Kan een dreumes ook teveel (avond)eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Luuz, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dames,

Vanavond viel het me wederom op dat mijn zoontje voor mijn gevoel best veel eet.. Hij krijgt één opscheplepel aardappelen, één opscheplepel groente en half stukje vlees.. (vlees weigerde hij tot kort geleden, maar vindt hij elke dag wat lekkerder) En dat dat allemaal op.. De 'beroemde' fases van het slechter gaan eten kennen we eigenlijk niet.. Af en toe wel eens geklier e.d. maar dat duurt hooguit een week.. Als ik merk dat hij nog erg veel trek heeft krijgt hij nog wat extra aardappelen en groente..

Na het eten gaat er gerust een toetje in (volle yoghurt)..

's morgens als ontbijt eet hij 2 boterhammen en tussen de middag gaan er ook 2 boterhammen met gemak in.. 's morgens krijgt hij fruit en 's middags een rijstwafel of knijpfruit..

Oja, avondeten krijgt hij gewoon naturel.. Geen zout of kruiden o.i.d.

Maar nu vraag ik me af, zit er ook een 'max' aan de hoeveelheid aardappelen en groente? Of kan ik met een gerust hart twee keer opscheppen? Aan vlees vind ik wel een max zitten, meer dan een half stukje krijgt hij (voorlopig) nog niet, omdat hij dat nog maar sinds kort eet..

Is Lenn gewoon een gezonde eter? Of een aparte dreumes? ;)

2. adi

adi Niet meer actief

Wat heerlijk om te lezen :).. Zolang hij gezond eet kun je niet heel snel te veel groente geven, qua aardappels weet ik het niet, want dat is ook zetmeel. Maar iets meer dan een opscheplepel zal niet raar zijn.

Mijn zoontje eet ook echt veel avondeten, alleen moet ik hier zelf de rem erop zetten omdat hij dan 's avonds en 's nachts buikpijn krijgt als ie te veel heeft gegeten.
    Maar dat komt omdat mijn zoontje best gevoelige darmen heeft, maar als die van jou lekker nergens last van heeft, gewoon blijven geven hoor

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hier maak ik gewoon een bordje vol met aardappels beetje vlees en groenten,en als mevrouw genoeg heeft geef ze mij haar bordje aan en haar vorkje ;) niks 1 opscheplepel van dit of 1 opscheplepel van dat, als ik honger heb eet ik ook en als ik genoeg heb laat ik het staan :D ze kunnen het zelf wel aangeven vind ik;)

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee Lenn reageert er verder niet op 's nachts.. Tuurlijk heeft Lenn zijn buien dat hij elke vorm van eten weigert maar dat duurt nooit lang.. Altijd een goede eter geweest trouwens.. Hij is echt gek op zijn avondeten, wat je hem ook voorschotelt..

Hij krijgt de tweede keer ook gewoon aardappelen, maar goed, zou ook wat minder aardappelen kunnen geven en wat meer groente de tweede keer..

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Heerlijk toch? Ons meisje kan soms ook echt lekker bunkeren - ik vind het prima. Op vlees (zeker gezouten vlees) zit een max maar verder laat ik haar lekker eten. Het is geen dikkerd dus in mijn ogen kan het zeker geen kwaad! Heb je reden om aan te nemen dat hij te veel zou krijgen? Anders zou ik zeggen, lekker laten eten :)

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tja, na één volle schep van groente en van aardappelen zit zijn bordje vol;) Maar als ik een derde keer opschep eet hij het ook gerust op..

7. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik lees mee :) !

Ik heb namelijk ook een dreumes die de hele dag door alles bij elkaar eet. Niet alleen 's avonds maar eigenlijk de hele dag.
    Een uur na haar boterhammetje(s) staat ze alweer te mekkeren bij de keukenkastjes :D. En dat terwijl mijn man ik en helemaal niet van die grote eters zijn en beide tegen het magere aan zijn. Imke zelf is ook eerder slank dan mollig. Waar dat eten toch blijft? Mijn moeder zei dat ze haar eten misschien wel heel snel verbrand op een bepaalde manier...

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Odess
    Nee hoor, vroeg het me gewoon af.. Hij zit ook letterlijk geen moment stil, loopt en vliegt alle kanten op de hele dag door dus op zich is het niet zo raar natuurlijk.. We koken alles zonder zout, man en ik doen er zout of aromat over na het opscheppen dus dat zit wel goed.. vlees lust hij nog niet zo dus hij krijgt nu max een half stukje (waar van de helft op de grond beland;))

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Jiska
    zoiets zij mijn moeder idd ook.. Echt he, waar laat ie het :D hij zit qua lengte iets boven het gemiddelde en gewicht iets er onder.. Er zit ook geen grote stijging in qua gewicht dus blijkbaar verbrand hij het snel.. Goed, hij zit vol energie dus dat vergt ook energie natuurlijk.. Op sommige dagen krijgt hij wat meer tussendoortjes (fruit, wortel, komkommer e.d.) maar absoluut geen snoep/chips ofzo.

10. adi

adi Niet meer actief

Ieder mens heeft een ander spijsvertering. Mijn zoontje is echt mager voor zijn leeftijd (9,5kilo en 19 maanden), maar hij eet meer dan ik.
    Na die enorme hoeveelheden eten overdag drinkt hij 's avonds en 's nachts (ja vaak nog steeds een nachtvoeding) 350cc soyamelk. Waar die het laat mag joost weten.
    We gaan binnenkort zelfs naar de dietiste om te kijken hoe hij kan aankomen, meer eten zal het hem niet worden, dan kan haast niet.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Adi
    Lenn krijgt ook nog regelmatig een nachtvoeding hoor.. Hij slaapt nog steeds niet door en nu er weer een kiesje op springen staat is het helemaal drama.. heeft de fles een paar weken geweigerd 's nachts, maar afgelopen nacht heeft ie m goed leeg gedronken en is verder gaan slapen.. Zie daar ook niet zoveel kwaad in..

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wow, doe mij daar een beetje van!

Ik weet niet hoe oud Lenn is, maar ik zou er maar lekker van genieten, voor je het weet eten ze niks meer 's avonds !

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha hij is 14 maanden:) Ben er ook erg blij mee hoor..

14. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal net eten hoor.

's ochtends 2 broodjes, daarna 2 stuks fruit. 's middags 2 broodjes. Tussendoor, een koejkje, rijstewafel, ontbijtkoek, rozijntjes of wat dan ook. En 's avonds heerlijk bunkeren in zijn warm eten.

Ik heb dit nagevraagd bij het cb. En je kunt je kindje rustig laten eten zeiden ze. Je kindje heeft echt uiteindelijk wel aan als hij genoeg Gehad heeft. Dit geloofde ik eerst niet. Maar idd als hij nog een 2e keer eten wil, schep ik dit rustig weer op. Maar meestal komt het dan niet heelmaal op.

Heerlijk toch dat ze zo goed eten.

Onze zoon is 13 maanden. Lijkt erop dat hij een snelle spijsvertering heeft, want dik is hij niet! Maar hij zit overdag ook geen minuut stil!

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn ervaring is dat kindjes rond 1 jaar erg hard gaan in hun licahemlijke en ook mentale ontwikkeling, dat vreet energie!
    Rond 1,5 staan ze even stil, ook qua groei en dan gaan de meesten wat minder eten (lees je ook heel veel hier).
    Maar ook dan moet je niet schrikken hoor, ze verhongeren echt niet!

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    wow... mijn dochter eet bijna hetzelfde.. ik dacht dat dat normaal was. hahaha.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Duchess
    Lenn heeft altijd al veel gegeten.. Rond de 8 maanden begon dat geloof ik.. daarvoor was het veelal nog wennen aan vast eten, maar dat was niet meer tegen te houden geloof ik :D

zogelukkig
    Oh dacht dat dat rond 1 jaar al kwam, maar dat is dus wat later.. nouja, zo lang hij nog zo lekker eet vind ik het wel prima :)

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter heeft ook altijd zo heerlijk gegeten. Echt lekker is dat hè?
    Kan er echt van genieten.

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ons manneke heeft tot ongeveer 14/15 maanden alles gegeten wat los en vast zit. Daarna at hij alleen maar brood (tot 8 boterhammen op een dag) en inmiddels hebben we soms moeite om hem meer dan een have boterham en 2 happen avondeten te laten eten, terwijl hij op andere dagen meer eet dan ik.

Ik vind zelf dat hij het prima doet en ik vind het het belangrijkste om hem te laten luisteren naar zijn eigen lichaam.

Deel Deze Pagina