Baby bengelend hoofdje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamsy, 7 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsy

Mamsy Lid

28 nov 2016
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag lezertjes!
    Mijn dochter wordt op 16 december 4 maand. Ze doet het goed, ze groeit goed in lengte en zit goed op gewicht . Ik maak me zorgen over haar ontwikkeling. Als ik ze op haar buikje leg doet ze haar hoofdje omhoog ze kan dit pakweg 5 minuten volhouden, nadien begint ze een beetje te zeuren en draai ik haar om. Het valt me op dat ze haar hoofdje wel moeilijk stil kan houden. Als ik ze op men schoot hou wilt ze zichzelf continu rechttrekken, ze zit namelijk enorm graag rechtop maar heb bang dat ik haar heupjes beschadig door haar steeds rechtop te zetten. Als ze rehtop zit bengeld het hoofdje ook. De laatste dagen heb ik er enorm op gelet en als ze op haar buik ligt lijkt het alsof ze haar hoofd niet evenwijdig dz lucht in gooit, het hangt meer aan de scheve kant. Ze gaat al naar de osteopaat vanwege voorkeursligging maar deze zou volgens de osteo bijna verdwenen zijn. Zijn er hier mama's met dezelfde ervaring? Vanaf welke periode konden jullie kleintjes het hoofdje stabiel houden?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Volgens mij is dat nog redelijk normaal.
    5 minutenlang op haar buik en haar hoofdje omhoog houden vind ik zelfs vrij lang!

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Klinkt harstikke normaal hoor. Gewoon regelmatig even oefenen op de buik, komt vanzelf. Met 4 maanden kunnen ze indd nog niet zitten dus hoofdje dan sril en rechthoudem hoeft nog helemaal niet!

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ze hoeft het nu ook nog niet lang vol te houden. Gewoon blijven oefenen. Wat vind je zelf van de voorkeursligging? Is die verdwenen? Jij kunt dat zelf beter bepalen dan de osteopaat. Wat je zou kunnen doen is de andere kant interresanter maken met bijvoorbeeld iets met een lichtje, andere kant de fles geven etc. Maar misschien doe je dat allemaal al.

5. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Klinkt als 100 procent normaal!
    Mijn dochter is even oud en precies zo.

6. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Hier was ZL pas echt stabiel met 7 maanden, dat hij uitzichzelf kon gaan zitten zeg maar. Daarvoor bleef hij balans zoeken.

Het CB vraagt volgens mij dat je dit echt moet oefenen. Ik heb nooit ZL bewust op de buik gelegd en hij is zelf gaan rollen en op zijn buik gegaan en hoofdje gaan op tillen vanaf 5 maanden.

Nu ben ik wel van het onvoorwaardelijk opvoeden, wat ook inhoud dat de ontwikkeling vanuit ZL komt en ik die alleen ondersteun op zijn behoefte en niet forceer door voortijdig te stimuleren.

7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Mijn meisje had ook een tijd echt een voorkeursligging. Had er zelfs een wat plattig hoofdje van. Kraamzorg, CB etc. deden er heel panisch over. Ook wilde ze absoluut niet op dr buikje. Ik heb het twee keer geoefend met haar maar daarna ben ik ermee opgehouden. uiteindelijk is ze gewoon vanzelf op haar buikje gaan rollen en ze heeft ook geen plattig hoofdje meer! :)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier konden beide kindjes vanaf geboorte hun hoofdje al recht houden, maar gezien jullie al bij een therapeut lopen voor de voorkeuren houding kan die makkelijk even meekijken of het geen punt is.

9. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ons dochtertje had dat ook. Kon laat der hoofdje optillen en niet zo lang vasthouden. Ik heb de tip gekregen bij elke keer als je bv luier verschoond of kleertjes aandoen steeds op de buik weg te leggen. Zo is t '5 minuten MOETEN' er sneller af als ze merkt dat t vaker gedaan word. En ook hoe vaker je t oefend, deste beter! Ons dochtertje vond t na 2 dagen zo doen helemaal t einde om op der buik rond te neuzen :D

10. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ik vind dat je de onderste tekst zo perfect omschrijft! Ik ben ook geen moeder van gemiddelden en dwingen mja de profs bedoelen t goed. Maar elk kind doet t op zn eigen manier toch!

Deel Deze Pagina