Help! Wie kan ons helpen.. Ons zoontje van 9 weken is de laatste week na de nachtvoeding (krijgt flesvoeding) klaarwakker! Hij is dan bijv. om 2 uur 's nachts wakker, krijgt een schone luier en een flesje, laat een boertje en lijkt tevreden. Zodra we hem in bedje leggen (hij slaapt in een wieg naast ons) en het licht uitdoen, begint het. Hij is dan gewoon 1,5 - 2 uur wakker. Hij huilt als het licht uit gaat - is weer stil als het aangaat. Dus wij laten het op begeven moment maar even aan (schemerlamp) en hij ligt dan met grote ogen rond te kijken. Maar na een paar minuten is dit ook niet meer leuk. Hij wil dan bij ons zitten en kijken, niet liggen. Maar na een tijdje is dat ook niet goed meer.. dus rondlopen met hem. Zo zijn we dan dus een tijd bezig, rondlopen, weer even zitten, neerleggen, speentje, lamp uit, lamp aan.. pff. Hij slaapt in een slaapzakje, maar trappelt en zwaait voortdurend met zijn beentjes. Nu heb ik over inbakeren nagedacht, maar hij slaapt in principe verder altijd goed (overdag, avond en begin van de nacht). Het gaat echt om het deel van de nacht ná de nachtfles. Vannacht weer van 3:00 tot 5:00 bezig.. dan slaapt hij eindelijk, is peuterdochter om 6 uur wakker. Ik vind het moeilijk om zo mijn rust te pakken. 's Avonds heel vroeg naar bed is ook lastig, want hij heeft nu vaak nog een fles rond 22 uur / 22:30 uur. Overdag slaapt hij goed (beneden in de box) - drinkt goed.. is tussen door soms wel 1,5 uur wakker.. en slaapt dan weer. Hij had altijd huiluurtjes in de avond, maar sinds een paar dagen slaapt hij 's avonds meestal en wordt nog wakker voor een flesje rond 22 uur. Is dit een fase? Het is echt iets van de afgelopen week.. maar dan elke nacht.. ben zo moe!
Probeer voor jezelf wisseldiensten te regelen, de ene de eerste 4 uur, de ander de andere. Soms zijn t periodes van (hier) een dag of 4, zo is t volgende sprong/tandje. Licht ging hier nooit aan, voor de dingen die we moesten doen hadden we een nachtlampje van de hema (led kat) die gaf minimaal oranje licht net voldoende om te zien waar een luier moest zeg maar en ging automatisch uit. Zodra t licht aan ging was t hier paaaaaaaaarty. Ik zei niks tegen dr, ik keek dr zelfs niet aan want dan was t feest al begonnen. Warme kruik (niet heet) maakte ik klaar voordat ik dr kamer in ging, haalde haar uit bed, legde kruikje waar ik haar vandaan had geplukt op diezelfde plek. Verschonen, voeden, boeren (verborgen reflux dus een uur verder) kruik er uit en hopla bed weer in , dezelfde houding en plek als dat ze vandaam gekomen was. Wij hadden hier overigens een winterslaapzak die periode, maar goed dat was januari voor ons.
Hier rond die tijd ook gedoe met slapen. Loste vanzelf weer op rond de 12wk. En bij elke sprong komt het terug.
Alles met baby's is een fase, gelukkig Maar vermoeiend is het wel. En als je hem na het boertje rechtop tegen je aanhoud in het donker, valt hij dan niet in slaap zodat je hem weg kan leggen? En in het donker voeden?
Alles met baby's is een fase, gelukkig Maar vermoeiend is het wel. En als je hem na het boertje rechtop tegen je aanhoud in het donker, valt hij dan niet in slaap zodat je hem weg kan leggen? En in het donker voeden?
Ik zou ook in het donker voeden. Alleen een lampje aan met verschonen en daarna weer uit. Zodra de fles op is en hij weer lekker slaapt leg je m weer terug. Ik zat uiteindelijk zelf tijdens de fles ook alweer half te slapen totdat ik hoorde dat de fles leeg was. En als ze echt niet gingen slapen nam ik ze gewoon weer bij me, ging ik ook weer slapen en soms legde ik ze dan als ik tussendoor wakker werd als nog terug en anders niet. Is niet ideaal, maar 2 uur wakker liggen ook niet, zo kon ik dan in elk geval wat dommelen en uitrusten.
Heb je hem al eens op zijn eigen kamer laten slapen 's nachts? Soms slapen ze dan ineens wel. Hou alles met voeden zo rustig en saai mogelijk en laat een nachtlampje aan als je weggaat.
Is het perse nodig om de luier op dat tijdstip te vervangen? Bij mijn dochter vervingen we 's nachts alleen als ze gepoept had of als de luier echt vol was. Zij werd daar namelijk (ook) helemaal wakker van.