Onze dochter van 15 wk is sinds 2 wk over op Pepti ivm verdenking van kma. Het lijkt goed te werken; ze slaapt overdag meer en beter en is veel vrolijker. Ook 's avonds kan ze opeens in haar bedje slapen wat eerst totaal niet lukte. We dikken in met Nutriton ivm reflux en ik gebruik een 3-standenspeen, wat allemaal best goed lijkt te gaan. Maar een paar dingen houden me toch wel bezig. Zo drinkt ze sinds een paar weken, ook al toen we nog niet op Pepti over waren, haar flessen niet allemaal leeg. Ze krijgt 5x 150+5 maar ze drinkt misschien 1 of 2 van die flessen echt helemaal leeg, van de rest laat ze soms wel de helft staan. Ik krijg niet het idee dat ze er erg last van heeft. Morgen weer wegen dus ik hoop dat ze wel gewoon aankomt (vorige week woog ze 4,8 kg). Komt iemand dit bekend voor en moet ik me er zorgen om maken? Ik kan het er toch moeilijk in douwen? Ze duwt gewoon de speen eruit en houdt haar lippen stijf op elkaar. Ook komt ze opeens weer om een nachtvoeding. De gister en eergister nacht kwam ze rond 5.00 uur, vannacht zelfs al om 3.30 uur. Ze krijgt om 19.00/19.30 uur een fles en gaat dan naar bed. Vervolgens maken we haar 'wakker' voor een late fles om 23 uur, die ze vaak maar voor de helft leegdrinkt en dan weer als een blok in slaap valt. Wat kan ik nu het beste doen? Moet ik haar flessen ophogen overdag? Maarja, ze drinkt ze nu al vaak niet leeg..Of moeten we haar niet meer wakker maken om 23 uur? Zou ze dan wel doortrekken? Zou voor ons fijn zijn, maar krijgt ze dan wel genoeg binnen?
Is naar mijn idee heel normaal dat ze 's nachts voor een voeding komt. Zeker als ze steeds wat laat staan. Flessen ophogen heeft dan geen zin. Ze heeft het nodig dat is op deze leeftijd ook heel gewoon!
Lijkt me ook heel normaal dat ze nog een keertje komt in de nacht. Je zegt dat ze nu overdag meer slaapt.. misschien was ze voordat ze de Pepti kreeg 's avonds zo uitgeteld dat ze gewoon niet wakker werd.. en dat dit juist haar normale ritme is.. Ik ben niet zo thuis in flesvoeding maar kan je haar niet gewoon laten slapen en een fles geven als ze wakker wordt. Dan word je nog wel een keer wakker 's nachts maar dan heeft ze vast genoeg honger om hele fles te drinken (en hoef jij niet op te blijven tot 23 uur en kan je lekker vroeg je bed in duiken)
Ja, ik weet dat het normaal is als een baby van deze leeftijd nog voor een nachtvoeding komt, het is alleen ff wennen als ze het eigenlijk nooit gedaan heeft
Denk ook niet dat je er veel aan kan veranderen... Zou het ook eens afwachten wat er gebeurd als je haar niet wakker maakt. Nu moet je er ook 's nachts uit dus dat maakt dan niet uit! Ze zal zich zelf wel melden en inderdaad meer gaan drinken uit die 'late fles' en misschien daarna langer doorslapen. Het ritme/schema zal nog zo vaak veranderen, als je denkt een goed ritme te pakken te hebben dan verandert het weer! Wat misschien ook wel een rol speelt: pepti vult veel minder dan de standaard voeding, dus misschien dat ze daarom wel 's nachts komt??? (niet dat je daar iets aan kan veranderen, maar goed)