Zwembroekje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door me mama, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me mama

me mama Lid

3 nov 2008
    68
    0
    6
    Mijn zoon is nu bijna 5 weken en over 2 1/2 week gaan we op vakantie naar Centerparcs.
    Nu wil ik graag met hem gaan zwemmen in het peuterbadje maar vraag ik me af hoe ik het met zwemkleding moet doen?
    Doe ik hem een zwembroekje aan of iets?
    En moet dat dan met of zonder luier?
    Ik heb wel al van Huggies zwembroekjes gekocht, maar deze zijn pas vanaf 7 kilo en dat weegt ie voorlopig nog niet (zit nu op ongeveer 4400 gram).
    Heeft iemand tips?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik weet dat ze bij de real in duitsland zwembroekjes hebben voor 4 tot 7 kilo.

volgens mij bij de kruidvat ook maar dat weet ik niet zeker

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kruidvat heeft ze in maatje S: 6-12 kg en maatje M vanaf 12 kg.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Je zoontje heeft dan z'n eerste inentingen toch nog niet gehad? Dan wordt 't afgeraden om al te gaan zwemmen.

5. mummy2b

mummy2b Lid

27 nov 2008
    67
    0
    0
    Totdat je kindje drie maanden oud is, koelt hij te snel af om al met hem/haar te gaan zwemmen. Ook in het pierenbadje.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ze kunnen idd snel afkoelen als ze zo klein zijn, wel goed om denken. Ik ben voor het eerst wezen zwemmen met mijn zoon toen hij 2 maanden was, ik had bij prenatal een minizwembroekje gehaald die meteen zwemluier is, ideaal ding was dat, en het stond zo schattig :D misch een tip... ;)

7. me mama

me mama Lid

3 nov 2008
    68
    0
    6
    Bedankt voor jullie tips!
    Voel me toch nog een beetje een onervaren moeder... :)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik zou persoonlijk niet gaan zwemmen. Wij dachten ook ons meisje van 10 weken een plezier te doen in het peuterbad. Een grote aanfluiting. Kind was aan het rillen en bibberen en binnen no time werden haar lipjes blauw. Aan en uitkleden heeft langer geduurt dan de 5 minuten zwembad. Ik zou nog even wachten als ik jou was.

9. Popkoorn

toen wij zijn gaan zwemmen met ons zoontje van 9/10 weken ( hij is ondertussen 5 maand) vond hij het geweldig, hij lachte zich een ongeluk en zelfs onderwater kwam hij lachend weer boven... wij konden echt wel een half uur 3 kwartier in het water blijven, even een tukkie doen bij papa op de arm in een badcape, wij even wat eten... en daarna zo weer een uur lekker in het water..

het geld dus niet voor alle kindjes die zo jong zijn die het niet leuk vinden in het water of het steenkoud hebben... het is een kwestie van proberen... kijk of je kindje het leuk vind.. zie je dat ze het koud heeft kun je maar beter weer eruit gaan... ( of gewoon lekker in het bubbelbad zitten... bubbelt lekker en dat is altijd lekker warm)

maar het word wel aangeraden om pas te gaan zwemmen na de eerste entingen... of je dat doet dat moet je zelf weten :)

veel plezier op jullie vakantie.

10. 4days

4days Niet meer actief

Qua warmte... misschien het bubbelbad dan? :) Dat kan toch onmogelijk te koud zijn.

11. Popkoorn

haha klopt... zei ik ook al :p en het bubbelt ook nog lekker ( vind ons ventje iig heerlijk :p )

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Wij zijn 2 weken geleden geweest op een park met zwembad, ons dochtertje was toen 10 weken en het was toen hartstikke warm in het zwembad. Ik heb het ook nagevraagd bij het cb maar tegen mij zeiden ze dat het niks met de inentingen te maken had maar dat je wel moet oppassen met hun temperatuur. Maar zoals ik al zei het peuterbadje was echt warm en ook de omgevingstemperatuur was heel erg hoog, ze heeft het absoluut niet koud gehad. Had haar daarna in grote badcape ingewikkeld. Hierbij een foto van ons zwemwonder (zo’n bandje hadden ze daar liggen, ideaal!) Oh ja en de kleinste zwemluier van de kruidvat (met een gewicht toen van 5300 gram nog wel een beetje ruim)

Deel Deze Pagina