Er wordt hier al een paar dagen wat vuurwerk geknald.. Nu leek het mee te vallen hoeveel 'angst' de kleine hier voor had. Alleen.. Vandaag zijn ze flink aan het knallen! Nu schrikt onze kleine bij elke harde knal hysterisch huilend wakker.. Het kost dan ook wat moeite om hem weer rustig te krijgen, want het knallen gaat gewoon door.. We gaan telkens naar boven, knuffelen hem tot hij rustig is en leggen hem weer in zijn bedje.. Maar we zijn nu al in een uur, 5 keer naar boven gelopen. Zo krijgt hij toch geen rust?! Hoe gaan jullie hier mee om en hebben jullie misschien tips?
Tot vandaag ook geen last. Maar nu ligt hij er een uur in, maar al 3x gehoord... Ik laat hem wel liggen, want hij huilt niet hard. Als hij dat wel gaat doen, haal ik hem er even uit. Maargoed, de mijne is pas 4 mnd dus die slaapt gewoon wanneer hij moe is gedurende dag. Zonder vaste slaapjes... Misschien dat je dat ook kan doen?! Even loslaten en kleine slaapjes proberen?
Het ritme heb ik inderdaad losgelaten.. Dat gaat het niet worden vandaag! Hij is net even heerlijk in bad geweest, weer in bed gelegd.. En *even afkloppen* het is nu al een paar minuten stil.. Ondertussen ik uitleggen waarom er geknald wordt.. Hij zal er niks van snappen van wat ik verteld heb, maar ach.. Het idee..
Hoi Neeltje, vervelend hoor, dat je zoon elke keer wakker wordt! Dat uitleggen herken ik, hahaha! Doe dat al vanaf het begin af aan. Ach, vraag me ook af wat zoon er van begrijpt, maar je weet maar nooit.... misschien heeft het toch geholpen dat'ie nu wél slaapt Voor de rest: ik heb me hier voorgenomen om zoon gewoon uit bed te halen als hij wakker wordt van het vuurwerk. Ga er dan zo relaxed mogelijk mee om, alsof het niks bijzonders is. En het schema..... ach, vandaag maar even een ander dagje. Morgen is het knallen weer grotendeels over. Hoop dat je toch een beetje kan genieten van de jaarwisseling vanavond. groetjes, Judith
Goed dat je hem verteld hebt wat er gebeurt. Ik heb namelijk ook ooit de tip gehad om je kind altijd te vertellen wat er gebeurt en wat je doet ook al denk je dat ze het niet begrijpen. En toch blijkt het wel te werken. Hier worden ze ook rustiger als ik uitleg hoe, wat en waarom. Als het slapen echt niet wil lukken zou je hem misschien in een campingbedje op een rustiger plekje in huis kunnen leggen. Misschien heb je beneden een ruimte waar het geknal minder goed te horen is.
Ja daar ben ik ook een voorstander van! Alles vertellen, ook je manier van praten erover helpt denk ik... Ik merk bij mijn oudste van 2 bijvoorbeeld dat als ik zeg dat hij verdrietig of bang mag zijn, maar... (en dan uitleggen) hij rustiger wordt. Dus blijf ik hier vanaf het begin af aan doen ook bij de 2e! Fijn dat hij nu stil is... ritme komt in 2012 wel weer.. Kan zijn dat hij er nog wel een paar daagjes last van heeft hoor.. Komt vanzelf goed!
Gelukkig heeft mijn zoon er tot nu toe nog geen last van gehad.(ook vorig jaar niet, hij is bijna 2).. Misschien de radio zacht met rustige kindermuziek dan vallen de kallen niet zo op..
Wij wachten het ook af vanavond. Dit is ook haar eerste oud en nieuw, ik hoop dat ze er doorheen slaapt. En als ze wakker wordt, dan neem ik haar niet uit bed, mits ze niet overstuur is natuurlijk. speentje erin en weer weg. reageren alsof het erbij hoort en even praten, aaitje over d'r bol en weg.
Jaydens eerste oud en nieuw ging super, sliep hij gewoon door heen. Kijken hoe het nu gaat. Nu slaapt hij alweer uurtje of 2 en de knallen bij zijn slaapkamertje zijn soms zo hard dat de ramen van de keuken eronder trillen.. hij heeft enkel glas boven.. Maar hij slaapt toch nog heerlijk. Hoop dat hij het zo blijft doen, hij was wel bekaf van de afgelopen dagen.. Waren nogal rommelig, druk en laat slapen enzo. Dus ik hou mijn hart vast eigenlijk haha.
Pff.. Ik heb vanmiddag te hard geroepen dat hij sliep! Hij werd weer hysterisch wakker.. Uiteindelijk hem mee naar beneden genomen, dicht tegen me aan.. Hij viel bijna in slaap.. Vervolgens op onze kamer met hem gaan liggen. Hij viel op m'n buik in slaap.. Terug gelegd in zijn eigen bedje.. Na 10 min. 1x wakker geworden en toen sliep ie door tot half 3.. Net gaf hij aan weer moe te zijn, dus weer in bedje.. Ik hoop dat hij vanavond lekker vast slaapt en nergens 'last' van heeft..