Baby 8 maanden ineens snachts wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Freddel, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Onze dochter van 8,5 maand sliep vanaf 3 maanden ongeveer door. Hier waren wij uiteraard erg blij mee, maar sinds 4 weken is ze sochtends vaak eerder wakker (van 8 uur naar half 6/6uur) en is het minimaal 4x per week zo dat ze snachts wakker wordt rond 4 uur. Het duurt dan heel lang voordat ze weer slaapt en soms gaat ze helemaal niet meer slapen.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Zou ze nachtmerries hebben? Want de ene keer wordt ze wakker en gaat ze lekker tegen dr knuffels kletsen, maar soms wordt ze ook huilend wakker.

2. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Hier hetzelfde. Lees dat het vaker voorkomt bij die leeftijd. Bij ons lag het ook aan vaak ziek zijn achter elkaar...

3. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    O dat had ik nog nooit gehoord. Ik ga eens googlen;)
    Ziek zijn zal het niet aan liggen want ze heeft een weerstand van hier tot tokyo.. Ze is namelijk nog nooit ziek geweest :O

4. Bobar

Bobar Lid

12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Inderdaad, doorslapen in de eerste maanden is geen garantei dat dat ook zo blijft. Mijn zoontje sliep pas rond de 9 maanden door, maar begon rond de 13 maanden weer te spoken. Rond 4 uur wakker en pas weer slapen als hij een flesje had gekregen. Bleek dus gewoon honger te zijn.

Accepteren en/of aan toegeven dus maar.

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Honger?

Hier hetzelfde, doorslapen vanaf maand 4 tot 7/8 en daarna weer een paar maanden gebroken nachten en nachtvoedingen. Sinds 2 weken slaapt ze weer door :)

6. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik denk niet dat het honger is. Ze krijgt savonds een fles van 210+7 en als ze snachts wakker wordt verschoon ik dr luier en dan gaat ze weer slapen.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Verlatingsangst kan een oorzaak zijn.
    Ik weet dat ik rond die periode veel uren heb doorgebracht naast der bedje wachtend tot ze weer in slaap viel.
    En op een gegeven moment sliep ze snachts vanaf 5 uur bij ons in bed. Zo sliepen we allemaal zonder problemen.

8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    rond de 8,5 maand hebben ze weer een "sprongetje". dit kan het eventueel zijn. had mijn dochter ook. Kan ook zijn dat de luier gewoon te vol zit waardoor ze wakker worden en zodra die schoon is ze weer doorslapen. is bij mijn dochter namelijk het probleem. misschien ligt het aan de maat van de luier misschien net te klein weet niet welke luiers en maat je gebruikt, maar als ze na het verschonen weer doorslapen zelf ook lekker terug in bed :D.

9. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ze zit nu in maat 4. Dat zou goed moeten zijn met haar gewicht. Ik ga eens kijken of een ander soort luier helpt.
    Hoelang duurt de 8maanden sprong gemiddeld?

10. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Chocochippie, zou ze bij verlatingsangst dan niet juist in het begin van de avond moeten huilen? Want naar bed gaan is geen probleem. En als ze 5 uur wakker wordt dan is ze soms ook aan het kletsen tegen dr knuffels en dan huilt ze niet.

Ik vind het zo lastig om te ontdekken wat het is.. en vooral wat ik moet doen. Ik vind het niet zo erg om om 5 uur even een luier te verschonen, maar het verstoort haar nachtrust ook.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nee hoor dat hoeft niet.
    Ze word 's avonds/'s nachts wakker en er is dan helemaal niemand om der heen.
    C begon voornamelijk rond 23:00 uur ineens te huilen en dat kon gerust tot 01:00 uur duren. Die tijd zat ik dan bij der of ik liet der kamer deur open en praatte tegen der vanaf de woonkamer (gelijkvloers)
    Maar rond 19:00 uur ging ze zonder problemen slapen.

12. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hier begon de ellende rond 9 maanden en die heeft in verschillende variaties geduurd gedurende 4 maanden. Sprongen, tanden, ziek zijn, etc.
    Nu gaat het gelukkig beter. Overigens was mijn dochter de eerste 9 maanden ook nauwelijks ziek. Daarna wat vaker.

Het is lastig te zeggen waar het aan ligt vaak.. tanden op elkaar en alles is een fase :)

13. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Een andere luier heeft helaas geen zin gehad. Vandaag gaan we kijken of de avondfles erafhalen zin heeft. Misschien dat dat het is..

Deel Deze Pagina