Wij maken ons zorgen!! Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ingsterr, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Help!

We hebben een dochter van 14 maanden. Ze is altijd een moeilijke eter geweest maar sins 1/2 weken is het een ramp. Ze eet hooguit 2 stukjes boterham, 3 kleine stukjes fruit, 3/4 lepeltjes avond eten. Wilt ineens geen toetje meer, niet veel drinken, geen liga of rozijntjes. De avond papfles drinkt ze wel leeg. Omdat zij maar 7300 gram weegt en in de categorie lichtgewicht valt en erg klein is ben ik maar een extra papfles gaan toevoegen. Ook is ze ineens veel meer moe en erg lastig en hangerig. Ze slaapt meer dan 2u extra per dag/nacht. Ze is van een vrolijk kindje naar een zeur en jank kindje veranderd. Het CB kan/wil ons niet helpen en zegt gewoon afwachten. Toch maken wij ons erg zorgen. Ze heeft zo weinig reserves.

Bij de geboorte hebben ze wel een hartecho gemaakt en daarbij is een opening gezien, aangezien dit nog kon dichtgroeien en dit niet voor problemen zou moeten zorgen en kwaad kon, krijgt ze als ze 3 jaar is een nieuwe hartscan. Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben.

Wie heeft hier ervaring mee en kan tips geven?!

Alvast bedankt.

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Voor de zekerheid zou ik met dit verhaal naar de huisarts gaan (en eventueel naar een kinderarts).
    Zeker omdat ze ook niet meer goed in haar vel zit en veel huilt.

Maar het kan ook "gewoon" tandjes/ kiesjes of een griepje zijn?

Sterkte!

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Als je je zorgen maakt, zou ik een afspraak met de huisarts maken en je eventueel door laten verwijzen naar een kinderarts. Ga op je gevoel af.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Misschien een "sprongetje"/last van tandjes of oren of heeft ze misschien een virusje ofsow? Lastig om te zeggen. Hoe is haar temperatuur?

Ik kan me voorstellen dat jullie je druk maken om haar! Zou je je huisarts kunnen bellen en daar je zorgen uiten? Misschien kan hij iets voor jullie betekenen.

ik zou indd een papfles extra geven maar wel al het andere bliiven aanbieden.

5. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Hoi,
    Kan me goed voorstellen dat jullie je zorgen maken.
    Ik zou ook naar de huisarts gaan en/of kinderarts, misschien kunnen ze eerder een hartscan maken.
    Kan ook een gewone fase zijn.
    Mijn dochter heeft ook een tijd gehad dat ze geen groente en fruit wou eten.
    Sterkte
    Liefs,

6. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    We bieden al het andere nog steeds aan. Alleen s'avonds is de temp hoger, maar denk dat dat komt omdat ze dan zo moe is. Ze heeft 6 weken geleden oorontsteking gehad, daar heeft ze abkuurtje voor gehad. Verder zie ik geen tekenen van nieuwe tanden en heeft ze bij de andere er amper last van gehad.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je je zorgen maakt, dan ga je naar de huisarts en dring je aan op een verwijzing naar een kinderarts. Vertrouw op je intuitie!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

CB is er niet voor medische zaken, dus als je je op dat vlak zorgen maakt, moet je bij de huisarts zijn.
    Wel is het zo dat het gros van de kinderen ergens rond of kort na de eerste verjaardag heel veel slechter gaan eten: ze gaan doorkrijgen dat ze daar iets over te zeggen/willen hebben en gaan dat gebruiken. Advies daarvoor is om niet te gaan vervangen met andere voedingsmiddelen, zoals dus de pap. Mocht de groei echt af gaan buigen, dan is dat op dat moment gewoon zaak om met kinder/huisarts te overleggen en sturen ze je meestal even door naar een dietist.
    Tijdens een ontwikkelingssprong slapen veel kinderen (heel) veel meer tijdelijk. Kan daar dus allemaal bij horen.
    Is ze -als ze wakker is- wel vrolijk enzo?

Haar hart: 70% van de kinderen heeft een opening en die groeit bij de meeste kinderen gewoon dicht.

Mocht je je ondanks deze info toch zorgen maken, dan is het altijd goed om even je huisarts te bellen: die kan dan checken of er medisch iets speelt of niet.

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zou even een afspraak met je huisarts maken om e.e.a. te bespreken. Nog geen 7.5 kg met 14 maanden vind ik wel heel licht. Dat wijkt al af van normaal. Plus mogelijk toch iets met het hartje (wat ook heel goed niets kan zijn!). Nu zo slecht eten en ook uit haar normale doen lijkt me genoeg reden om even een arts te bezoeken.
    Rond deze leeftijd kan het een sprongetje zijn, of tanden/kiezen etc. Echter je maakt je zorgen, volg je gevoel!

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    1 ding is zeker ze voelt zich niet happy.

Ik zou gewoon een afspraak maken met de huisarts, als je al een kinderarts hebt zou ik zelfs de huisarts overslaan en direct naar de kinderarts gaan. Je hebt natuurlijk het risico dat het toch een tandenprobleempje blijkt te zijn maar persoonlijk sta ik liever een keertje extra bij een arts met iets "lulligs" dan te laat (als het toch haar hartje blijkt te zijn).

Goed van je dat je haar een extra papfles geeft, denk dat het op dit moment belangrijker is dat ze haar calorieën binnen krijgt dan met welke voeding/manier dit is.

11. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb de huisarts gebeld en die zei dat we het 2 dagen moeten aankijken. Is ze vrijdag nog zo dan moeten we op controle. De huisarts zegt dat het namelijk zoveel dingen kunnen zijn wat vaak niet zichtbaar zijn. De huisarts zegt dat de verhoging/koorts meestal te maken moet hebben met een bacterie of infectie. Hij verwacht dat het de kiezen moeten zijn omdat ze paar weken geleden ook al oorontsteking had en dit er samen mee te maken kan hebben. Dus we wachten af.

Ik had het toevallig aan het CB gevraagd omdat we daar moesten zijn voor controle.

Deel Deze Pagina