Baby 8 maanden en zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Doeline, 30 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    mijn kleine man kan nog niet zelfstandig zitten. Ik heb hem ook daarom nog steeds in het newborn zitje van stokke. Kan ik hem gewoon in de normale zitje doen? Jij wiebelt nog wel alle kanten op.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Onze dochter van 6,5 maand kan ook nog niet zelf zitten, maar met eten zit ze gewoon in de Ikea kinderstoel, vind de wipstoel of maxi cosi niet handig om te eten. Nu sluit de IKEA kinderstoel met verkleiner wel prima aan en ze is flink aan de maat dus ze zit goed vast. Als hij nog erg wiebelt zou ik even kijken of hij wel zichzelf corrigeert, dus weer wat recht gaat zitten, anders is het met eten natuurlijk niet zo handig. Heb je wel een verkleiner of kan je 'm eventueel wat ondersteunen met een handdoek o.i.d.? Zeker met zelf eten vind ik het hier echt wel belangrijk dat ze goed rechtop zit en niet half ligt in een stoeltje, wat bij de newborn set volgens mij het geval is of niet?

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als je hem neerzet blijft hij dus niet zitten?
    Dan zou ik wel voorzichtig zijn met hem ergens inzetten.
    Hij is blijkbaar nog niet sterk genoeg om goed te kunnen blijven zitten en ik zou dan wel ervoor zorgen dat zijn rug goed ondersteund wordt.

Of bedoel je dat hij nog niet zelf gaat zitten?

4. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Ja ik denk dat ik van die tuigjes ga aanschaffen. Dan zit hij ook meer recht op. In de newborn set ligt hij meer inderdaad. En denk dat ik hem hier door ook niet echt stimuleer om te zitten.

5. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Hij blijft nog niet zo heel lang zitten. Hij wiebelt nog wel wag.

6. Adrianna

Dan zou ik hem echt alleen voor het hoognodige in de kinderstoel zetten en daarna gelijk eruit halen of als je ziet dat hij gaat hangen.
    Opzich hoef je het zitten niet te stimuleren door hem te laten zitten, maar door hem zoveel mogelijk op zijn buikje te leggen...je zult zien dat hij vanzelf sterk genoeg wordt dan

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Een kennis van mij deed opgerolde keukendoeken/handdoeken er in. Dan zat hij meer klem.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb beide meiden bij een maand of 6 in de Ikea kinderstoel met het verkleinertje gezet, ze konden nog niet zelfstandig zitten maar in de stoel ging het prima (nou zijn het allebei flinkerds dus ze zaten goed vast) J is ook 8 maanden en zit nu stevig in de stoel, ook zonder verkleiner.

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als je hem niet meer in de newborn set wilt zou ik eerder die antilop stoel van Ikea aanschaffen, al dan niet met verkleiner. Daar zal hij een stuk beter in zitten en hij komt altijd nog wel van pas om mee te nemen naar vrienden zonder kinderen.
    Toen mijn dochter nog net niet goed kon zitten hadden we in een vakantiehuisje de stokke kinderstoel, wat een ellende was dat, we moesten het hele handdoeken pakket erin proppen wilde het nog een beetje iets worden, en dan nog zakte ze enorm onderuit.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Als hij nog niet zelf goed rechtop kan zitten dan is het niet goed om hem lang te laten zitten. Zou het dan alleen tijdens zijn hapjes doen inderdaad. Je hoeft het niet te stimuleren door hem in een stoel te zetten.

Wij hebben ook Stokke maar die was redelijk onmogelijk zonder new born terwijl dochterlief nog niet zelf zat. We hebben toen een maand overbrugd door in de wipstoel eten te geven of haar kort in het tuigje in de stoel vast te zetten.

11. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Maar is het erg dat hij nog niet kan zitten? Sommige baby’s zijn jonger dan hem en die kunnen al best goed recht op zitten.

12. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Nee joh, dat geeft niks, de één is wat vlotter dan de ander maar het komt echt vanzelf.

13. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

#13 Blijdorp, 30 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2018
    Helemaal niet erg! Komt vanzelf! Lekker veel op zijn buik leggen (als hij dan niet terug rolt ;)).

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gingen ze pas zelf zitten toen ze konden lopen :D Komt echt vanzelf wel :)

15. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Onze dochter zit sinds dit weekend in de Stokke met babyset + kussentjes, daarmee wordt ze wel voldoende ondersteund. Ze kan ook nog niet echt los zitten, maar met een klein beetje steun blijft ze prima overeind. Ze zit nu wel minder lang in de Stokke dan toen we de newbornset erop hadden, maar dat is prima. Kan ze daarna lekker om gaan rollen op het speelkleed :)

16. Adrianna

Nee hoor! Je zult zien dat het straks ineens snel gaat.
    Het zelf gaan zitten kwam hier iets voor het kruipen en na een paar weken stond hij en inmiddels loopt hij langs alle meubels en dat alles binnen een maandje.
    Je zoontje heeft gewoon zijn eigen tempo en wanneer hij eraan toe is zul je zien dat het allemaal vanzelf gaat.
    Zo min mogelijk op zijn billen zetten en zoveel mogelijk op zijn buikje.

17. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier idd ook.

18. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Dankje wel. Jullie stellen me al wat gerust. Hier ligt hij de hele dag op zijn buik. Zodra ik hem op zijn rug neer leg, draait hij zich om op zijn buik. Tijgert en schuift ook al wel een beetje. Maar raakt heel boos omdat het hem nog niet allemaal lukt.

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Komt echt vanzelf hoor. Ieder kind is anders.

Mijn oudste deed alles rustig aan. Ging zitten met een maand of 9 geloof ik. Lag ook het liefst altijd op haar rug.

Mijn jongste daarentegen is nu 8 maanden en loopt overal langs en ook aan de hand. Heel erg vermoeiend :rolleyes:

Dus uit ervaring weet ik dat ieder kind het op zijn/haar eigen tempo doet. :thumup:

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Wees gerust hier duurde t tot een maand of 10 dat ze zelf ging zitten en stopte met wobbelen. Ze kon overigens eerst staan (box spijlen heel vast klemmend) en toen pas zitten. Omdat ze al mega sterk was in dr rug en nek zat ze met een maand of 8 in een ikea stoeltje met verkleiner. Overigens alleen voor t hoognodige hoor, voor de rest hebben we dr vooral lekker laten gaan en dr laten rommelen (en mopperen) en ineens tijgerde ze voorbij, luid kraaiend van plezier.

Deel Deze Pagina