Help! Speenspuger en geen slaap meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sasja88, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Heeft iemand de gouden tip? Ik draai helemaal door. Kan absoluut niet tegen te weinig slaap..
    Mijn dochter heeft dit met 4 maanden ook gedaan was een fase maar nu begint het weer met 6 maanden. Ze krijgt een speen alleen bij het inslapen. Overdag slaapt ze gewoon niks aan de hand. Middagslaapje ook niet maar snachts omg!!!
    Rond half 8 gaat ze meestal op bed en de eerste uren gaat het goed. Vanaf half 12 was het mis.. Ben er tussen half 12 en half 2 6x uit geweest om de speen terug te stoppen. Om 2 uur was ik er zo flauw van dat ik haar tussen ons in heb gelegd. Alleen ja dat zijn we niet gewend dus krijgen we nog geen slaap. Zij sliep overigens wel rustig..

Wat kun je hier aan doen??? Speen zomaar afbouwen is ook lastig.. als ik die niet geef huilt ze na 3 kwartier heel hard en dan slaapt ze niet weer..
    Komt dit echt door dat nare sprongetje of slaapregressie? Gaat dit weer over???
    Ben zo moe en boos steeds.. :(
    Heb me op mn werk al ziek gemeld. Want dit trek ik gewoon niet..

2. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Wat balen zeg. Mijn zoontje kon rond die leeftijd zijn speen zelf indoen doordat we er een speendoekje (soort pannenlap met lusje waar speen doorheen kan) aan vast maakten. Dan is de speen makkelijk te vinden en te pakken in bed, zonder valt ie ook steeds uit bed.
    Zijn te krijgen bij koeka en noddles (online) en vast nog meer aanbieders maar deze hebben wij. Hopelijk helpt het, succes!

Sasja88 vindt dit leuk.
  3. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Zoiets? Heb even gekeken en vond een slabbertje die ik niet gebruik. Dan moet ik denk ik wel oefenen met haar zodat ze hem zelf kan in doen.

Bijgevoegde bestanden:

Visje79 vindt dit leuk.
  4. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja kan je proberen, maar als ze hard trekt is ie eraf. Met een lusje waar je m doorheenhaalt heb je dat niet. Zie site noddles.
    https://www.noddles.nl/product-categorie/accessoires/speendoekjes/

5. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Oké! Het nadeel is wat ik nu merk als ze moet slapen is dat ze die speen er dan uittrekt aan dat doekje. En dan vervolgens overstuur en dan valt er niks mee te beginnen zucht.. nog tips? :$

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heeft ze geen honger?

Zoe123 vindt dit leuk.
  7. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Hmmm, ja, das idd nadeel. Evt doekje deels in slaapzakje doen? Lastig. Ik zit ook even te denken (zoon uit januari, dus nu hebben we het over juli qua vergelijkbare leeftijd, ik vergeet zoveel..... ) hoe wij dat deden. Hij was (nog steeds) trouwens een buikslaper, dan heb je dat minder. Denk veel oefenen, dat ze doorheeft dat ie eruit kan met doekje, maar ook erin. Succes!

8. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Lijkt er niet op. Als ik het speentje erin doe dan slaapt ze gelijk verder. Vorige nacht hoefde ik er maar 4x uit gelukkig en deed ze ook zo. Toen wou ze pas om half 8 een flesje.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar ze slaapt toch niet verder, want je moet opstaan.

Hier was dat gedrag honger: kind wordt wakker van honger, jij sust door tut, slaap wint het van honger, kind slaapt een nieuwe cyclus van een uur en wordt dan opnieuw wakker van honger, etc etc.

Mamalove2014, Champetter, Zoe123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Je zou een klein flesje kunnen proberen indd. Als ze dan weer rustig paar uur verder tukt. Het lijkt alsof niet in der diepe slaap komt en daardoor merkt dat ze der speen kwijt is. Door een klein flesje heb je kans dat ze daar wel weer in komt. Misschien vervelend dat je weer een nachtfles krijgt maar ik denk liever 1 keer 15 min uit bed dan 2 uur lang vol frustratie elke keer.

Sasja88 vindt dit leuk.
  11. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb dat vorige week geprobeerd inderdaad. Toen begon ze om 2 uur met mopperen. En toen heb ik haar gevoed. Daarna heeft ze van 4 tot 7 uur dit weer gedaan met de speen. Dus tja vind het heel lastig wat ze nou wil. Maar ze valt idd niet meer in diepe slaap. Misschien de avond fles weer geven om 11 uur??

12. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Oké deed jou kindje dit ook ineens plotseling weer? En vanaf wanneer ging het dan weer goed?
    Mn dochter drinkt slecht overdag inderdaad. Misschien moet ze daarom snachts wat bijvoeding. We gaan het vanavond en vannacht maar even weer proberen Dankje

13. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Of wanneer zouden jullie dan voeding geven? Ze krijgt nu 5 flessen van 170 cc die ze niet opdrinkt. Ze laat soms zo 50 cc staan. En stel ze krijgt tegen 7 uur half 8 de laatste?
    Om 11 uur nog eentje geven?

14. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Krijgt ze misschien tandjes? Dit was bij mijn oudste altijd een reden om onrustige nachten te hebben.

15. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Zou ook nog kunnen. Ik voel nog niks in ieder gevallen maar papa en ik waren ook allebei 6 maanden toen een tandje kwam dus zou kunnen. :)

16. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Je zou eens kunnen proberen een PCM te geven. Dan weet je of ze misschien last heeft en dan is t erbij neerleggen en uitzingen of smeren met detinox.

Het is maar een idee hoor. Meer omdat onrustige nachten niet altijd de voor de hand liggende redenen hebben.

Hier 2,5 jaar onrustige nachten, was altijd wel wat. Op t laatst voor de laatste kiezen doorkwamen 8x per nacht eruit was normaal.

Of weer oorontsteking...

ik hoop natuurlijk dat het gewoon een sprongetje is en dat ze met een paar dagen weer normaal slaapt. Is t sprongetjes tijd?

17. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ach jeetje 2,5 jaar is lang woow!! Heb medelijden..

Mn dochter zit inderdaad in een sprongetje. Is heel aanhankelijk overdag enzo.. Maar ja dat is niet zo erg.
    Wil gewoon weten wat er met haar is maar ja kom daar maar eens achter.
    Ik ga eerst vanavond nog een fles geven om 11 uur en kijken wat dat doet. :)
    Als ze dan weer de hele nacht bezig is dna is het gewoon iets anders..

Ik kan ook nergens vinden hoeveel flesvoeding een baby van 6 maanden nog nodig heeft. Het is zo ingewikkeld allemaal. Pfff..
    Ze weegt 6300 gram..

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier waren de nachten met 6 maanden ook heel onrustig, soms wel 3 kleine flesjes op een nacht om dr weer in slaap te krijgen en dan 's morgens natuurlijk geen trek.
    Tandjes waren het hier niet, die kwamen pas met 8 maanden.
    De onrust ging na een paar weken vanzelf over, volgens mij was er niet een duidelijke oorzaak en oplossing voor uiteindelijk.
    Met 6 maanden worden nog minimaal 4 flessen geadviseerd.
    Hier dronk ze toen 2x 180/6 en 2x 150/5, maar dronk ook niet alles op, was veel te snel afgeleid en denk ook dat ze daarom soms s nachts kwam inhalen.
    Ze woog met 6 maanden ruim 9kg.

Overigens slaapt ze hier met 2 jaar nog steeds niet volledig door, slaapt laat, is vroeg wakker en meestal s nachts dus ook nog een keer. Nu heeft ze het afgelopen jaar wel veel meegemaakt, maar verder is er geen duidelijke oorzaak van honger, tandjes of wat dan ook. Ze heeft wel wat periodes dat ze door heeft geslapen, maar allemaal van korte duur. Wij hebben het geaccepteerd en hopen maar dat ze ooit wel gaat doorslapen.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als ze in een sprong zit, is er veel in haar lijfje aan het gebeuren. Niet onlogisch dat ze dan opeens weer meer voeding nodig heeft.

Geen idee hoe dat weer opgelost geraakt is. Is inmiddels alweer een hele tijd geleden. En met twee slechte slapers die allebei pas ruim na een jaar een paar uur na elkaar begonnen door te slapen, is heel die periode een waas :D

Ik snap dat je moe bent, maar dat is nu eenmaal het lot van ouders van jonge kinderen. Mijn ervaring en raad: hoe minder aandacht je voor jezelf geeft aan het tekort aan slaap, hoe makkelijker het wordt. Hier jarenlang een voltijdse job met meerdere keren per nacht opstaan, en dat lukt ook. Niet met plezier, maar het lukt evenzeer :)

Champetter en Sasja88 vinden dit leuk.
  20. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Dankje voor de tip. :) respect

Deel Deze Pagina