Dochter lang verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gizzie1983, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Onze dochter is nu al een week of 3 verkouden. Eerst flink hoesten en erg snotterig. Omdat ik veel slijm voelde, ben ik voor de zekerheid even langs de huisarts geweest om naar de longen te luisteren. Niets aan de hand.

Weekje later een paar dagen hoge koorts (39.5). Na twee dagen gelukkig weer koortsvrij.

Als ze hoest, komt er nog steeds best veel slijm omhoog. Al met al duurt het nu al zo'n 3 weken dus. Is dat normaal?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gewoon nogmaals longen luisteren bij HA
    Misschien was ze verkouden maar door lage weerstaand nogmaals verkouden geworden en daardoor temp en weer hoesten.

Opzich 3wk is niet gek als dochter hier verkouden is dan is altijd 3-4wk met flink verstopte neus en slijm en hoest. Ze had 1x bronchites dus we zijn nu exta oplettend en als ze indd hoest vaak en droog dan gaan we naar HA longen luisteren.
    Ik geloof dat slijm is juist niet erg is pas als hoest droog is moet je aan b trekken.

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier ook wel normaal.. Maar herken je 'zorg' omdat een verkoudheid bij volwassenen meestal met een paar daagjes wel over is.. Ik ging ook longen laten luisteren.. Maar een fikse verkoudheid kan zolang duren bij die kleintjes zei mijn huisarts.. Inmiddels 2 keer gehad en 2 keer lang geduurd maar het gaat gelukkig ook gewoon weer over.. Dus niks om je zorgen over te maken denk ik.. Sterkte!

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties!

Ze is verder happy (vrolijk en lekker ondeugend ;)), en eet en drinkt goed, dus ik kijk het nog even aan. Fijn om te weten dat het idd zo lang kan duren bij kleintjes.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Onze dochter van 2 is ook heel veel verkouden. Heeft dan ook veel last van slijm en hoesten, vaak zit het hoog bij haar, maar ze heeft ook al een paar keer een bronchitus gehad.

Ik zou voor de zekerheid de ha nog een keer bellen dan kunnen ze je eventueel geruststellen en uitsluiten dat er niets aan de hand is of anders ingrijpen dmv medicatie.
    Maar vaak is geen koorts wel een graadmeter dat er geen infectie is.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  7. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dank je voor de link, maar zulke erge symptomen heeft ze gelukkig niet. Bronchitis was het niet volgens de huisarts (anderhalve week geleden).

Op zich hoest ze al een stuk minder, alleen valt het me wel op dat ze slijm blijft ophoesten. Misschien dat ik vrijdag toch nog even overleg met de assistente.

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Offtopic: 5 kinderen, wat een rijkdom!! En nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter gisteren ;).

Deel Deze Pagina