Baby 8 maanden te dik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaala, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is 8,5 maand, ze is ongeveer 78-80 cm en weegt 10,8 kilo, is dit te zwaar? Volgens het CB is ze wat bolletjes maar ze hebben niets over een dieet gezegd.

2. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Denk het niet hoor, ze is ook best lang dus lijkt mij wel in verhouding.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Geen idee of de verhoudingen goed zijn, maar ik vind een baby op dieet zetten echt belachelijk, maar das mijn mening :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze is erg lang vooral en haar gewicht past daar prima bij. Lengte zit op/boven de +2,5, gewicht zit ergens onder de +2, dus prima verhoudingen :)

5. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ongeveer dezelfde verhoudingen als mijn meisje, op de +2,5 lijn. Niks aan de hand!

6. Parisienne23

28 nov 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks aan de hand hoor, ze is toch ook lang! En als ze straks begint met lopen komt ze vast ook niet meer zo aan.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Je dochter is ook echt lang dus wat mijn voorgangers zeggen, prima in verhouding :) Mijn dochter was ongeveer 500 gram minder, maar ook een paar cm korter dus qua verhoudingen beetje vergelijkbaar.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoons wogen met die leeftijd 14,5 kilo en waren 90 cm en 85 cm.
    ik ben pas vanaf 8 maanden begonnen met bijvoeding dus daar kan het niet van zijn.
    ze kregen alleen maar volledig borstvoeding.

mijn meisje was met 8,5 maand oud ook 80 cm en ze woog 9,7 mkilo(was wel flink afgevallen steeds door flink ziek zijn en uitdroging)
    ze vonden haar toen juist te mager.
    terwijl ze maar een dikke halve kilo met jou dochter verschilt op die leeftijd,volgens kinderarts hoorde ze dus 10,5 kilo te wegen.

Nu is ze zaterdag 2 geworden 1m03 en zo'n 14 kilo.
    is nu volgens kinderarts 2 kilo te licht pffff.
    is dus ook nooit goed.
    ze vergeten dat ze erg lang is en haar gewicht het daardoor niet bij kan benen :(
    nu ze ziek is en flink overgeeft en diaree heeft zal ze vast wel weer een kilo lichter zijn,maar ik kijk er nu niet meer zo van op.

Ik vind je dochtertje dus juist goed in verhouding.

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Lijkt me een prima verhouding lengte/ gewicht.
    Verschil moet er wezen. Hier een dochter van bijna 2 en die woog laatst 9,5 kilo bij 78 cm. :)

10. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Flinke meid! Ze lijkt me goed in verhouding, maar ik moest even glimlachen omdat ik aan mijn dochtertje van 18 maanden denk die gisteren weer gewogen en gemeten is: 83cm en bijna 11 kilo.
    Dat verschilt niet zo heel veel met de jouwe :D! DL is aan de lange en dunne kant, maar nog netjes gemiddeld en ze volgt netjes haar eigen lijntje. Het kan gewoon enorm verschillen per kindje!

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hier juist een kort propje ;): 67cm en 7,7 kilo.
    Zolang ze het verder goed doen zou ik me er niet druk om maken hoor!:)

12. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Echt niet te dik! Onze zoon was toen 76cm en ook over de 10kg was allemaal prima

13. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Mijn zoontje is 80 cm en 11 kg :D ik heb zitten rekenen, als het net zo hard doorgaat, dan tegen de tijd dat hij gaat lopen zal hij rond 16-17 kg wegen :D

Deel Deze Pagina