Vandaag heb ik Sinterklaaskadootjes gekocht voor zoon voor een bedrag van 60 euro. Nu twijfelde ik, of ik ook voor dochtertje van 8,5 maanden kado's moet kopen voor in haar schoentje. Dan zou ik wel wat minder uitgeven voor zoon. Ze heeft natuurlijk nog totaal geen besef van kadootjes en Sinterklaas en ze heeft meer dan genoeg speelgoed. Daarom heb ik voor haar een babyboekje gekocht en heel veel speelgoed voor zoontje. Nu voel ik me echter wel heel schuldig. Doe ik haar nu tekort met maar een kadootje. Tja ze heeft niks nodig en heeft nog helemaal geen besef terwijl mijn zoontje het hele Sinterklaasgebeuren geweldig vind. Misschien een zeurtopic hoor hahaha, maar hoe doen jullie dat. Krijgen jullie baby's ook veel speelgoed voor Sinterklaas??
Mijn zoontje is vlak voor sinterklaas jarig, maar heb voor sinterklaas wat aanvullend speelgoed gekocht dat past bij zijn verjaardagskadootje. (krijgt voor zijn verjaardag de toet-toet garage en krijgt er voor sinterklaas nog 2 autootjes bij) en hij krijgt een sinterklaas poppensetje van little people.. dat vond ik wel weer genoeg. Hij begrijpt er nu toch nog niet zoveel van.
mijn zoon is al 5 en zou het echt niet normaal vinden als zijn zusje (6 mnd) niets of nauwelijks iets zou krijgen van de sint. hij zou daar echt boos om worden denk ik. ik weet niet of jouw zoon erop zou reageren als zijn zusje maar 1 kadootje krijgt en hij meer. dus hebben we voor beiden gewoon spullen gekocht. schoenkadootjes en pakjesavond kadootjes.
Ik denk dat het raar is als je zoon veel cadeautjes krijgt en je dochtertje bijna niets. En het is niet erg voor je dochtertje, die merkt er toch niets van, maar je zoon ziet wel het verschil. Je zou misschien wat pakjes voor je dochtertje kunnen maken. Misschien met wat kleertjes die je al hebt liggen voor haar. En ipv sint snoep, koekjes of hapje wat ze lekker vind en die inpakken. Of een nieuw speentje als ze die gebruikt. Ook babyshampoo kan prima. Dan lijkt het toch alsof je dochtertje niet word overgeslagen door de sint.
Hier voor beide evenveel cadeau's, vind het een beetje sneu als de jongste (bijna) niets zou krijgen, ook al krijgt hij er zelf niet zoveel van mee.
Ik zou inderdaad toch ook wat meer pakjes voor je dochter kopen/maken. Je zoontje heeft echt nog geen besef van waarde, dus hoe duur/goedkoop het wordt maakt toch niet uit? Kinderen hebben vaak wél besef van hoeveelheid kadootjes en de grootte van de kado's..... Ik zou denk ik het aantal in ieder geval gelijk maken. Kan inderdaad best met een speentje, een boekje, kleertjes...
Goede tip bedankt !! Ik ga zeker geen babyspeelgoed kopen want daar hebben we twee dozen vol van waar ze niet mee speelt. Ze vindt de afstandbediening, telefoon e.d. interessanter
Dat zou ik ook niet kunnen. Kun je niet gewoon wat speelgoed wat je hebt liggen weghalen nu en dat inpakken en geven?hebben ze toch vast niet door....
Wij hebben voor onze dochter (dan 4,5mnd) ook wat kleine dingetjes: zo'n polsrammelaar van lamaze en indd wat praktische dingen als een setje kleertjes,babydouche. Onze zoon is 2,5 en veel begrijpt hij er niet van maar je weet maar nooit wat er blijft hangen. Hij kon vanmiddag ook ineens tot mijn verbzaing helemaal in details vertellen dat hij van de trap viel en hoe en hoe we naar de dokter gereden zijn ....Wil niet dat hij denkt dat zij wordt overgeslagen!
Ik dacht ook dat is nog niet nodig voor de jongste... totdat de oudste haar schoen mocht zetten en erg verdrietig was dat zei wel wat had gekregen, maar dat de sint haar zusje was vergeten... Dus voor je jongste is het niet nodig, maar voor de oudste zou ik de jongste wel mee laten doen. En inderdaad dingen inpakken die je al hebt doe ik hier ook hoor. Op zolder ligt nog zat speelgoed waar de oudste al niet meer meespeeld dus dat word weer ingepakt. Verder voor de schoen een liga of speen ofzo
Ik zou het dan eerder doen om je zoontje te laten zien dat sint haar ook niet over geslagen heeft als hij het echt al begrijpt. Inderdaad misschien wat kraamkadootjes inpakken? Heeft ze nog kleertjes nodig volgende maat, pjama's ed? Gaat om het idee toch, besef van kosten hebben ze toch niet! Met onze dochter hebben we vorig jaar wel sint gevierd (door de buurtvereniging kwam hij langs met een kadootje en schoonouders vinden sint geweldig dus kochten kado's voor haar). Maar denk niet dat ze het anders gemist zou hebben hoor .
DEnk niet dat je dochter er iets van meekrijgt en heel blij is dat ze ook wat uit kan pakken (ongeacht wat erin zit). Maar je zoon krijgt het wel mee en kan vragen gaan stellen die lastig zijn en moeilijk te beantwoorden. Die van mij zou onheroepelijk vragen of zijn zusje heel stout is geweest omdat ze maar 1 cadeautje krijgt. Wat we hier doen is gewoon elk 1 cadeau wat in de zelfde prijsklasse valt. Ook de opa's en oma's geven 1 cadeau als ookzo hun tante en oom. Zo hebben ze ieders 4 cadeau's en is het ook klaar.
Hier ook ongeveer hetzelfde in aantal cadeautjes, in bedrag de oudste iets meer. Voor de oudste leuk speelgoed, voor de jongste ook wel nuttig spul erbij (bijv pyjama). De oudste kreeg bij zijn 1e sinterklaas ook nog niet veel, dus dat is dan wel eerlijk. Alleen niks/weinig geven gaat er bij de oudste niet in. Die zet ook de schoen voor zijn kleine broertje (11 maand) klaar!
Zoals de meeste al zeggen. Zou ik het ook doen al heb ik op dit moment maar 1 kindje hoor hihi. Ook ivm dat de oudste dan ziet dat je dochtertje niet word overgeslagen door de sint. Ik sta er altijd weer van te kijken, hoeveel ze al begrijpen op die leeftijd .
Ik vind het echt niet kunnen tegenover de kinderen om de een veel te geven en de andere minder. Begrip of niet. Onze kids krijgen beiden een gelijk aantal (4 per avond, 8 totaal per kind) voor ongeveer dezelfde waarde. En ja dat is duur en ja de jongste heeft er geen besef van. Meer hij is een eigen persoontje die het van mij niet hoeft te doen met afdankertjes van zijn broer. (beetje bot gezegd maar ieder kind verdiend zijn eigen spulletjes) Dat heeft niks met geld te maken. Of het goed of slecht hebben. Als je voor de oudste 60 euro hebt, kan dat voor de jongste ook. Anders gewoon voor allebei maar 30 euro.
Sorry maar mijn oudste zou zeggen. Heej kijk mama die was weg! Nu is die er weer.. Dus ze hebben het vaak echt wel door.
Ik ben het helemaal eens met Rozeroos! Zo doen wij het ook. Zo heeft de jongste al een speentje gekregen en zal hij bijvoorbeeld een potje fruit krijgen wanneer er voor de oudste chocola in zit. De cadeaus voor sinterklaasavond zijn anders. Daarbij krijgt de jongste voor hetzelfde bedrag aan speelgoed als de oudste.
Hier hebben we het vorig jaar al gevierd. We vieren het altijd met zijn nichtjes. En een kindje wat dan geen cadeautjes krijgt kan natuurlijk niet. Toen veel dingen wat we nodig hadden. Een badring, kledingstickers met zijn naam, kleertjes voor kerst, enz. Hij had minder dan de twee oudere kinderen. Maar het hoort erbij. Toen we daar bleven slapen moest hij ook zijn schoen zetten. Potjes deden het toen goed
ik zorg er hier ook voor dat ze hetzelfde aantal hebben uiteindelijk (ben nog niet klaar met inkopen). Ik weet niet hoeveel daniel er van meekrijgt als lydia minder krijgt, maar ik wil gewoon dat ze evenveel krijgen, qua prijs zit er wel verschil in