Hey Dames ik heb een probleem ! ik heb 1 zoontje van 15 maanden en 1 van 3,5 jaar. ik was vorig wknd met hen in de speeltuin en vond het super moeilijk om dit te combineren Heeft er iemand tips voor mij of heeft er iemand hetzelfde probleem? of meer in het algemeen hoe beide leeftijden te combineren met de grote kan je al veel doen, maar de kleine loopt het liefst in de richting die je niet wil ik bedoel wel als je alleen als ouder in de speeltuin bent of ergens anders of ook bv op cafe of restaurant gaan? doen jullie dit met jullie kinderen? ik stress er alleen maar op omdat je toch niet rustig kan eten,...
Ik heb zelf nog geen 2 kids, dus ben geen ervaringsdeskundige. Maar bedoel je dat het moeilijk is om met beiden tegelijk bezig te zijn? Ik veronderstel dat de oudste dingen wil doen die de jongste dan nog niet kan? En op restaurant: speeltjes meenemen? Geen idee hé
Onze jongste is nog een stuk kleiner en dat maakt het wel makkelijker denk ik, want hij loopt nog niet de verkeerde kant op. Ik heb de jongste nu meestal gewoon in de draagdoek als we echt naar de grote speeltuin gaan. De oudste gaat dan gewoon spelen en ik zit ergens zodat ik hem kan zien. En doordat de jongste in de draagdoek zit, kan ik makkelijk naar hem toe. (Ondanks gras / zand / speeltoestellen) Als het straks warmer is, leg ik denk ik een picknickkleed neer voor de jongste en zorg ik dat ik een snelle heupdrager bij me heb, zodat ik nog steeds snel en met mijn handen vrij naar onze andere zoon kan. Uit eten doen we gewoon. Tja, wat kan daarover zeggen. Onze zoon moet thuis aan tafel blijven zitten en in een restaurant ook. In een restaurant mag hij aan tafel wel een speelgoedje, omdat hij dan langer moet wachten. Maar net als thuis geldt: zodra er borden met eten op tafel staan, gaat het speelgoed even opzij. Bij ons levert dat eigenlijk nooit problemen op. Maar goed: we stellen thuis ook regels, spreken hem indien nodig in een restaurant aan op zijn gedrag. En als we de kinderen meenemen, beginnen we natuurlijk niet om 8 uur 's avonds aan een vijfgangen menu. Meestal zorgen we dat we dan om vijf uur, uiterlijk half zes in het restaurant zijn. En we beperken ons dan meestal tot twee gangen. We doen dit al van jongs af aan en dat is geen probleem. Zoon vindt het meestal ook gewoon leuk. Wat dat betreft eet ik in een restaurant met zo rustig (of niet) als thuis. De jongste gaat nu ook mee, maar die ligt nu nog gewoon in de wieg van de kinderwagen en daar heb je dus helemaal geen omkijken naar. Komt de stress die je noemt echt doordat de situatie zo stressvol is of (ook) door je eigen instelling? Je schrijft bijvoorbeeld dat je niet rustig kunt zitten. Maar als ik naar de speeltuin ga met twee kinderen, heb ik niet de gedachte dat ik rustig kan zitten. Dus raak ik ook niet gestrest als inderdaad blijkt dat er van rust weinig sprake is.
Ik vind het met 1 zoon van 15 maanden al lastig. Laatst ging ik met zl ontbijten bij de intratuin. Zl zat in een winkelwagen, maar die moest je parkeren en dan lopend langs het buffet naar de kassa. Mijn zoon loopt nog niet, dus zl van 12 kilo op de arm en met andere arm dienblad pakken, vullen, lopen, naar de kassa. Zl op de grond zodat ik kon pinnen. Even snel lopen met dienblad naar een tafel, zl van de grond pakken, met 1 arm een kinderstoel van de stapel pakken en zitten. Lust zl de croissant niet pfff. Terwijl zl roosvice drinkt, werk ik snel 2 croissantjes naar binnen en dan wil zl z'n stoel uit, hup achter hem aan het speel gebied in om te voorkomen dat ie onder gelopen wordt door de grotere kinderen. Zl is t na een uur zat, terug naar de tafel. Zl in de kinderstoel, ik ruim de tafel af, trek mijn schoenen aan, zl jengelt, ik vergeet zijn jas, til m in de winkelwagen en we rijden de winkel uit.... Volgende keer ga ik met een vriendin, ml of opa of oma, pffff! En dan hoefde ik niet eens te plassen!
Uit eten gaan bij de Ikea... Daar is alles op kleine kinderen ingericht en bovendien veel kinderstoelen.... En dan oppassen dat je kleine niet jouw pasta opeet, maar dr eigen frietjes! Of ook gewoon pasta voor je kinderen bestellen! Verder de kleine in een buggy of draagzak! Ik gebruik vaak de draagzak voor de intratuin situaties van IngridE Of lekker naar een park/ speeltuin/ bos gaan waar ze allebei lekker kunnen rennen... Vooral niet bedenken om ergens heen te gaan waar die van 15 maanden niet "los" kan! Of waar die de verkeerde kant op kan! Dat scheelt een hoop stress, denk ik!
Haha! Hier ook lastig hoor! Heb een heel ondernemend en nieuwsgierig jongetje. Die ook nog 's loopt en alleen maar wilt lopen. 5 min in kinderstoel is al heullllll lang . Ik zoek restaurantjes uit die kindvriendelijk zijn.
Ik denk dat je het gewoon moet doen. Nee, je gaat voorlopig meer heel ontspannen en rustig zitten. In een speeltuin kun je de aandacht best voornamelijk richten op de jongste, en als je de oudste even wilt helpen, de jongste meenemen of ergens veilig neerzetten. Na een tijdje met beide kinderen in de zandbak zitten en samenspelen. Wij gingen eigenlijk overal naar toe met onze drieling, ook toen ze kleiner waren. In een restaurant was en is de regel dat ze in de stoel blijven zitten. We gaan wel vaak naar een lunchroom of restaurant met een kinderhoekje. Zodat ze na het eten even kunnen spelen en wij rustig kunnen natafelen. In principe geldt bij alles: zorgen Dat je controle hebt
Maar dit is ook wel een gedeelte opvoeding..dat jij snel je croissants naar binnen werkt omdat hij eruit wil?? Sorry maar hij heeft maar gewoon even te wachten! Hier al een paar keer uit eten geweest met de jongste erbij (met de oudste al veel vaker natuurlijk) en dan ook een echt restaurant, dus geen ikea, mac of restaurant met speelhoek. Een gewoon "grote mensen restaurant. En dan rond half 6/6 uur eten en 2 of 3 gangen. Gaat gewoon prima..kwestie van aanleren en manieren.
Ik heb drie kinderen,een zoon van 5 een dochter van 3,5 en een dochter van bijna 6 maanden Gister zijn wij bijv van 09.00 tot 19.30 de hele dag naar irrland geweest, een grote speeltuin in Duitsland, voeding mee voor de kleine meid, voor elk kind een extra setje kleren en go with the flow, 12.00 uur geen zin in eten omdat je nog wil spelen, prima dan eten we 12.30 of 13.00, tussen 12.00 en 13.00 af en toe een hapje komen halen ook prima, de oudste twee zijn inmiddels oud genoeg om van een afstandje op te kunnen letten, jongste lag met haar speelgoedjes lekker in het gras te spelen, en daarna weer slapen in de wandelwagen, Hier bij de speeltuinen hebben wij van die peuter/kleuter hoekjes wat dus ook echt met een hek is afgezet dit hek kun je gewoon dichtdoen, zo deed ik dat ook toen ik er nog twee had en mijn zoon 3 was en dochter 1,5, lekker laten lopen met het hek dicht kan ze geen kant op Uiteten doen we ook gewoon met zijn 5-en, soms naar een restaurant waar je gewoon bij ons aan tafel moeten zitten en netjes mee moeten eten, en dit doen ze dan ook gelukkig , en soms gaan we naar de wok, daar is dan een speelhoek voor de kinderen, de oudste twee zitten daar dan te spelen en komen af en toe een hap halen, de jongste slaapt dan meestal.
Ik ga elke week met drie kinderen ontbijten bij de hema.... Nooit geen problemen gehad ik ben ook heel strikt, als ik in de rij sta voor het ontbijt en het betalen staan ze naast me, lopen niet naar voor of naar achter of naar het speel gedeelte want dan zet ik het dienblad terug en gaan we dus niet ontbijten bij de hema. Je kleintje lijkt er te klein voor met 15 maand om dat te snappen, maar hij heeft al wel donders goed in de gaten dat als hij druk en wild gaat doen oid dat mama zich gaat haasten om hem naar dat speel gedeelte te krijgen,ik zou dus ook echt niet meer Haasten,hij moet ook leren aan tafel te blijven zitten, En een buggy ofzo is misschien ook wel handig ?