Spuitluiers en lekkage op rug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessi79, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Mijn dochter van 12 weken heeft sinds drie weken dagelijks spuitluiers. Gemiddeld 2x per dag hoor je tijdens de voeding een ontploffing van onderen. Als ik haar verschoon is het 9 van de 10 keer op haar rug boven de luier uitgelekt, soms tot in haar nek. Ik moet haar dan helemaal omkleden omdat haar romper dus vies is. Ik verschoon haar na zo'n ontploffing meteen, binnen 1 minuut dus halverwege de fles, maar dan is ze dus al vies. Ik ben het wassen zat, en het wordt ook minder makkelijl om de deur uit te gaan en haar in bijv een restaurant te voeden en verschonen. Ook vind ik het lastig om haar met billendoekjes schoon te krijgen. Douchen gaat makkelijker, maar VL zit voor zijn werk vaak in het buitenland en in mijn eentje douchen lukt nog niet.

Ze weegt ca 6500 gram en draagt Pampers Baby Dry nr 3. De lekkage is alleen op haar rug, niet langs haar beentjes. Ze krijgt Nutrilon standaard. Ik heb het randje van de pamper ook al 1 cm naar binnen gevouwen, helpt ook niet.

Heeft iemand tips tegen de ruglekkage?

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    geen tips hier nog steeds zulke luiers.
    ik gebruik nu wel vaak grote luiers dan is het minder vaak

groetjes wendy

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het enige wat je nog kunt doen is de luier strakker, dus over elkaar heen plakken... Verder zou ik het niet weten...

4. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Klein strak onderbroekje er overheen doen ? Desnoods een zwembroekje.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Andere luiers met een soort van elastiek op de rug (volgens mij heeft kruidvat die ook. Misschien dat dat helpt.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja het is vervelend, maar het veranderd wel hoor...naarmate ze ouder wordt, mss tijdens het voeden de achterkant van haar luier tegenhouden hihi
    ik gebruik kruidvat en heb maar heel af en toe een ongelukje gehad..

nog een tip ..romper naar beneden uit doen ;), luierzakjes meenemen, eerste zooi met pampers billendoekjes...ook nadrogen met een hydro..die je ook in een luierzakje kan stoppen...waar je dan ook bent kan je je zoi wegwerken :)

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Of de luier wat hoger op de rug proberen te doen?

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook altijd gehad met pampers, ze hebben bij de rug ook geen elastiek-achtig deel, 't is gewoon glad en mja, poep met goede kracht erachter vliegt daar zo langs ;) Hier overgestapt op wasbare luiers (easyfit van totsbots), die hebben wel een elastiek en sluiten heel goed aan op de rug; heb nooit meer lekkages gehad (maar wel nog regelmatig spuitluiers!). Misschien zijn er ook wegwerp-merken die een nauwsluitendere rug hebben?

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Luier strakker dicht doen ga ik proberen, de plakkers zitten inderdaad een eindje van elkaar af. Als dat niet werkt ga ik kruidvatluiers proberen. Wasbare luiers ga ik echt niet aan beginnen, gatverdamme. Romper naar beneden uit doen is ook een goeie, nooit aan gedacht. Maar ik heb toch liever dat die schoon blijft...

Tips tegen spuitluiers zijn er zeker niet? Hoop dat de boel wat vaster wordt als ik met hapjes ga beginnen. Nog vijf weekjes...

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Is niks 'gatverdamme' aan hoor? Natuurlijk begrijp ik dat je voor wat spuitluiers niet over gaat stappen, maar ik snap de 'gatverdamme' niet helemaal. Vond zelf de poep tot in haar nek een stúk viezer dan gewoon even wat luiers in de wasmachine gooien ;)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Tja, ik heb in het begin ook echt heel vaak spuitluiers moeten opruimen. Door de bv poepte mijn dochter in het begin soms wel 9 keer per dag en dan overdrijf ik niet, waarvan er meestal 2 luiers tot over haar ruggetje kwamen. Ik zou even verstand op nul zetten en gewoon de tips toepassen die al werden gegeven. En wassen, heeel veel wassen natuurlijk. :D In het begin hadden we wel elke dag een volle trommel.

Denk maar zo, obstipatie is veel erger.

Na drie maanden veranderde bij ons de frequentie van de ontlasting en ook de spuitluiers heel erg. Nu bijna nooit meer een ongelukje.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier met baby dry ook spuit lekkage. Met de acti fit was dit over.

13. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik had altijd new born luiers en pas met maat 4 baby dry... Hebben een andere structuur van binnen die de spuitpoep beter opvangen... Maar dan nog soms lekten ze op de rug...

14. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    klopt. met die baby dry had ik het ook. met pamper van zo'n blauw pak niet. kruidvat werkte hier trouwens ook niet.

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Geen tip helaas en hier ook zulke luiers vaak gehad. Dit is veranderd met het geven van fruit en groente. Gister toevallig sinds 2 maanden weer zo'n luier door het leed dat tanden heet hahaha...

Succes nog even!

16. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    probeer eens de luiers van de c1000....die hebben achterop een soort extra bandje met soort elastiek...kan het niet echt goed uitleggen, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik bij veel spuitluiers geen totale verschoning hoefde te doen. Dat randje hield dat tegen (de pampers heeft niet dat extra randje).

17. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Heb hier ook regelmatig spuitpoep :p gebruik kruitvat luiers en die lekken maar zelden. En als ze lekken dan is het maar een klein beetje.

18. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Als ze het eigenlijk altijd heeft tijdens de fles, waarom dan niet alleen in een luier voeden? Wegwerp verschoondoek eronder, scheelt je iig bergen was.

Hier waren het de KV luiers die enorm doorlekte, dus ondanks dat we daar bergen van op voorraan hadden aangezien die als beste getest waren, overgestapt op pamers, inmiddel gebruiken we babylove luiers van de DM drogist in DL, daar hebben we echt nooit meer een ongelukje mee gehad!

19. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nou mij lijkt t ook echt helemaal niks. En ja vieze luiers waar in gepoept is in de wasmachine stoppen vind ik ook smerig, evenals de boel uitspoelen.
    Zet r liever onder de douche, spoel haar schoon en de rest mieter ik in de container.

@ts, ik heb t ook wel s gehad met mijn dochter. Dan kwam t bij mij vaak er op.neer dat de luiers een maatje te klein werden. Ook doe ik de plakkers over elkaar heen, dat de luier goed strak aansluit. Wij vinden.overigens active fit beter dan de babydry

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wasbare luiers sluiten het beste aan. Anders de naturecare vd etos die heeft elastiek bij buik en rug. Wbt wassen; bakje water mee en stapeltje washandjes. Douchen; handdoek op bodem van badje, stop eruit en kindje erin leggeen, steunen op je rm zoals bij badje enn schoonspoelen.

Deel Deze Pagina