avondeten niet willen te dicht na voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door griekie, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje mijn dochter krijgt rond 15:00/15:30 een voeding en gaat rond 16:30/17:00 slapen voor ongeveer 1,5 uur. Als ze wakker wordt is dit rond 18:00/18:30 we bieden haar dan een avondhapje aan, maar ik heb het gevoel dat ze dan niet echt trek heeft. Nu heeft ze vandaag om 16:00 een voeding gehad en nu om 18:30 heeft ze nog geen trek in haar avondhap. Om 20:00 zal ze de laatste bv krijgen, wat adviseren jullie mij?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt, zeker de eerste maande dat je kind vast voedsel eet het vaste voedsel het beste combineren met een of twee borsten. Jouw,elk bevat namelijk spijsverteringsenzymen en andere stoffen die je kind helpen vast voedsel makkelijker te verteren en te verdragen.
    Handigste in het beginis om eerste een borst, dan wat happen en als toetje weer een borst aan te bieden, en dan langzaamaan toe te werken naar eten met een toetjesborst. Zeker in het begin zijn kinderen aan het einde van de dag te moe om 'moeilijkte doen', dan is het handiger om het vaste voedsel gewoon ergens in de ochtend of middag te geven, gewoon op een moment dat je kind wakker en geïnteresseerd is.

3. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Ik zou me niet zo'n zorgen maken over het avondeten. Als ze om 20.00 uur nog een borstvoeding krijgt, dan komt ze heus niet om van de honger. En als ze niet wil eten, heeft ze duidelijk geen trek. Kinderen hongeren zichzelf echt niet uit. :)
    Vind je het wel heel belangrijk, dan zou ik proberen wat meer tijd te laten tussen de borstvoeding van 's middags en het avondeten.
    Succes!

Deel Deze Pagina