Hoihoi. Ik ben al n maandje gestopt met het geven van borstvoeding overdag, omdat ik simpelweg niet genoeg meer had, vanwege werken. 's avonds kreeg mijn kleine man nog wel bv, maar nu sinds een paar dagen is het helemaal teruggelopen, en ben ik 'leeg'. Het probleem is, dat mijn kleine vent niet uit de fles wilt drinken. We oefenen dit al vanaf dat hij 3, 5 maand is. Maar hij vertikt het gewoon. Nu ben ik al een aantal maal bij consultatie-bureau geweest, of zij bij mij thuis, omdat ik mij zorgen maak of hij wel genoeg vocht binnen krijgt. Het advies van het Consultatie-bureau was om elke voeding de fles aan te bieden, wil hij deze niet, pap te geven. Allemaal heel leuk, dit een week geprobeerd, maar hij wilt echt de fles niet. Ik heb vele verschillende, en zelfs tuitbekers lukken niet. Het enige wat wel lukt is met een beetje diepe lepel de melk aanbieden, maar dan krijgt hij opeens zoveel binnen, dat hij zich verslikt. Ook heb ik geprobeerd met een gewone beker met hem te drinken, dit vind hij wel heel interresant, maar neemt 2 slokken en is er dan echt klaar mee. Ik weet echt niet meer wat ik moet, hij kan toch niet altijd maar pap blijven eten? Overigens eet hij ongeveer 700 cc pap per dag. Zit in de pap wel genoeg vocht? en hebben jullie misschien DE tip om hem toch te laten drinken? Groetjes Patricia
Owja, was helemaal vergeten te zeggen dat ik me echt niet serieus genomen voel door het consultatie bureau. Ze zeggen: Jaa hij slaat de fles gewoon over. Hou maar op met oefenen, en geef maar pap. Maar de hele dag door pap is toch helemaal niet goed? Dit verstopt, en hij krijgt zijn vocht niet binnen, en dan heb ik het nog niet eens over het overgewicht op de lange termijn. ....
Hoi, Het is moeilijk wanneer je kindje niet uit de fles of uit een beker wilt drinken. Als hij straks wat water/thee/verdund sap krijgt is het ook fijn als hij uit een fles/beker kan drinken. Drinkt hij nu al wat anders naast de melk? Alleen maar pap geven is inderdaad niet wenselijk maar soms ben je al blij als hij daardoor wel wat drinkt/eet. Welke soort opvolgmelk krijgt hij nu? Soms helpt het ook om de melk koud aan te bieden of er een soort fruitshake van te maken, bv banaan erdoor te doen. Dat is een keer wat anders dan pap. Het is wel belangrijk om het te blijven proberen zonder dat het echt een strijd wordt. Tussen de 8-10 maanden heeft hij voldoende aan 600 ml opvolgmelk. Pap bevat voldoende vocht hoor, dat maak je met net zoveel water als dat je gewoon de melk uit een fles geeft. Succes, groetjes Angelique
bedankt voor je reactie. Ik bied hem ook limonade en thee aan. Hij vind het smaakje erg lekker, maar wil wel dat ik het m met een lepel geef. Ook dit wil hij niet uit een fles of tuitbeker. Het is een erg eigenwijs mannetje. Het stelt me gerust dat hij wel aan zijn vocht komt met pap. Ik heb inderdaad ook allerlei andere soorten melk geprobeerd en warm/koud. Haha ik blijf het proberen met de flessen/tuitbekers/gewone bekers. Groetjes Patricia
Hoi, Graag gedaan. Hopelijk gaat het met een paar weken beter! Qua vocht zit het dan inderdaad wel goed! Groeten Angelique