Wanneer koop je de eerste schoentjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisa2, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Mijn dochter loopt sinds een aantal weken, maar alleen nog aan twee handen (en nog niet zelfstandig). Maar ze doet het heel graag, ik wil dus ook wat buiten met haar lopen en wilde ik haar eerste schoentjes gaan kopen, nu lees ik dat je eigenlijk pas schoentjes mag kopen als ze een paar weken zelfstandig kunnen lopen, klopt dit? Want zelfstandig lopen zie ik ze voorlopig nog niet doen.

Bunnies leren schoenen? Bestel nu bij wehkamp.nl

Deze wilde ik kopen.

2. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Adviezen zijn tegenstrijdig. Ik heb een dochtertje die hetzelfde doet als die van jou en heb toch schoentjes gekocht. Ze staat en loopt gelijk een stuk beter vind ik. Nu het wat warmer wordt laat ik haar binnen op blote voetjes lopen. Ik zou ze wel even passen in een winkel voor je ze online koopt. Ik had me een hele maat vergist. Ben blij dat ik ze in de winkel gekocht heb!

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Hier t zelfde.. Hij loopt buiten prima aan de hand mee, binnen zet hij enkele stapjes los.
    laatst naar de schoenenwinkel geweest en doordat hij hele brede voeten heeft was de enige optie echte schoenen.
    Dat vind ik echt zonde van mn geld, waren schoenen van 90,- die hij door kruipen toch kapot zou maken

Nu dus opzoek naar brede slofjes om buiten te stappen :)

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik heb vandaag toevallig net het eerste "echte" paar besteld met flexzooltjes van Bunnies. Hij loopt nog niet los, maar wel achter zijn duwwagen buiten en op zijn loopauto. Met een beetje vochtig weer vind ik leren slofjes dan geen optie meer. Ik wilde eigenlijk wachten tot hij kon lopen, maar het NL weer is er niet echt naar om altijd met suede zooltjes buiten te spelen helaas :D. Alhoewel...eind deze week...zal je altijd zien hè :)

5. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ja, ik heb ze al in de winkel gepast en ze zaten goed, ze zit wel een beetje tussen twee maten in, wat ik dan wel zonde vindt want dan is ze er zo weer uit.

Maar ja ze loopt heel graag dus wil graag naar buiten, want het rondje huiskamer heb ik nou wel gezien:) en dan heb je toch schoentjes nodig.
    Maar als je dan op internet leest dat het pas goed is om schoenen aan te trekken als een paar weken zelfstandig kunnen lopen ga ik toch twijfelen of ik er wel goed aan doe.
    Denk dat ik het dan toch maar ga doen, thuis laat ik haar sowieso op blote voetjes lopen.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Onze uk loopt met de loopkar en aan de hand. Binnen loopt hij op blote voeten (heeft het snel warm) en buiten loopt hij op schoenen van de primark met flexibele zool.
    Hij zit tussen 2 maten in en zo lang hij niet zelfstandig loopt wacht ik met dure schoenen.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Gewoon kopen hoor, ik zat ook in twijfel maar omdat we buiten waren met koningsdag heb ik ze toch gehaald gelukkig! Kom ik een paar dagen later bij een vriendin waarvan haar zoontje nog niet echt loopt en zie dat hij schoentjes heeft, was gewoon verteld door de wijkverpleegkundige van het cb dat dat wel kon :)
    En hij had ook beter grip op de gladde vloer.
    Nou,ik dacht: lekker zeg, zit ik me druk te maken over mijn zoontje of hij wel schoentjes mag omdat nog niet goed loopt :D

8. Anne Godderij

20 sep 2013
    58
    0
    0
    Between jobs!
    Stein
    Als ik een kleine tip mag geven...kijk eens op marktplaats voor tweedehands schoentjes. De eerste paar die je gaat kopen gaan hoe dan ook stuk of slijten flink af doordat ze waarschijnlijk meer kruipt dan loopt. Zonde om dan veel geld uit te geven.

9. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Dochterlief doet aan de meubels een paar stapjes en gaat graag staan. Ze heeft binnen gewoon lekker blote voeten maar buiten en in de wagen heeft ze shoesme schoentjes babyproof. Vind het toch fijn dat ze wat aan haar voetjes heeft. Meteen leren, naar buiten is schoenen aan.

10. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Goede tip van Anne!
    En: schoentjes met klitteband! Had mooie schoentjes met veters gekocht,moet je echt dubbele knoop in doen.
    Nu mooie schoentjes erbij van marktplaats met klitteband :D

11. Anne Godderij

20 sep 2013
    58
    0
    0
    Between jobs!
    Stein
    Ja klitteband! Briljante uitvinding :D

12. soeee

soeee Niet meer actief

Wij hadden de eerste loopschoentjes van Shoesme. Erg tevreden over. Haar vervolgschoenen zijn ook van Shoesme. De Babyproof Smart schoentjes mogen ze ook al dragen als ze nog kruipen enzo :) Babyproof Smart babyschoenen meisjes

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou tweedehands schoenen echt afraden! Deze zijn gevormd naar de voeten van de vorige eigenaar. Je hoeft miet veel geld uit te geven aan schoenen, maar koop op z'n minst nieuwe die naar die naar de voeten van jouw kindje gaan vormen. De voetjes zijn nog volop in ontwikkeling en ze moeten daar de rest van hun leven nog mee doen.

14. soeee

soeee Niet meer actief

Mee eens! :) Op Marktplaats staan ook geregeld nieuwe schoentjes in die kleine maatjes trouwens. Ze hebben bij de Van Haren schoenen die heel erg lijken op wat wij als eerste schoentjes hadden van Shoesme, vooral de zool. Zal ff de link zoeken. Maar de vraag is of je houdt van roze haha :p

De kleur is trouwens mooier roze in het echt dan op de foto :)

Peuterschoenen

15. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ja ik houd wel van roze:D

Ik vind het een leuke schoen, maar ik zoek voor de zomer toch meer iets wat een beetje open is.
    Ik vind de collectie van shoesme babyproof smart ook heel leuk, ik vind ze alleen zo duur, want volgens mij doe je er max 3 mnd mee?

op de site van shoesme staat een leuk paar roze schoentjes met een adviesprijs van iets over de 20 euro, maar die kan ik dan nergens voor die prijs bestellen?

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Voor echte schoenen ben ik het hier helemaal mee eens.
    Maar voor die flexibele slofjes met zooltjes die niet veel gebruikt zijn zou ik me niet druk maken.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Welke schoentjes zijn kruip - proof?
    Of zijn slofjes dan nog beter?
    Of van die shoesme baby proof?

18. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland

Mijn oudste dochter heeft ook brede voetjes.
    ik heb in die tijd van die slofjes met harde zool van de schoenenreus gekocht om buiten mee te lopen. Ging prima

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Gewoon kopen!
    Inderdaad als het mooi weer is wil je toch lekker buiten rondstappen als dreumes?
    Je loopt toch echt geen uren in het begin hoor, dus dan kan zo'n schoentje echt geen kwaad.
    De rest van de dag hebben ze binnen toch sokjes of slofjes of helemaal niks aan hun voetjes.

20. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Als je op internet zoekt zijn de meningen nogal verdeeld over nieuw of tweedehands, als ze zo klein zijn zijn ze er toch zo uitgegroeid.
    En ik heb op marktplaats op nieuw/ zo goed als nieuw gezocht. De prijstickers in de schoentjes (shoesme flexzool) waren nog helemaal nieuw. Als ze afgedragen zijn zou ik ze niet kopen.
    Zit alleen te twijfelen over sandaaltjes: kun je beter met dichte neus kopen?

Deel Deze Pagina