Baby 8 maanden spuugt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Meiden,

Ik vraag me toch af of het "normaal" is dat mijn zoon op zijn leeftijd nog zoveel spuugt. Het komt er niet altijd met golven uit, maar ik vind het toch veel en vaak. Soms spuugt hij wel vier keer na een voeding: melk, fruit en warm eten. Alleen brood blijft er altijd in. Ik heb me destijds ook afgevraagd of hij misschien last kan hebben van reflux, maar ik herken de overige symptomen totaal niet. Hij ligt trouwens bijna altijd op zijn buik.

Herkennen meer moeders dit?

2. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Niemand die dit herkent?

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.092
    2.591
    113
    Limburg
    Mijn zoon heeft heel lang gespuugd. Nu soms nog een beetje maar dat is gelukkig nog maar sporadisch.
    Hij heeft er zelf nooit last van gehad en het waren zoals jij ook zegt steeds kleine beetjes maar wel vaker op een dag.
    Ik ben er nog mee naar de kinderarts geweest toen hij een maand of 6 was, toen werd me verteld dat het vaak rond 10-11 maanden minder wordt. Speelt hij ook veel op zijn buik of is hij druk bezig met tijgeren/kruipen? Daardoor kan het namelijk ook komen.
    Hier heeft het wel langer geduurd, denk dat het nu een maand of 2 is dat hij niet/nauwelijks meer spuugt.
    Ik doe wel zijn pap nog indikken met nutriton, omdat dat er het vaakst uitkwam, maar als de nutriton op is denk k dat ik daar ook mee stop.

4. Sempje

Sempje Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook lang gespuugd. Die kreeg nog nutriton toen ze al 9 maanden oud was. Volgens mij is het rond die tijd beter gaan worden.

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hier moeten we ook nog steeds indikken,heel irritant

Deel Deze Pagina