Wanneer doen of hebben jullie de box eruit gedaan? Ik wil hem dus weg doen maar krijg veel commentaar van familie. Ik ben hem inmiddels best zat, vooral omdat noud er bijna nooit in zit maar veel op de grond speelt en als ik even gauw iets moet pakken of naar de w.c. moet zet ik hem sneller in zijn stoeltje.
Hier met 15 maanden ongeveer. Zoontje hield t er niet in uit zonder te brullen. Als opa en oma oppasten was er nooit een probleem.., maar dan zat mn pa bij hem terwijl mn ma wat rommelde. Als ik hem in de box zette om even handen vrij te hebben voor bijv stoffen/zuigen (in dezelfde ruimte) ging t niet... Zoon van vriendin is bijna twee en zit elke dag nog een poosje in de box...
Vanaf zes maand niet meer gebruikt. Dochter deed zich er alleen maar pijn in, toen ze aan het rollen was en later aan het optrekken. Ik liet haar gewoon op de grond liggen, of ik nam haar mee.
Hier met 14 maanden ongeveer. Nadat ik ook al maanden zat te twijfelen en te horen kreeg "ik zou hem maar laten staan hoor, straks ga je hem missen". Nou ik heb dat onding nog steeds niet gemist. Het was meer een speelgoedopslagplek dan wat anders. Misschien kun je hem tijdelijk verplaatsen naar een andere ruimte en als je hem echt niet mist gewoon uit elkaar halen?
Vandaag op geruimd! Zoon wordt volgende week 1. Zit er al maanden niet meer in en werd steeds een grotere dumpplek voor vanalles. Tussen zoon en dochter niet opgeborgen, dochter was 17md toen zoon kwam.
Ik heb hem met 10 maanden al weg gedaan. Mijn zoontje zat er nog amper in en hij stond alleen maar in de weg. Heb er geen moment spijt van gehad.
Mijn oudste kon er al zelf in en uit klimmen, hij was 3,5 denk ik. Maar hij wist dat als hij in de box moest dat hij gewoon even lief moest spelen. Nu is hij autistisch/ADHD dus was voor hem een goede afgebakende plek. Mijn dochter tot 2 jaar, toen werd haar broertje geboren. Ook hij heeft er tot 2 jaar ingezeten. En nee, ze vonden dat niet altijd even leuk hoor, denk niet dat ze er lachend in gingen, maar als ik heel even naar boven moest of eten aan het koken was vond ik het wel zo veilig.
Bij de oudste net voor zijn verjaardag. Bij de jongste nu staat hij nog, maar hij zit er nooit meer in. Ben proberen hem te verkopen, zodat hij niet naar de zolder moet (met vlizotrap)
Bij mijn oudste heb ik de box al bij 10 maand weggedaan, maar bij mijn jongste ben ik voorlopig nog niet van plan hem weg te doen (en ze is al bijna anderhalf). Juist omdat het voor haar heel handig is om een rustig plekje te hebben waar ze niet overlopen wordt door haar grote broer.
dankje voor jullie reacties.. ml wilt voorlopig de box er niet uit hebben omdat onze zoon een ontwikkeligsachterstand heeft en zich misschien beter kan ontwikkelen in de box
Hier met bijna 19 maanden. Nadat ze er voorover uit is gekletterd doordat ze eruit klom. Hopelijk heeft je zoontje nog wat aan de box
aw soeee wat ontzettend zielig, zou flink schrikken geweest zijn! had ze op de schrik na verder geen dingen?
Ik heb hem hier nooit gehad (ruimtegebrek). Als het nodig was dat hij in een 'box' zat, zette ik hem even tijdelijk in een ledikantje - en voor de rest lag hij lekker op een boxkleed op de grond of op een speelmat. Voor de rest hield ik hem altijd lekker bij me in het zicht. Ik moet zeggen dat ik een box echt nooit gemist heb.
Wij schrokken ons een hoedje. Stonden er misschien 2 meter vanaf. Ze maakte zo'n soort salto en viel plat op haar rug + achterhoofd. Krijjjjjjsen joh. Ze had wel een beetje hoofdpijn denk ik, want 's avonds greep ze naar haar hoofd en zei: 'Auw!' Heb haar voor de zekerheid elke 2u gewekt. De volgende dag weer helemaal oké gelukkig
aw arm kind ze zeggen dat ze als ze meteen krijsen dat dat vaak een goed teken is, hoe raar dat misschien ook klinkt, ik zou het zelfde gedaan hebben met wekken, gewoon voor de zekerheid
Mijn dochter heeft het geduld niet om lekker op schoot haar flesjes te drinken. Alleen als ze echt moe is of niet lekker. Maar doorgaans drinkt ze dus zelf haar flesje al liggend in de box. Daarnaast heeft ze een broer die graag met haar speelt, maar nog geen idee heeft hoe, of zich realiseert dat ze nog klein is. Dus het is voor haar een veilige plek om even te ontsnappen aan haar enthousiaste broer. Om die reden is het voor ons ook heel fijn, vooral als we bijvoorbeeld aan het koken zijn en niet direct zicht hebben op de kids. Ondanks dat ik vind dat ik hele goede argumenten heb om de box er voorlopig nog in te laten, ben ik hem spuug zat! Tussen de kids in is de box niet weggegaan, dus hij staat inmiddels al een jaar of 3..