Ik had van de week een discussie met mijn vriend en ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik vroeg aan hem of hij even wilde gaan tanken omdat ik 's middags met mijn zoontje weg moest en ik het zo'n gedoe vond om te tanken, de maxicosi eruit te halen, afrekenen en maxicosi weer terug te zetten. Nu zei mijn vriend dat ik hem toch gewoon in de auto kon laten zitten. Deuren uiteraard op slot en de auto in de gaten houden vanuit de kassa. In eerste instantie reageerde ik geschokt, ik laat mijn baby toch niet alleen achter in de auto. Maar was dat terecht? Ben er nog steeds niet over uit. Hoe doen jullie dat?
Ik laat ze ook gewoon in de auto zitten als ik moet tanken. 2 kids uit de auto halen on 2 min binnen te betalen vind ik echt een gedoe eigenlijk. Bovendien tank ik vaak bij onbemande tankstations dus dan hoef ik niet eens naar binnen te gaan.
Ik laat Simone wel zitten als ik moet afrekenen. Dat is echt een paar minuten en ze hebben een camera op de auto terwijl je afrekent. Ik zou niet weten wat er moet gebeuren in de tussentijd.....
Inmiddels laat ik mijn zoontje wel eens zitten. Maar toen hij nog kleiner was nam ik hem wel mee. Wat het verschil is tussen nu en een jaar geleden? Eigenlijk niks, meer een gevoelskwestie. Ik snap je dus wel dat jij het niet doet. Maar ik geloof dat ik het bij een volgend kindje wel zou doen. Helemaal omdat een maxicosi en een peuter/kleuter meenemen als je na het tanken moet betalen helemaal een gedoe is. Maar eerlijk gezegd: ik tank bijna nooit als ik alleen met onze zoon ben. Meestal tank ik (of mijn man) al even als we toevallig alleen in de auto zitten en de tank minder dan de helft vol zit. Zo zijn we het meestal voor.
Gewoon laten zitten..... Je ziet je auto vanuit het hokje waar je moet betalen, deur zit op slot. Wat kan er mis gaan????
Nou iemand kan je kind ontvoeren ofzo...Zo gebeurd hoor. Iemand kan tegen je auto aanrijden...Zal de eerste niet zijn die vergeet af te koppelen en wegrijden... Hier betalen we altijd aan de pomp dus geen probleem. Zou ik naar binnen moeten zou ik hem altijd meenemen.
ik ga zelfs wel eens vlug brood halen(auto staat voor de bakker dus heb er wel zicht op) en laat ze zitten. slechte mama ben ik he haha
Ik laat hem ook zitten, maar hou de auto dan wel heeeel goed in de gaten!! Ben er ook niet zo van en ga meestal ook tanken als hij er niet bij is. Na mijn werk ofzo...
Ontvoeren? Uit een auto die op slot zit waar jij nota bene met je neus bovenop staat? Tegen aan rijden kan ook gebeuren als je er in aan het rijden bent. En oh ja er kan ook een bom ontploffen natuurlijk, net onder jouw auto,heel toevallig....
Ontvoeren vind ik ver gezocht. Dat doe je niet zomaar en ik zou niet weten waarom iemand mijn kind wil hebben anders dan omdat ze het liefste kindje ooit is Dus nee daar ben ik niet bang voor. En botsen, tsja, zo hard kan dat dan niet gaan, en ook als ik erbijin zit kan er iemand tegen ons aan botsen dus dat verschil zie ik niet zo. Ik heb een heel veilig autostoeltje dus er zal haar dan niet meteen iets gebeuren. Ik tank trouwens nooit langs de snelweg maar altijd in het dorp, dat maakt denk ik wel verschil. Langs de A2 gaat ze maar mooi even mee naar binnen inderdaad.
Mijn auto is een tijdje geleden total loss gereden op een uitrit van een tankstation (nee, niet aan een snelweg), dus ik zou daar maar niet te stellig over zijn. Het was overigens een nieuwe auto, krap 4 mnd oud, het was best een heftig ongeluk. Voor de rest neem ik liever geen risico's als ik die niet hoef te lopen, in tegenstelling tot sommigen hier die denken dat alles zo veilig is en hen nooit wat zal overkomen.
Nou, de meesten delen dus de mening van mijn vriend... Ik weet ook niet echt waar ik bang voor ben, meer een gevoelskwestie. Vind het zo'n raar idee om hem alleen te laten...
ik liet en laat nog steeds mijn dochter gewoon in de auto zitten. ontvoeren is wel erg ver gezocht, als je je kind mee naar binnen neemt kan er ook wat gebeuren (overval ofzo) dan kan je je kind netgens mee naar toe nemen over al kan wat gebeuren.
Ik laat ze ook niet zitten, vind ik geen fijn gevoel. Ik tank ook altijd bij onbemande tankstations. Mijn man laat de kids wel zitten. Tja, ieder zn mening.
kun je beter binnen blijven zitten risico,s heb je overal! Maar goed iedereen moet het zelf weten als je jezelf er niet goed bij voelt prima toch.
Erg dat dat gebeurt is maar het kan je ook gebeuren als je rijdt. Ga je dan maar niet meer rijden? Vind het zo ver gezocht.... Ik zie ook echt niet wat voor risico je loopt als je even gaat betalen en verder de auto gewoon in het zicht houdt. Je zou dan de deur niet meer uit kunnen want je loopt ook t risico onder een bus te lopen met je kinderwagen, aangereden te worden (al dan niet in de auto), getroffen te worden door de bliksem enz enz.