Winterslaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romy1979, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben op zoek naar een goede winterslaapzak en nou zat ik denken aan de little company combi sleeper. Maar ik schrok een beetje van de prijs, want je moet er toch wel minimaal 2 hebben liggen.
    En ze zijn 100 euro per stuk.

Welke winterslaapzak gebruiken jullie?

Mijn zoon blijft niet onder een deken liggen, dus de slaapzak moet ook goed warmte geven mocht het straks gaan vriezen en zijn kamertje niet warmer als 14/15 graden is.

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier gewoon een van de hema of prenatal. Bij hema zijn ze nu in de aanbieding. Vorige winter heeft ze ook van hema winterslaapzak gehad, ging prima. Als het echt heel koud wordt kan je ook een romper lange mouw, plus pyjama trui plus pyjama broekje aandoen. Maar persoonlijk heb ik hier nooit een broekje aan hoeven doen.

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wij gebruiken gewoon een (gewatteerde) winterslaapzak met afritsbare mouwen, van Prenatal. 18/20 euro per stuk. En daar hebben wij er dan idd twee van, een op het bed, ander in de was/kast.

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier de puckabag. love it! heb er maar een trouwens. gooi hem op zaterdagochtend in de masjien, daarna even de droger in, en dan kan ie 's avonds weer aan!

5. misa

misa Niet meer actief

#5 misa, 10 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2011
    Ik heb er eentje op de rommelmarkt gekocht met afritsbare mouwen. Van de prenatal. 5 euro..! ;)

100 euro voor een slaapzak...? Van de zotte..! :)
    (maar dat is mijn mening)

6. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb een slaapzak van de Hema (afritsbare mouwen), eentje van Ikea en een dunnere van de Zeeman.
    Vind ze prima...

Bij C&A hebben ze ook slaapzakken, die vond ik er ook wel goed uitzien, lekker warm. :)

Zou zelf toch niet snel 100 euro neertellen voor een slaapzak.

7. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! :)
    Heb de Puckabag gekregen toen Liza 6 mnd. was, omdat ze tot die tijd alleen ingebakerd had gelegen en dit de enige slaapzak was waar ze goedin sliep. Hj is duur, maar wel voor 4 seizoenen. En als je elk seizoen een slaapzak moet kopen, ben je het ook kwijt.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier ook de 4 seizoen Puckabag. Hele mooie slaapzak!
    Voor noodgevalletjes heb ik er nog een goedkope slaapzak bij.

9. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Heb gisteren een winterslaapzak van de Hema gekocht met afritsbare mouwen.
    Hoop dat deze warm genoeg is want hier word er ook niet onder een dekentje gelegen;)
    Ga zo ook nog even kijken bij de prenatal.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een puckabag, heb er ook maar 1. Op wasdagen slaapt ze in een (2e hands, gekregen van mn nicht ) slaapzak van prenatal. Een combisleeper of puckabag is wel duur, maar is een 4 seizoenen cmeegroei zak van 70cm tot 1,10 meter. Als je dus in maat 70, 90 en 110 een zomer slaapzak a 10 euro en een winter slaapzak a 20 euro koopt, ben je ook al 90 euro kwijt.

12. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat :) ik heb de mijne met laagste prijs garantie bij de babydump gekocht. ging echt wel een hoop vanaf (maar bleef wel prijzig hoor).

puckabag'ers, liggen jullie kindjes al in het herfstdeel? hier nog in lente deel (met mouwen dus), daaronder een romper + pyjama. daarover nog laken/dekentje (hij bleef zowaar weer eens liggen).

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ga ook eens even kijken bij de Hema voor een slaapzak! Bedankt voor de tip!

Voor een slaapzak €100,- :$ Kan dan wel mooi meegroeien naar 90cm en 110cm, maar denk hem dan echt niet meer nodig te hebben.
    Bij onze oudste tot 1,5 jaar een slaapzakje en daarna een dekbedje. Daarvoor vaak al zonder slaapzak, want aangezien ze graag aan de wandel ging ('s avonds nog niet slapen en aldoor het bed uitkomen+'s ochtends zelf eruit komen) viel ze nogal eens met de slaapzak ;) Maargoed het is natuurlijk allemaal heel erg persoonlijk waar je wel of niet voor kiest én hoever je budget reikt.

14. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik heb er 1 van c&a, prenatal en minimonkey.
    allemaal lekker warm en dik. leg hem trouwens gewoon in een pyajama met een korte mouwen romper en een lakentje erover heen om zijn benen in bedwang te houden. als het echt koid wordt leg ik er nog een deken over maar zo koud is het nu nog niet echt geweest.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier was het juist na berekenen een budgetkwestie om toch een puckabag aan te schaffen! Zie eerdere berekening ;)

Hier ligt ze inderdaad al wel in het herfstdeel, nog niet dagelijks hoor afhankelijk van hoe koud het voelt boven. Dan doe ik haar alleen een romper korte mouw ( of eigenlijk een wollen tshirtje ) aan en een luier.

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

ik heb de slaapzakken van baby boum polar. deze vind ik ook goed.

gr

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind 100 euro ook echt veels te veel geld. Maar ik vroeg me af of die gewatteerde slaapzakken wel warm genoeg zijn.

Nu slaapt hij in een licht gewatteerde slaapzak zonder mouw van de hema, maar wel pyama met lange mouw en een broekje. Voor mijn gevoel is dat veel te koud als het straks zo'n 14/15 graden op zn kamertje is.

Ik ga ook nog eens bij prenatal neuzen. Bedankt voor de tips allemaal!

18. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Komt goed! Met mouwen is het echt al een stuk warmer. En op echte koude dagen doe je onder de pyjama gewoon een romper met lange mouwen en sokjes aan de voetjes. Ik vind die van de Prenatal wel iets warmer en de rits prettiger (tot onder, of aan de zijkant) dan die van de Hema.

19. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Die van de HEMA zijn echt heel lekker warm hoor. Ik was vorig jaar af en toe een beetje jaloers op d'r, zo lekker warm ;)

En ze had meestal alleen een romper eronder, vaak met korte mouwen of zonder mouw en toen het echt heel koud werd met lange mouwen. Maar nooit een pyjama, dat leek mij echt veel te warm.

Wij hebben twee HEMA-slaapzakken in de aanbieding gekocht vorig jaar in de herfstvakantie. Volgens mij waren ze toen 13 euro.

20. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Nou bij ons is het maar 11 graden in de winter op haar kamertje, misschien nog wel minder. Ik vind de Hema slaapzakken echt niet warm genoeg zonder pyama, extra deken en misschien nog wel eentje.

Ben dus ook op zoek naar een vier seizoenen slaapzak, maar weet nog niet welke. De prijs neem ik op de koop toe.

Deel Deze Pagina