Zoontje en poppenbuggy, hoe denken jullie hierover?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1985, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Mijn zoontje van 1 jaar en 9 maanden heeft twee grote liefdes als het om speelgoed gaat. Auto's en poppen. En natuurlijk moet pop sinds hij kan lopen overal mee naar toe. Aangezien grote zus een prachtige roze buggy heeft is hij hier al sinds een hij kan lopen niet meer achter vandaan te krijgen :D

Ikzelf en zijn vader hebben hier absoluut geen problemen mee, ik ben niet zo van het jongens/meisjes speelgoed. We hebben inmiddels een leuke pop en een eigen buggy voor hem gekocht. En zo gingen zoon + pop + knalroze buggy gisteren mee boodschappen doen. En oh wat loopt hij trots achter dat wagentje. Hij stopt steeds om zijn poppenkind wat rechtop te zetten en hem een kusje te geven. Apetrots loopt hij achter me aan in de supermarkt en hij luistert supergoed. Mijn moederhart bloeit van trots :):D

Maar waar andere mensen bij mijn dochter altijd vertederd reageerden staren ze mijn zoontje echt aan en kreeg ik zelfs opmerkingen als "kijk maar uit dat hij geen homo wordt :$ (eeehm, worden? En wat is het probleem?) en "je had zeker liever nog een meisje gehad :$) En toen een ander jongetje in de supermarkt riep “kijk mamma, dat jongetje heeft een buggy” zei zijn moeder “Ja, raar he? Dat is toch voor meisjes he?” ;)

Ik woon in een klein dorpje waar de mensen (blijkbaar) nog wat ouderwets denken over rolverdeling ed. Ik was echt verbaasd! Hoe durven die mensen die opmerkingen te maken? Waar is het nu voor nodig om zo'n klein mannetje speelgoed waar hij van houd te ontzeggen omdat het zogenaamd voor meisjes is? Het doet me echt pijn als ik denk dat hij niet gewoon lekker zichzelf zou mogen zijn omdat anderen dat raar vinden.

Toen ik verontwaardigt mijn vriendin opbelde zei ze voorzichtig dat ze het ook wel een beetje vreemd vond. Dat ik mijn zoontje binnenshuis met poppen van zijn zus laat spelen oke. Maar ze zou zelf nooit poppen of een buggy kopen voor haar zoontje en hem hier al helemaal niet mee naar buiten laten gaan.

Nu vroeg ik mij af, ben ik nu zo raar? Hoe denken jullie hier over?

2. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Gewoon je zoontje lekker met zijn pop en poppenwagen laten spelen hoor (ook buiten)! Niets mis mee volgens mij. Ik vind het raar als mensen zo reageren. Als een meisje met een autootje speelt, 'mag' het weer wel.

3. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Lekker mee laten spelen en mee naar buiten laten nemen. Wat jullie willen en je zoon moet gelukkig zijn toch? Ik zou het persoonlijk zelf ook doen! Het enige alleen wat ik sneu zou vinden; als hij groter is en bewust wordt wat anderen zeggen, dat hij dan mee moet maken hoe bekrompen de maatschappij soms is.. Dan zou hij op hele jonge leeftijd sterk in zijn schoentjes moeten staan. :(

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Dat is precies waarom die opmerkingen me zo raakte. Ik heb natuurlijk geen idee hoe hij zich verder ontwikkeld en hoe lang hij poppen ed nog leuk blijft vinden, maar het doet me pijn om er aan te denken dat hij zich straks bewust wordt van hoe sommige andere mensen naar hem kijken en hem 'raar' vinden.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn broer heeft 2 zussen en wilde ook een barbie. Waarom hij niet? Toen hij 5 was en er iemand kwam spelen legde hij de barbie zelf weg. Het kan best een fase zijn toch? Meiden spelen toch ook met auto's? Niets aantrekken van anderen dat zij nou niet met de tijd mee gaan!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    exact hetzelfde als jouw....gekke mensen, stereotype denken......als je kind het toch leuk vind!! ;)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja die opmerkingen zijn kwetsend...hopelijk is hij zich er nog lang niet van bewust en geniet hij van zijn poppen!

Trouwens meiden met auto's word ook vreemd tegen aan gekeken hoor....mijn dochter loopt al vanaf begin overal met autootjes...als ze iets wil zijn het autootjes...en soms word er wel eens gevraagd (verjaardag enz) wat wil ze...zal ik een mooie pop kopen...

Als ik dan zeg, nee doe maar een auto of een vliegtuig....dan word er gezegd, laat je ze niet met poppen spelen dat mnoet toch tis een meid! Euhm.......

nee ze is compleet niet gecharmeerd van poppen...laat haar toch!!

Ach....

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vind ik prima kunnen. Wij hebben op zolder nog een poppenkinderwagen + pop staan. Nog van mij geweest vroeger. Daar mag Aiden straks ook mee spelen.

Interesseert ons niks wat een ander daar van vindt en zo gaan we ook onze zoon opvoeden. Dat andere mensen het wellicht raar vinden, dat zegt dan meer iets over hun bekrompen denkwijze en hoe zij vroeger opgevoed zijn.

In mijn optiek mogen meisjes met jongensspeelgoed spelen en jongens met meisjesspeelgoed! Vind ik alleen maar goed voor hun ontwikkeling.

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wat een gemene opmerkingen kunnen mensen toch maken. Ik geef je groot gelijk dat je je kindje laat spelen met speelgoed dat zijn interesse heeft.
    Moet je je voorstellen hoe verdrietig hij zou zijn als je dat van hem zou afnemen en zou zeggen dat hij niet meer met z'n pop mag spelen! En dat alleen omdat mensen bij jou in het dorp het vreemd vinden!

Een vriendin van mij heeft een zoontje en haar vader wilde hem de hele tijd met 'stoer' speelgoed laten spelen, zoals dat volgens hem hoort voor een jongetje. Op een bepaald moment kwam hij met een houten geweertje aan, het zoontje van mijn vriendin pakte het geweertje en dacht dat het een stofzuiger was en ging er de vloer mee stofzuigen :D
    Haar vader vond dat niet zo grappig, ik heb echt in een deuk gelegen!

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Onzin, lekker mee laten spelen, misschien zet je de bekrompen mensen van je dorpje ook nog aan het denken. Kom op, hij speelt gewoon vadertje of mogen mannen tegenwoordig ook niet meer achter de kinderwagen omdat dat voor vrouwen is?

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Homo? nee hoor hij wordt later een goede papa!
    Tsss of een jongen van een pop of een poppenwagen ineens homo wordt. Slaat nergens op want dan zouden alle meisjes met een auto of duplo trein lesbisch worden ;)

Lekker laten spelen hoor!

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Gewoon lekker mee laten spelen, mee naar buiten laten gaan etc. Als je het hem ontzegt zal hij er waarschijnlijk heel verdrietig van worden.

Wij wonen ook in een klein dorp, en mijn zoontje (1 jaar 7 maand) is ook gek op buggy's en poppen. Helaas krijg ik het er niet door om er 1 voor hem te kopen, maar als hij met zijn nichtjes speelt is hij niet bij de roze buggy's weg te slaan. Vind het heerlijk om hem zo te zien genieten maar manlief is wat dat betreft te bekrompen :(

Fijn dat jullie er beiden in ieder geval geen moeite mee hebben, lekker lak aan de rest dus!

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    mijn zusje wel hoor, altijd met auto's en treinen gespeeld en voila :p

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Niks van aantrekken, zo´n klein mannetje is zich er nog niet eens van bewust dat hij een jongetje is...

Het zoontje van een vriendin van mij had altijd een roze tik, hij had een roze toverstafje, wilde graag een roze panty en nog meer van die girlie dingen, nu is hij 16 en een 'echte' stoere puber die achter de meiden aanzit.......
    Ik zou er geen moeite mee hebben.

Mijn dochtertje is echt meisje meisje maar er staan hier ook tussen de Hello Kitty´s drag race auto´s op afstandbediening, een raceboot voor in bad en een electrische motorfiets.

15. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Haha, dus toch :p

Nee hoor, ik geloof absoluut dat dit er niets mee te maken heeft. En als mijn zoontje toevallig homo is zou dat voor mij helemaal geen verschil maken. Tis gewoon mijn lekkere mannetje :)

16. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Fijn dat de het door jullie gewoon geaccepteerd wordt. Ik heb ook niet de intentie gehad om het hem te gaan ontzeggen, maar ik ben echt verbaasd hoe bekrompen sommige mensen reageren.

En ik heb wel het gevoel dat er wat dat betreft verschil wordt gemaakt tussen jongens met 'meisjes'speelgoed en meisjes met 'jongens' speelgoed. Mijn dochter speelt ook met auto's en is gek op cars (al vind ik dat zelf verschikkelijk:cool:) en hierop is nooit zo bijzonder gereageerd.

Ik nog tegen mijn vriendin, ik ben benieuwd hoe mensen reageren als hij zijn roze prinsessenjurk aanheeft (die hij af en toe leent van zijn zus en helemaal geweldig vindt. Knispert zo grappig als je loopt ;)) Ik denk dat de opmerkingen dan helemaal niet van de lucht zijn, haha!

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb mezelf voorgenomen dat als deze baby een jongetje is, ik een poppenwagentje ga kopen voor mijn zoontje (en anders komt er vanzelf een voor zijn zusje). Mag alleen wel een stevige zijn want bij mijn ouders speelt hij met mijn oude en daar klimt hij steeds in ;)

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bestaan zulke mensen nog?! Dat zijn vast mensen waar de man geen luier verschoont en na het werk met zijn voeten omhoog gaat zitten, terwijl (werkende) moeder snel eten kookt, afwas doet, kinderen doucht en naar bed brengt. Want tsja...een man hoort zich als een man te gedragen. Nietwaar?!

Ik zou je zoontje gewoon lekker laten spelen met dat 'meidenspeelgoed'.

Wat betreft buiten spelen kun je drie dingen doen:
    1 Niet meer doen. Dan geef je deels toe aan je omgeving en vermijd je kwetsende opmerkingen.
    2 Wel doen en de mensen negeren.
    3 Wel doen en reageren als mensen zulke domme opmerkingen maken.

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ook daar krijg je commentaar op hoor! dochter kreeg de duplo trein voor haar geboorte (+ de grote boerderij), manlief ook heel wat over gehoord. Of hij liever een zoon had gehad dan een dochter.

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Lekker mee laten spelen! Mijn neefje is ook dol op poppen, hij doet zijn pop lekker in bad, schone luier aan, flesje geven, mee wandelen etc. Heerlijk vindt hij dat! En als hij mijn dochtertje ziet, dan is hij ook zó lief voor haar. Kusjes geven, over 't hoofdje aaien, speelgoedjes aangeven, en alles ook heeeel lief en voorzichtig. Gewoon een echte heer ;) Hij heeft een oudere zus en zij is juist meer van het wildere spelen, ook wel met poppen hoor, maar minder 'zorgzaam'. En hij is zelf ook echt een wildebrasje af en toe... Tja, ik vind het zelf heerlijk om te zien hoe vrij kindjes kunnen spelen, of het nu met een takje is, een pop, een auto of met watdanook... Als ze zich vermaken is het toch heerlijk? :)

Deel Deze Pagina