Hoi! Mijn dochtertje van bijna 3 weken krijgt nu al haar voedingen direct uit de borst. Bij mijn oudere dochter heb ik destijds te lang gewacht met het introduceren van een flesje gekolfde BV. Ze wilde niets anders meer dan BV rechtstreeks van mamma Ik heb haar na veel (tevergeefs) oefenen met het flesje uiteindelijk 9 maanden iedere BV-voeding zelf gegeven. Ik vond het geen moeite hoor, maar zou het nu toch wel lekker vinden om ook BV uit een flesje te kunnen gaan geven zodat ik iets meer vrijheid heb. (oja, ik ben fulltime thuis voor mijn kids... vandaar dat het mogelijk is om alle voedingen direct uit de borst te geven) Mijn kraamverzorgster vertelde me dat met de leeftijd van 4-5 weken kleintjes toe zijn aan nieuwe dingen zoals het leren drinken uit een flesje. Ik kan daar alleen nergens info over vinden, klopt dat wel? Wanneer zouden jullie -en hoe!- het flesje introduceren?
Ik dacht dat het 6 weken was. Wij gaan morgen eens kijken wat ze van een flesje vindt. Als ze het in 1 keer snapt, zullen we 2-3 keer per week een flesje geven, anders iets vaker. Ik kan me herinneren dat er in het CB boekje misschien iets over staat? Als het kolven nu niet goed lukt: Hoeveelheid in de fles maakt weinig uit, het gaat om het oefenen, als je er toch zelf bent, kun je na een klein flesje alsnog de borst geven.
Ik heb van de lactatiekundige begrepen dat rond de 4 weken een mooie tijd is. Het liefst voor de 6 weken omdat je anders een flesweigeraar kunt krijgen en in elk geval na de stuwingsdagen (maar die heb jij al achter de rug natuurlijk). Hier met anderhalve week het eerste flesje gegeven en nooit problemen gehad gelukkig.. EDIT: ik weet eigenlijk niet zo goed waar die 6 weken op gebaseerd is.. misschien aan een lactatiekundige op het forum vragen?
Het advies is tussen 4 en 6 weken. Na 6 weken schijnt de kans groter te zijn dat kindjes de fles weigeren. Hier eerst begonnen met een klein beetje om te oefenen, vervolgens 2x per week maar na een paar weken begon ze te weigeren, toen standaard dagelijks 1 flesje door papa laten geven. Denk dat we dat straks ook dagelijks gaan doen.
Tussen 4 en 6 weken. Wij zijn met 6 weken begonnen. Ik heb toen hij honger kreeg gekolft, dat direct in een flesje gedaan en mijn vriend heeft het aangeboden (en ik maar doorkolven haha). En daarna nog even aan de borst. Na een tijdje gekolft, in de koelkast, opgewarmt en gegeven tijdens een voeding. Was óók geen probleem. De laatste stap was voeding uit de vriezer. Het was even zoeken naar een fles, we zijn uiteindelijk op de tommee tippee uitgekomen.
Tussen 4-6 weken idd. Belangrijk is vooral dat je kindje goed uit de borst drinkt. Bij M is dat heel moeizaam geweest en ik durfde dus niet goed aan de fles te gaan. Een maal met een week of 6, ging fantastisch. Zo fantastisch dat ik het niet meer aandurfde ... tot ik moest werken en M de fles niet meer wilde. Altijd moeilijk geweest tot ze een maand of 8/9/10 was. Maar bij T wel iets eerder en met regelmaat een fles gegeven en ook hij heeft een periode de fles geweigerd ... S gaan we met een week of 4 een fles geven en dan op mijn mans vrije dagen iedere dag een fles denk ik ... even kijken wat realiseerbaar is
Bedankt voor jullie reacties! Heerlijk zo'n forum Ik ga dan idd ergens tussen 4-6 weken beginnen, wanneer we een lekker ritme hebben gevonden met elkaar! Joehoe.. Kolven... (flesje kunnen geven is fijn, maar dat kolven....)
Mijn zoontje is ruim 4 weken en ik ben vorige week begonnen met het introduceren van de fles. Hij krijgt nu 3 x de fles en 4 x de borst. Ik ben blij dat ik op tijd begonnen ben want zo makkelijk gaat het nog niet. Hij lijkt er af en toe niks van te snappen, mag ook natuurlijk want hij is nog hartstikke jong. Ik heb inmiddels ook al allerlei flessen geprobeerd, Avent, Difrax ging allemaal voor geen meter. Nu met de tommee tippee en dat gaat redelijk maar ik heb wel het idee dat hij het echt nog onder de knie moet krijgen. Ik ben dus blij dat ik er op tijd mee ben begonnen, nu kan ik er rustig de tijd voor nemen zodat tie het goed leert. Succes hoor!!!!
Ik ben bij Jesse met 5 weken begonnen met kolven en aanbieden in een flesje. Wij zijn begonnen met de avent flessen maar die vond hij moeilijk. Nu met de difrax s fles en die vindt hij goed te doen... Hij kreeg iedere avond de laatste voeding van papa uit een flesje. Het ging gelukkig vrij vlot en op het kdv en bij opa en oma heeft hij er totaal geen problemen mee nu.
Bij de oudste hebben we Medela flesjes gebruikt, geen problemen gehad. Avent was hier ook helemaal niks.
Volgens mij heb ik die Tommee Tippee (goed geschreven?) nog liggen van de fles-pogingen van mijn inmiddels peuter-meisje. Van het weekend al die spulletjes maar weer eens opscharrelen En dan vol goede moed over 2 weekjes aan de slag!
Ik kan ook de breastflow fles aanbevelen, echt een super ding. Ze moeten hier dezelfde drink techniek toepassen als aan de borst. Hier werkte het vanaf de 1e keer dat ze een flesje kreeg. Inmiddels met bv gestopt en over op de dr brown fles, ook heel fijn. Breastflow flessen zijn meestal wel te koop via een lactatiekundige, niet in de winkel helaas. Ik heb er ook nog 2 te koop, 1 helemaal nieuw, 1 een keer gebruikt.