Nuttige Sint kadootjes voor baby 8 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prettymum, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Even hier inspiratie opdoen :)

Wij gaan sinterklaas vieren met de schoonfamilie, qua kinderen onze zoon van twee, baby van acht mnd en hun twee neefjes van acht en tien.

Voor de oudste hebben we genoeg kadootjes gevonden, boekjes, speelgoed enzo. Voor de jongste heb ik nu een aanwijsboek liggen.

Nu vind mijn man dat we voor de jongste ook drie dingen 'moeten' hebben omdat het anders verwarrend is voor het neefje dat nog in Sint gelooft (waarom krijgt baby niks?).

Daarnaast willen mijn ouders het ook nog vieren. Dus heb ik onze voorraad kadootjes gewoon in tweeën gesplitst. Drie kadootjes voor elk op elk van de vieringen.

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar wat nuttige kado ideetjes. Oudste zoon heeft nl zat speelgoed waar jongste prima mee kan spelen. Ik vind het niet nodig om daar nog heel veel aan toe te voegen.

Mijn ideeën tot zover:
    - boek mijn eerste 100 woorden (heb ik al gescoord op een kleidingbeurs)
    - Zwitsal badschuim?
    - kleertjes en slaapzakken hebben we eigenlijk ook zat, misschien rompers of een winterjasje?

Maar verder weet ik even niks. Wat geef jij je baby voor Sint, als je het viert?

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    mijn moeder is nogal enthousiast cadeautjeskoper, ook toen wij allang niet meer geloofden en er nog geen kleinkinderen waren.. nu is ze dus wel trotse oma, dus ik hou mn hart vast en koop zelf helemaal niks!

Hier op het lijstje (dl is begin dec 7,5 mnd): zwemband, badring, stopcontactbeschermers, traphek, pyjama, zitje voor in de bakfiets, besteksetje..

3. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Wij hebben speelgoed waar ze of of over een tijdje aan toe is gekocht en gevraagd. Dus blokken bv of toettoet autootje (vind ze erg leuk) maar ook duplo (voor als ze wat ouder is) of prentenboeken.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier ook ze is 8mnd met Sint.
    Ik heb ook hersenpijn mee gehad hihi
    Aangezien ze al alles heeft en al optrekt en staat.

Uiteindelijk dat:
    Schoonouders geven: babyslee
    We geven: pop, boekje rupsje nooit genoeg, diverse baby potloden van dille en kamille, vinger poppen dieren, houten blokken alfabet.

Als je war mist dan kan je dat vragen of zelf kopen
    Ook voor toekomst.

Hier gewoon kleding tot 2 jaar al voorzien, hobbelpaard en loopstoel, zwemtrainer etc. Ze heeft echt alles. Enorm veel boeken etc..
    Ik weet verder ook niet meer wat ze nodig heeft.
    Kleding vind ik raar als cadeau van ons aan haar want ik koop wekelijks iets qua kleding of rompers..
    Voor die leeftijd lijkt mij leuk geven iets wat ze kunnen knuffelen en opeten kapot maken en voelen..:)

5. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ja, de grap is ook echt, zijn broer heeft natuurlijk al al het speelgoed 'op de groei'. En als ik de jongste iets geef op de groei, drie keer raden wie er dan mee gaat spelen :)

Misschien pak ik wel een kadootje voor de oudste in voor de jongste, hij heeft het toch niet door en ze spelen er uiteindelijk toch samen mee. Ik vind het echt zinde om iets te kopen puur omdat je een gelijk aantal kadootjes moet hebben. Waarschijnlijk krijgen ze sowieso allebei meer dan genoeg van opa en oma.

Mijn kind heeft nu al meer speelgoed dan dat mijn broers en zussen met zijn vieren vroeger hadden, maar hoe vaak ik het ook zeg, mijn moeder blijft aankomen met dure en onnodige kado's. Laatst gaf ik haar een tip, als je dan iets wilt kopen, doe dan van die metalen autootjes, memory of een vloerpuzzel. Dat hebben we nog niet, dat vind hij leuk dus daar maak je hem ECHT blij mee en dat zou ik eventueel nog voor hem willen kopen. Maar dan zegt ze, koop jij die dan maar want ik ben gisteren al geslaagd. En dan krijgt hij weer een toetoet auto waar hij al te oud voor is en die irritante muziekjes heeft. Echt zonde van het geld vind ik dat.

Oma koopt de dingen die zij leuk vindt en als ik aangeef wat mijn kinderen leuk vinden dan zal ze dat zeker niet kopen als zij dat niet leuk vindt. Dus koopt ze dingen als een Fischer Price IPhonehouder als hij drie maanden is...

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb iphone houder en aparte iphone voor haar maar in die houder wil ze het niet en vind ook onhandig dat thuis knop en geluid niet kan gebruikt worden.
    Vind echt onding

Deel Deze Pagina