Tips dreumes naar groot bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jo86, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Hoihoi,
    Onze dochter is nu 1,5 en binnenkort wordt onze tweede geboren. Zij heeft nu een nieuwe kamer gekregen, waar ook een groot bed in staat.
    Het grote bed vindt ze helemaal mooi en volgens mij weet ze ook wel dat ze er in kan slapen (ze gaat er wel op liggen enzo).
    Maar tot nu toe slaapt ze nog in haar ledikant.

Hoe krijg je je kindje zover dat ze gaat slapen in dit bed?
    We lezen nu verhaaltje voor in haar bed en doen alles in haar ´nieuwe´ eigen kamer en als je zegt nu gaan we slapen gaat ze ook wel liggen. Maar 10 seconden later klimt ze eruit en loopt ze (in haar slaapzak) naar haar ledikant. En gaat ze daar slapen (duurt soms ook wel even).

Hoe hebben jullie dit gedaan en iemand tips om haar in het grote bed te laten slapen? Ik lees namelijk wel verhalen dat er kindjes van deze leeftijd ook al in ene normaal/peuterbed slapen.

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik vind haar wel jong daarvoor.. Wij wilden dat ook maar ik heb een MK gehad, maar het had nu ook nog niet gekunt! Ik heb geen tips voor je.. Gewoon doorzetten? Erbij blijven zitten eerst totdat ze slaapt?

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou wachten tot ze eraan toe is, en voor de baby evt via mp een wieg kopen ofzo. Dwingen helpt niet en je dochter geeft perfect aan er nog niet klaar voor te zijn.

Wij hadden al een peuterbed staan maar Ties hoefde nog lang niet over. (sam slaapt in een wieg) hij keek er eerst niet naar om. Maar op een middag toen we hem naar bed brachten ging hij er zelf inliggen. Sindsdien slaapt hij in zijn peuterbed en het is altijd hoed gegaan. Hij was 22 maanden toen hij overging.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik zou een goedkoop ledikantje erbij kopen, Ikea heeft er een voor 35,- uit m'n hoofd.

5. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    ja, ik weet wel dat je goedkope ledikantjes enzo hebt, maar je moet ook weer een matrasje en alles en dat voor een paar maandjes...
    dusss...vroeg ook meer naar tips om haar WEL al te helpen in dit bedje te gaan slapen
    we hebben al heel lang nagedacht over ander bedje te kopen natuurlijk, maar aangezien ze er nu toch wel op gaat liggen en het wel allemaal heel mooi vind in haar kamer, koop ik liever geen bedje
    duss iemand wel nog tips om haar gewoon in het nieuwe bed te laten slapen?

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro heeft al een jaar 2 bedjes op zn kamer, ledikant en peuterbed. Als hij niet blijft liggen in zn grote bed gaat ie in zn ledikant.
    In het begin sliep ie liever in het ledikant en pas sinds een paar maanden gaat zn voorkeur uit naar zn grote bed.
    Hij slaapt nu bijna niet meer in zn ledikant.

Hier dus ook gekozen voor een extra ledikant :) Ideaal! Ik had echt geen zin om die strijd aan te gaan.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Jo86, ik snap jouw redenatie wel maar wil je haar echt er doorheen dwingen? Ze is echt nog jong hoor, en wie weet duurt het nog anderhalf jaar voor ze over wil.

Straks zit je snachts met een baby en een spokende dreumes.

En ik had via mp een wieg compleet voor 25 euro, dus ja, dat is het geld niet.

8. Mayon

Mayon Niet meer actief

Of de baby in de kinderwagen?

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Oja een wieg kun je vaak wel lenen, heb je geen in de familie of vriendenkring?(ledinkantje evenzo trouwens.)

10. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Hier is ie 19 maanden, nou ik hoef het ledikant echt nog niet weg te denken hoor, een gewoon bed wordt nog niks.

Indd wa gezegd wordt, de kinderwagenbak?

Deel Deze Pagina