Hallo, Onze kleine meid is bijna 8 maanden oud, en een erg slechte eter, nouja volgens mij kan ze het niet helpen. Maar het volgende is het geval Ze lust wel fruit en ook fruit in pap, maar voor de rest helemaal niks. Volhouden is het devies wat ik hoor en wat wij doen maar...... Wanneer wij groente of aardappel of brood geven, ookal is het een heel klein lepeltje dan krijgt ze kokhalsneigingen. deze kokhalsneigingen eindigen regelmatig ook echt in overgeven en best veel. Terwijl het dan al een paar uur geleden is dat ze een fles heeft gehad, komt deze er toch uit. Op het CB zeiden ze dat we moeten volhouden en als het over een maand niet beter gaat dan worden we doorverwezen naar logopedie.... Ze krijgt nog zo n vier A vijf flessen van 180 en dan twee keer fruit in pap, Oja ik weet niet als het verschil maakt maar ze krijgt altijd nutriton door de fles. Heeft iemand tips of dezelfde ervaringen? En iemand ervaring met logopedie als remedie voor deze uitdaging? Alvast bedankt!
Vind je meisje het niet interessant om met haar handjes te eten? Misschien lukt t dan wel om wat te eten omdat ze dan zelf de 'baas' is? Ze krijgt ook nog best veel fles en pap, misschien een fles wat kleiner maken en dan een poos daarna wat eten proberen? Misschien heeft ze dan ook meer trek?
Mijn zoon drinkt slecht zn flessen hoor en eet ook nog niet superveel...maar volgens t buro mocht ik vanaf acht maanden nog maar 500ml flesvoeding geven. Kan geen kwaad als je kindje meer krijgt natuurlijk, maar daarom kan ik me ook voorstellen dat ze niet echt trek heeft in warm eten of brood
Mijn jongste at geen brood. Ik was al ruim 2 maanden elke dag brood aan het geven en hij at geen hap. (Andere stukjes ook niet) Ivm reflux liep ik bij de ka en uitte mijn ongenoegen hierover icm het vele spugen (als hij niet fit is accepteerd zijn lichaam geen fv en zit hij zo een week op enkel ors). Zij schreef direct een verwijzing uit voor logopedie. Ik had echt zoiets van 'ja, ja en dat moet helpen?' De logopediste kwam, liet wat 'trucjes' zien en een week later at meneer een hele boterham! Mijn ervaring is dus zeer positief. Ik neem aan dat je wel nog steeds nr 1 geeft? Dan kan het niet zo veel kwaad. Mijn jongste krijgt nog steeds circa 600ml fv als hij alles op eet en drinkt. (Geef zelf al wel opvolg melk, daar is de max 800ml van)
ik zou haar niet meer voeren...daar kan ze nl best "iets tegen hebben" maar gewoon groenten wat jullie eten, uit de pan scheppen en in stukjes voor haar neus leggen. Niet forceren gewoon laten spelen en ontdekken.
Bedankt voor de reacties, Overdag drinkt ze maar twee flessen, ik ben eigenlijk niet echt van plan haar uit te hongeren zodat ze trek krijgt. Volgens mij is het geen kwestie van onwil, of hoe moet je het zeggen? Maar een heel klein lepeltje eigelijk een kwart lepeltje en dan komt alles eruit, dat kan niet zijn dat ze te vol zit want een half uur later eet ze wel gewoon haar pap. Ik denk toch dat ik haar zelf brood laat ontdekken, maar dat deden wij al en waar ze echt van gaat kokhalzen, even laat voor wat het is. Misschien is zo n verwijzing dan toch best een goed idee!