Hoi mede-mama's.. Ik ben de trotse mama van 2 gezonde jongens.. Maar beide jongens maken het hun mama niet altijd even makkelijk Niek is nu 7 weken oud en slaapt overdag echt amper.. met pijn en moeite slaapt hij soms een half uur/ 3 kwartier achter elkaar, maar is dan toch echt weer wakker.. hij heeft ook wel erg last van krampjes en zijn ook op andere voeding overgegaan (FV Omneo van nutrilon).. Gelukkig gaat hij wel zonder problemen na z'n laatste voeding om 22 uur slapen. Dan komt hij zo rond 4 of 5 of 6 uur 's nachts voor een voeding en dan gaat hij ook weer zonder problemen verder slapen. (slaapt trouwens in een puckababy) Maar als hij dan na dat slaapje wakker wordt, wil hij echt niet meer in z'n bedje slapen.. krijssen!!! Heb nu al een paar dagen toch geprobeerd, maar na lang huilen (wat ik heel moeilijk vind) valt hij dan toch in slaap. Maar ook dan wordt hij na half uurtje wakker.. M'n oudste had dit ook, maar toen liep er dus geen dreumes van 2 rond die ook aandacht wilt.. Heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan en zijn er uberhaupt mama's met hetzelfde (baby's die niet slapen overdag??)
Yep hiero, al sinds week 2 bijna niet slapen overdag en heel veel huilen. Bij Irem komt het door verborgen reflux, waar we nu eindelijk per vandaag medicijnen voor hebben - hopelijk helpen die. Ik vind het erg vermoeiend, ook omdat ze zichzelf nog niet echt kunnen bezighouden.
Onze kleine man is bijna 4 maanden en is overdag ook nooit een slaperd geweest. Een bakerslaapzak bood tot 3 maanden uitkomst (en sliep dan af en toe een paar keer drie kwartier per dag). Maar dat werkt nu amper. Het is een heel vrolijk mannetje huilt bijna nooit. Ik probeer hem nog stees met de eerste tekenen van vermoeidheid in bed te leggen soms jengelt hij zich in slaap maar soms ligt hij ook zo een half uur in bedje te brabbelen. Al met al slaapt hij overdag 1,5 uur. Ik heb het maar geaccepteerd. Kan me voorstellen dat het voor jou lastig als je nog een kleine hebt rondlopen. Heb niet de tip voor je.