Hallo allemaal, Het duurt nog een tijdje totdat de kleine man zijn eerste hapjes mag maar ik vroeg me af wat jullie van de beaba babycook vinden. Vanaf wanneer hebben jullie hapjes hierin bereid en wat hebben jullie erin gemaakt? En hoe vonden jullie het apparaat? Alvast bedankt!
Ik heb hem sinds paar weken en vind hem super! Vooral fruit in geblend en wordt lekker glad, 1x wortel gestoomt en geblend en was ook prima. Echte aanrader. (Ps heb hen tweedehands op mp gekocht 15)
Ik heb hem weg gedaan....en heb de avent stomer gekocht.... Werkt veel makkelijker! En meer tevreden over dan de babycook! Enige nadeel is dat je geen rijst erin kunt koken... Maar kleine eet mee dus onze gekookte rijst kan hij ook eten en zijn groente, vlees en fruit uit de avent!
Ik gebruik hem al sinds ze 4 maand oud is, en nu op 20 maand nog steeds. Supergemakkelijk. Maar het belangrijkste voordeel voor mij: je kan hem opzetten en moet er dan niet meer naar omkijken. Eten blijft warm, zonder risico's. Ik kan het aantal keer niet tellen dat ik dat ding opzette en dat mijn dochter dan opeens in een crisis schoot, waardoor ik het komende uur niet meer in de buurt van de keuken kwam. Met een pot op het vuur (zoals velen na mij hier nog wel zullen voorstellen) zou dat nogal dramatisch afgelopen zijn, denk ik.
Ik heb bij beide een babycook gebruikt en gebruik 'm nu nog. Heb nu een duo en het bevalt me super goed, ben er heel blij mee.
Ik gebruik em sinds een paar weken. 2e hands via MP gekocht voor 35 euro. Als nieuw! Met ook nog eens allerlei benodigdheden erbij. Vind het een aanrader.
Ik gebruik het nu steeds Doe alles erin en stomen. Eerst deed ik ook fruit in en kookvocht als sapje geven ook pureren. Nu gewoon vis, aardappels, pastiniak etc. Vind ideaal
Een woord: GEWELDIG!! Wat ik er fijn aan vond is dat je het kookvocht makkelijk af kan gieten. Als je bijv courgette of tomaat gaat stomen, zit er veel vocht in de groente en heb je veel kookvocht. Hierdoor worden je hapjes bijna soep. Maar als je het vocht afgiet, gaat het prima. Ik ben met 4 maanden begonnen met groente en snel daarna fruit. Deze week voor het eerst ook potjes met vlees en aardappelen of rijst gemaakt. Ze vind het heerlijk!
Ideaal! Gebruik 'm iedere dag, 's middag maak ik een fruithap/smoothie en ik maak iedere avond verse groenten met aardappelen of rijst. Zou niet weten wat ik zonder moet
Dat is juist het gezondste gedeelte. Het kookvocht bevat de meeste vitamine. Ik probeer het op de een of andere manier weer terug te doen in gerechten of maak er soms soep van. Oh hier ook de babycook nog in gebruik. M'n dochter wordt bijna 22 maanden. Ik gebruik nu enkel nog de stomer. Malen is niet meer nodig.
Ik heb de babycook ook tweedehands. De kom werd na een aantal malen gebruik erg slecht en er kwamen een soort van barstjes in. Ik denk door de vaatwasser, er stond ook iets over op de site van Beaba dat de eerste serie kommen niet zo goed waren. Via fabrikant een nieuwe kom gekregen. Al heb ik deze nieuwe kom bijna niet gebruikt, kwam eigenlijk te laat. Ik gebruik de babycook namelijk amper nog, onze dochter eet nu met de pot mee. Alleen als we iets eten wat ze niet mag of waarvan wij vinden dat ze beter nog niet kan eten (in principe mag ze zo'n beetje alles vanaf een jaar, maar we geven nog geen eten van de Chinees bijvoorbeeld). En soms komt het beter uit. Maar in het begin gebruikte ik de babycook wel 2x per dag (fruit en avondhap) en nu 1x in de maand. Ze eet eigenlijk alles mee en we passen ons eten een beetje aan (ze vindt het leuk om stukjes te eten). Fruit kan ze nu ook zelf eten in stukjes, denk aan halve druiven en stukjes aardbei, stukjes banaan. Dus ik vind de babycook erg fijn, al heb ik m maar een paar maanden intensief gebruikt. Het is handig als ze wat meer gaan eten tot het moment dat ze gaan mee eten, dat was hier van maand 6 t/m 12.
Je hebt gelijk. Ben alleen wel van mening dat ze nu al veel meer vitamines en mineralen binnen krijgt dan wanneer ik het niet zelf maak. Giet ook niet alles af hoor, vind alleen soep met een lepeltje geven aan een baby van 6mnd best lastig . Hoe dan ook is het een geweldig apparaat en maak hierdoor met veel plezier gezonde voeding voor m'n dochter.
ik zit te twijfelen tussen de beaba baby cook en de philips avent stomer blender voor als mijn zoon aan de vaste hap kan gaan.