!

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, daar heb ik nou eens echt nul problemen mee. Maar bij ons in de familie is dat vrij normaal.

17. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Mijn zoontje stopt ook bij iedereen zijn vingertjes in de mond, ik vind het helemaal niks! Helaas denkt men er hier ook anders over en vinden opa en oma het heel normaal. Nou ik niet! Bah!

Ook het kussen op de mond ben ik niet van.
    Gelukkig draait zl zelf zijn hoofdje weg als iemand hem een kus wil geven, dus die komt altijd op zijn wangetje.

18. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik kus alleen mijn partner op zijn mond, verder niemand, ook geen familie. Heel soms geeft mijn dochter mij een pakkerd op de mond. Dat is ook prima.
    Maar ik zou het heel raar vinden als mijn hele familie mijn kinderen op de mond zou kussen. Nog niet eens zozeer wat de hygiëne betreft, maar ik vind het gewoon ongepast. Dat is voor iedereen natuurlijk anders, maar ik ben gewoon niet zo van de intieme. Ik houd er al niet van om vreemde mensen/mannen op een verjaardag op de wang te zoenen.

19. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik zou het geen probleem vinden. Tis familie, en zolang zl er geen probleem mee heeft heb ik dat ook niet. Er zijn wel meer minder hygiënisch dingen waarbij ik hem niet tegen kam houden ;).

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Getsie, nee zeg. Mijn kinderen zoenen mij wel op de mond, maar anderen echt niet! Ik vind dat echt iets voor mensen waar je een intieme ( op een gezonde manier) relatie mee hebt.

Deel Deze Pagina