Mijn dochtertje is 8,5 maand, ze is ongeveer 78-80 cm en weegt 10,8 kilo, is dit te zwaar? Volgens het CB is ze wat bolletjes maar ze hebben niets over een dieet gezegd.
Geen idee of de verhoudingen goed zijn, maar ik vind een baby op dieet zetten echt belachelijk, maar das mijn mening
Ze is erg lang vooral en haar gewicht past daar prima bij. Lengte zit op/boven de +2,5, gewicht zit ergens onder de +2, dus prima verhoudingen
Niks aan de hand hoor, ze is toch ook lang! En als ze straks begint met lopen komt ze vast ook niet meer zo aan.
Je dochter is ook echt lang dus wat mijn voorgangers zeggen, prima in verhouding Mijn dochter was ongeveer 500 gram minder, maar ook een paar cm korter dus qua verhoudingen beetje vergelijkbaar.
Mijn zoons wogen met die leeftijd 14,5 kilo en waren 90 cm en 85 cm. ik ben pas vanaf 8 maanden begonnen met bijvoeding dus daar kan het niet van zijn. ze kregen alleen maar volledig borstvoeding. mijn meisje was met 8,5 maand oud ook 80 cm en ze woog 9,7 mkilo(was wel flink afgevallen steeds door flink ziek zijn en uitdroging) ze vonden haar toen juist te mager. terwijl ze maar een dikke halve kilo met jou dochter verschilt op die leeftijd,volgens kinderarts hoorde ze dus 10,5 kilo te wegen. Nu is ze zaterdag 2 geworden 1m03 en zo'n 14 kilo. is nu volgens kinderarts 2 kilo te licht pffff. is dus ook nooit goed. ze vergeten dat ze erg lang is en haar gewicht het daardoor niet bij kan benen nu ze ziek is en flink overgeeft en diaree heeft zal ze vast wel weer een kilo lichter zijn,maar ik kijk er nu niet meer zo van op. Ik vind je dochtertje dus juist goed in verhouding.
Lijkt me een prima verhouding lengte/ gewicht. Verschil moet er wezen. Hier een dochter van bijna 2 en die woog laatst 9,5 kilo bij 78 cm.
Flinke meid! Ze lijkt me goed in verhouding, maar ik moest even glimlachen omdat ik aan mijn dochtertje van 18 maanden denk die gisteren weer gewogen en gemeten is: 83cm en bijna 11 kilo. Dat verschilt niet zo heel veel met de jouwe ! DL is aan de lange en dunne kant, maar nog netjes gemiddeld en ze volgt netjes haar eigen lijntje. Het kan gewoon enorm verschillen per kindje!
Hier juist een kort propje : 67cm en 7,7 kilo. Zolang ze het verder goed doen zou ik me er niet druk om maken hoor!
Mijn zoontje is 80 cm en 11 kg ik heb zitten rekenen, als het net zo hard doorgaat, dan tegen de tijd dat hij gaat lopen zal hij rond 16-17 kg wegen